שיווק דיגיטלי – הטרנדים החמים לשנת 2012

שנת 2011 הגיעה לסיומה וכאן המקום לסכם את ההתפתחויות האחרונות בתחום השיווק באמצעות המדיה הדיגיטאלית, על מנת שנוכל להסיק את המסקנות המתבקשות ולהבין לאן פנינו מועדות בשנת 2012.


בדקנו כמה מבין החידושים המהפכניים בתחום הדיוור הישיר והשיווק באמצעות המדיה הדיגיטלית אליהם נחשפנו במהלך השנה האחרונה וסיכמנו אותם בראשי פרקים, כך בעלי העסקים שביניכם יוכלו להתעדכן ולהחליט מהי שיטת הדיוור והשיווק אשר תוביל אתכם בדרככם אל הטופ בשנת 2012.

להפוך את המותג לפנים של החברה

הדור החדש מוקיר מותגים, אך להיות מותג אינו מספיק היום על מנת למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות.  מותג מצליח חייב להיות בעל פנים. פייסבוק מאפשר יצירת תדמית ידידותית, שקל להתחבר אליה ומאפשר למחלקות השיווק לעקוב בקלות אחרי קהל המעריצים אשר עוקב אחרי המותג. בני אדם מאמינים לאנשים אמיתיים ולא לתאגידים, לכן, מומלץ: הפיצו בערוצים פופולאריים כמו Google +, Twitter, ו-Facebook על מנת לבצע בו הנפשה.

האם העתיד שייך ל- Google+?

מאז תחילת פעילותו של Google + במרץ של שנת 2011 הוא צבר למעלה מ-50 מיליון משתמשים. תחזיות עולמיות סבורות כי Google + יעקוף בסופו של דבר את הפייסבוק וזאת בין השאר בזכות היכולת שלו לרכז את כל העוקבים בתוך "מעגל". התוכנה של גוגל מאפשרת פילוח שוק חכם יותר ופנייה ממוקדת ללקוחות החברה. אם זה לא מספיק, הרי שאפשרות +1 של גוגל הוכיחה אפקטיביות רבה הרבה יותר מאשר ה- like של פייסבוק ומומלץ מאוד שלא להתעלם מכך.

האם לחברה שלכם כבר יש אפליקציה?

פיתוח האפליקציות עבור הטלפונים החכמים הוא ללא ספק הלהיט החם ביותר של שנת 2011 ואם עדיין לא הצטרפת למאגר החברות שפיתחו אפליקציה לאתר שלהם אולי כדאי שתשקלו זאת ברצינות. נכון להיום נמכרים בכל יום יותר טלפונים חכמים מאשר מחשבים ביתיים בעולם כולו, והלקוח הפוטנציאלי הפך להיות סובלני פחות ועסוק יותר, לכן חשוב מאוד לאפשר לו תנאי רכישה נוחים.

שיווק בעל ערך מוסף – כדי שתראה שאכפת לך

שיווק בעל ערך מוסף צפוי לתפוס תאוצה בשנת 2012. במחקרים שיווקיים הוכח שגם בתקופות השפל הכלכלי אנשים מקפידים לתרום לאגודות ולמטרות נעלות. אם ברצונכם למשוך אליכם יותר לקוחות ולעורר אהדה, אם אתם שואפים להגדלת את כמות ה"לייקים" בדף הפייסבוק תרמו כמה שקלים מכל מכירה למטרה כלשהי, זה יגרום ללקוחות שלכם לתפוס את החברה בתור אחת שאכפת לה מהסביבה ולא רק מרווחיה.

שיווק דיגיטאלי לא הולך להיעלם לשום מקום גם בשנה הקרובה, לכן חשוב מאוד לא להניח את המעקב אחרי ההתפתחויות האחרונות בתחום הדיוור הישיר באמצעות SMS. בעלי עסקים אשר יצליחו לשלב בין האפשרויות אשר פותח בפניהם השיווק הדיגיטאלי החדשני לבין האמצעים הדיגיטאליים הוותיקים יותר כגון אימייל, יצליחו לזכות להרחבת נתח השוק ולצמיחה של מאגר הלקוחות.