כללי הזהב לשליחת דיוור אלקטרוני מנצח

דיוור אלקטרוני הנו אחד הכלים השיווקיים החזקים. כדי להצליח בשיווק באמצעות הדוא"ל כדאי ליישם שמונה כללי זהב, שיביאו לתוצאות מוצלחות.
אם תעקבו בקפידה אחר כללים אלה תבטיחו לעצמכם שהדיוור האלקטרוני שלכם יתקבלו באופן מוצלח יותר, וכן תשיגו את התוצאות המקסימאליות. תוצאות טובות הן אלה שכוללות רכישה של מוצר, תנועה לאתר האינטרנט או חשיפה של המותג ועוד…

 

1. שימוש בתבנית עיצוב – למראה מקצועי
שימוש בתבנית מייל מעוצב עוזר להבטיח לכם קמפיינים בעלי מראה מקצועי, גם אם אין לכם ניסיון קודם עם שיווק בדוא"ל, תבניות מעוצבות עוזרות בארגון הניוזלטר ושמירה על המשכיות בכל המיילים והדיוורים שאתם יוצרים.

2. כותרות מעניינות משפרות את שיעור הקריאה
רצוי בד"כ להפריד את תוכן הדיוור לנושאים וקטגוריות ולהשתמש בכותרת ברורה לכל נושא. כך המיילים שלכם קלים ומהנים יותר לקריאה. בנוסף, הכותרות הן דרך להתריע בפני איש הקשר אודות המידע שאסור לו להחמיץ, ושאותו כדאי לקרוא ראשון.

3. קריאה לפעולה
קיימת חשיבות רבה לשימוש בטקסט או תמונה הקוראת לפעולה, זאת באמצעות תוכן או באמצעות כפתורי הנעה (כגון כפתור צור קשר, או כפתור "קבל חינם"). כך ניתן לעודד את איש הקשר להתקשר אליכם בטלפון, לרכוש מוצר, לענות על סקר או להצטרף לרשת החברתית שלכם. כל מה שצריך לעשות הוא לדעת מהי התוצאה שאתם מייחלים לה, ולתת לאיש הקשר דרך פשוטה להגיב בהתאם למטרה זו.

4. לקשר או לאבד קשר
מטרתכם היא לאפשר לאנשי הקשר שלכם להגיע אל תכנים איכותיים נוספים, לשם כך יש לספק להם את הקישורים הרלוונטיים. הדיוורים מאפשרים לכם לקשר כל מייל לתוכן נוסף באתר שלכם, כמו דף הבית, תמונה, או כל דבר אחר. כמו כן, כדאי לכם להיות יצירתיים עם הקישורים, למשל, ניתן לקשר טקסטים, כפתורים (אייקונים) ותמונות. קישורים מאפשרים את המשך הקשר עם לקוחותיכם, ובסופו של דבר רכישה, והגדלת רווחים.

5. בחרו צבעים בתשומת לב
לעולם אל תבחרו צבעים באופן אקראי. תמיד יש לשקול את צבעי המותג שאתם מייצגים באמצעות הודעות הדיוור שלכם. יש לשים לכך לב בדיוק כפי שאתם עושים לגבי התוכן שלכם. במידה שלא קיימים צבעי מותג, מומלץ לבחור צבעים המשקפים את האופי של העיסוק שלכם או את השירות באופן הטוב ביותר. זה ממש התחלה של תהליך בניית מותג והפיכתו למוכר (ומכירתי).

6. אבטחת איכות
כדאי להבטיח כי כתובת המייל שלכם נכונה ומתאימה לכל דפדפן. לשם כך בנו את המסרים שלכם (שוליים, תמונות וכד') באופן סטנדרטי, למשל רוחב של פחות מ-600 פיקסלים, ומייל מיושר במרכז. כדי להיות בטוחים שהמיילים שלכם עומדים בסטנדרט, מומלץ לעבוד עם שירותי עיצוב ודיוור מקצועיים.

7. אל תכבידו בתכנים
הקפידו לספק מידע שיספק עניין, אך הקפידו לא לחלוק עם קוראיכם את כל המידע שיש ברשותכם בעת ובעונה אחת. דיוורים ארוכים ומעייפים, עשויים לגרום לאובדן קוראים ובריחת לקוחות פוטנציאליים.

8. השתמשו ב-HTML ובCSS בתשומת לב
גם אם אינכם כותבי HTML, כדאי להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין כתיבת מייל ובין כתיבה עבור אתרי אינטרנט.ב HTML וCSS אפשר להגדיר גופנים, גודל טקסט, עמודות סגנון ושירותי עיצוב נוספים בדיוורים שלכם. בעת יצירת הודעת דואר אלקטרוני יש לזכור לכתוב את ה-CSS במקום המתאים בתגיות וגם בתחילת קובץ ה-HTML.

לסיכום: אם תקפידו ליישם את כללי הזהב תוכלו לייעל את עיצוב הדיוורים שלכם, ולהפוך את מסעות הפרסום שלכם למקצועיים ואטרקטיביים ולהבטיח את הצלחתם הפרסומית.