כיצד יוצרים תכנים מעניינים לניוזלטר?

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים וארגונים מתקשרים עם לקוחותיהם הפוטנציאליים והקיימים באמצעות עדכונם במידע על גבי פלטפורמות של שיווק דיגיטלי, ביניהם ניוזלטרים תדמיתיים ושיווקיים. אולם עם הזמן, נהיה קשה יותר, מן הסתם, למצוא חומרים מעניינים ומקוריים כדי להמשיך ולייצר עניין בקרב הקוראים, וכדי לשמור עימם על קשרי לקוחות פוריים.

במאמר זה ייסקרו מס' טכניקות ורעיונות ליצירת חומרי קריאה מעניינים, לצורך תחזוקה שוטפת של ניוזלטר אפקטיבי.

היו עירניים לסיפורי מקרה שצצים מה"שטח" שלכם: סקרו סיפורי הצלחה של לקוחות מתחומים שונים וכיצד הם יישמו את מוצרי העסק ושרותיו. יכול להיות הן כסקירה מקוצרת או מעמיקה יותר. חיבור עם תחושת הצלחה, מעורר רצון להשתייך לגורם המוצלח, ומגביר את ההרגשה כי עם יישום כללים פשוטים לביצוע, ההצלחה ממש מעבר לפינה.

גלו מיהם האנשים שמאחורי העסק: אל תחסכו בסיפורי קידום, קליטת עובדים חדשים, מעברי תפקידים, פרסים, ימי נישואין, פרופילי עובדים, סיפורים אנושיים מעניינים, ביצוע יוצא דופן, תחביבים מיוחדים, נאמנות עובדים וכד', כל אלה יוצרים תחושה של ארגון שאכפת לו מעובדיו, וככזה מן הסתם גם מלקוחותיו.

שתפו אודות יעדים עסקיים ואבני דרך: סיפורי הצלחות מכירה, אירועי הצלחה של חטיבות בחברה, ציון של שיא מכירתי, חגיגות עשור לחטיבה בחברה וכד' מחברים לתחושת שמחה והערכה ותורמים לתחושת השייכות למוצריכם ושירותיכם.

פרטו אודות מחקר ופיתוח: אם ברשותכם מידע אודות שלבי פיתוח של מוצרים חדשים, טכנולוגיות, פטנטים, המצאות חידושים ופריצות דרך בענף שלכם, או מהעולם שתפו את לקוחותיכם, הם ודאי ישמחו לדעת שהארגון ממנו הם רוכשים או מתעניינים לרכוש הינו מוביל בתחומו, ותמיד יספק להם חדשנות במוצריו או שירותיו.

צרפו דוגמאות מפרסומים: אל תהססו לצרף לניוזלטר שלכם דוגמאות קטלוגים ועלונים, אודות קמפיינים פרסומיים חדשים, מאמרים טכניים מעניינים, ספרות מקצועית בנושא העסק או אף כתבות אודותיכם שפורסמו ע"י אחרים, כל אלה נותנים תחושה של יכולת השקעה, גב כלכלי וחשיבה אסטרטגית.

ייצרו טורים קבועים: בין אם זו פנייה אישית ממנכ"ל או נשיא החברה, טור החושף מכתבים מלקוחות מרוצים, טור אורח (יכול להיות גם אורח דמיוני), טור שאלות ותשובות וכד', אלה יוצרים תחושת התיידדות של הלקוחות עם הניוזלטר, ויוצרים ציפייה למסרים מהטור המועדף עליהם.

ציטוטים ממקורות נחשבים: אם ביכולתכם נסו להעלות קטעים, תדפיסים או גרסאות הודעות שנשלחו לעיתונות, נאומים, מאמרים מקצועיים שפורסמו בכתבי עת נחשבים, עבודות מחקר, סמינרים של החברה וכד', אלה יעבירו ללקוחות תחושה שהעסק הינו דינאמי ומייצר חדשות המעניינות מדיות רבות ומגוונות.

פעילות למען הקהילה: יזמו פעילות למען הקהילה וסיקרו אותה. למשל, עריכת ערב מגבית לאוכלוסיה נזקקת, תמיכה באומנות מקומית, תוכניות מלגה לנזקקים, למען בעלי חיים, תוכניות לאחריות חברתית וסביבתית. סיקור השתתפות החברה ועובדיה באירועים מקומיים, אזוריים או לאומיים ועוד, יאפשרו לארגונכם יקבל תדמית של ארגון שפועל למען ערכים נוספים מלבד התעשרות מנהליו.

ביסוס מידע מראיונות מקצועיים: אתרו איש מפתח או חבר צוות בעל ידע או חשיבה מעניינת, יכול להיות גם לקוח מרוצה, או לקוח שלא היה מרוצה משירותי מתחרים. ראיינו אותו, וערכו את הידע שרכשתם בצורת טיפים מקצועיים, או מאמר מקצועי, יכול להיות גם כמידע ל"טור האורח" וכד'.

לסיכום:
גם הכותבים המיומנים והמקצועיים ביותר, יוצרים תוכן מילולי הנשען על מידע. ולכן כל רעיון לשאיבת מידע הינו בגדר אפשרות מתקבלת על הדעת ליצירת תכנים, אם כי חשוב לדעת לסנן ולהוציא את "המוץ מן התבן" ולדאוג שמה שמגיע בסופו של דבר ללקוח הינו בעל ערך אמיתי עבורו ובר עניין.