שיווק חכם ואמין ללקוחות נבונים

בעבר, על מנת לזכות בלקוחות מרוצים, כל אשר נדרש הוא פיתוח של מוצר איכותי. אם המוצר היה טוב, הלקוח זיהה זאת ורכש אותו כיוון שהוא יודע מה טוב עבורו. היום בעידן התחרות המסחרית, על המשווק לבנות מערך שיווק חכם שימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים ויהפוך אותם להיות לקוחות קבועים. חוכמתו ומורכבותו של הלקוח בעידן המדיה הדיגיטלית, בא לידי ביטוי, בין היתר, באין סוף אפשרויות העומדות לרשותו בשיתוף חוויות הצרכנות שלו עם מכריו. במילים אחרות לקוח מרוצה הנו לקוח מתמיד ויותר מכך: לקוח ממליץ. כמובן שבנוסף לכך, אם ברצונכם להבין מהו שיווק חכם, חשוב להבין את ככלי המשחק של השוק כולו וחלק בלתי נמנע מכל מערך שיווקי הוא גם ההתמודדות עם המתחרים בתחום הפעילות שלכם.

כיצד עושים שיווק חכם

שיווק חכם הוא קודם כל שיווק מקצועי. על מנת לשדר מקצועיות שיווקית רצוי להיות נוכחים בסביבת המדיה החברתית ולהתייחס לכל הביקורות והדעות, גם הטובות וגם הרעות, וזאת על מנת לשדר את איכות השירות ולייצב את המוצר שלכם כמוצר שמאחוריו עומדת חברה אחראית ואמינה שמייחסת חשיבות רבה למשתמשים במוצריה.

מכיוון שרוב הצרכנים נוטים לבצע השוואת מוצרים, אסטרטגיה של שיווק חכם חייבת לכלול גישה נכונה כלפי כל נושא להשוואה כמו איכות, נוחות, מחיר וכו'. את הגישה הזאת תוכלו להביא לידי ביטוי באמצעות בניית חבילות שימוש נוחות ובהמשך באמצעות הפצתן בשיטות השיווק הישירות שהנם אחד הפרמטרים העיקריים של שיווק חכם.

שיווק חכם באמצעות הערך המוסף

הלקוחות של היום דורשים לא רק מוצרים איכותיים במחירים נמוכים, אלא את כל החבילה, שכוללת גם טרנדיות וערכיות. הוספת ערך עבור המוצר תשפר את יכולת הגדלת הרווחים ותקדם אתכם לעבר שיווק חכם שיביא אתכם לזכות בהצלחה בתחום המסחרי. על מנת להתבלט מול המתחרים בתחום שבו אתם פועלים, עליכם לשבות את ליבו של הלקוח על ידי השירותים הייחודיים הנוספים שאין למתחרים או באמצעות מבצעים אטרקטיביים במיוחד. זכרו: מרבית הרכישות הן על בסיס רגשי. אם תצליחו לגרום ללקוחות לפתח רגש חיובי חזק כלפי השירות או המוצר שאתם מציעים המכירות יעלו.

שיווק חכם באמצעות הרושם הראשוני ושמירה על הקשר

שמירה על הקשר עם הלקוחות והפיכת החברה ל"חבר" שמבין את הצרכים של הלקוח מאוד חשובים, כיוון שהשיווק הפך מצד אחד להמוני ובו זמני גם לאישי מאוד וזאת כמובן בין השאר באמצעות המדיות הדיגיטליות. אימיילים אשר מעודדים אינטראקציות רכישה או מסרוני SMS אשר מעוררים עניין ומגדילים חשיפה, הם רק דוגמאות מועטות לאפשרויות שמירה על הקשר עם הלקוחות שלכם. בנוסף, טופס שאלות ותשובות הוא מרכיב חיוני באתר אשר יעזור לכם "להתיידד" הם הלקוחות שלכם ופרסום אשר יוצר את הרושם הראשוני הנכון יגדיל את פוטנציאל המכירה של המוצר שאתם משווקים.

נסכם ונאמר כי שיווק חכם הנו שילוב של: לדעת להציע את המוצר בעל הערך הגדול ביותר ללקוח, במבצע אטרקטיבי, באמצעות שיטת פרסום יעילה ולקהל היעד הנכון, תוך כדי יצירת קשר שיווקי מתמשך על ידי עידוד קבלת הפידבקים על המוצר.