דיוור דיגיטלי – האם השיא מאחורינו?

תחום הדיוור הדיגיטלי לא עוצר לרגע, השינויים בתחום מעלים לא פעם חששות לגבי הרלוונטיות של דיוור דיגיטלי ככלי שיווקי אפקטיבי. בפוסט זה נציג את המגמות האחרונות בתחום הדיוור הדיגיטלי תוך כדי התייחסות לתחומים הנוספים בשיווק הדיגיטלי.

 

דיוור דיגיטלי – נתונים עדכניים על התחום[1]

  1. שיעור פתיחות המייל באמצעות המובייל עלה בין 2011 ל 2014 ב180%.
  2. התשואה הממוצעת על כל 1% שמושקע במייל היא 44.25$
  3. בסקר שנערך 90% מהנשאלים הודו כי הם מעדיפים לקבל עדכונים דרך המייל.
  4. על פי התחזיות ב2015 היקף משתמשי האימייל דרך המובייל יגדל בכ-23%.
  5. אימייל מגדיל את היקף לקוחות החברה פי 40 יותר מאשר "טוויטר" ו"פייסבוק" ביחד.
  6. שיעור ההמרה באימייל גבוה פי 3 מזה של רשתות חברתיות.

 

הצלחת קמפיין מייל

הצלחת קמפיין מייל

רוב השירותים באינטרנט דורשים הזדהות עלי ידי האימייל, לכן לאימייל יש יתרון על אמצעי שיווק אחרים, על מנת להירשם לפייסבוק חייבים אימייל בעוד שלהירשם לאימייל לא צריך פייסבוק, כלומר מהמייל אפשר להגיע לרשתות החברתיות ולמובייל בעוד שהדרך ההפוכה היא קשה יותר, מעבר לכך המייל מאפשר יצירת קשר ישיר ללקוח יותר מאשר האלטרנטיבות.

 

סקרי שוק – דיוור דיגיטלי ביחס לאלטרנטיבות

1 . בשלב הראשון נשאלו המשווקים מה לדעתם היתרון של כלי הדיוור הדיגיטלי ביחס לאפשרויות השיווק השונות (בחירה מרובה).

הערך המוסף של דיוור דיגיטלי

הערך המוסף של דיוור דיגיטלי

41% מהנשאלים טוענים כי הדיוור הדיגיטלי הינו הכלי האפקטיבי ביותר ליצירת מודעות ביחס לאלט'.
37% מהנשאלים טוענים כי הדיוור הדיגיטלי הינו הכלי האפקטיבי ביותר להגדלת רכישות ביחס לאלט'.
42% מהנשאלים טוענים כי הדיוור הדיגיטלי הינו הכלי האפקטיבי ביותר להגדלת המרות ביחס לאלט'.
56% מהנשאלים טוענים כי הדיוור הדיגיטלי הינו הכלי האפקטיבי ביותר לשמירה על קשר עם הלקוחות ביחס לאלט'.

 

2 . בשלב השני נשאלו המשווקים באילו ערוצי שיווק הם משתמשים באופן קבוע (בחירה מרובה).

באילו ערוצי שיווק משתמשים?

באילו ערוצי שיווק משתמשים?

ניתן לראות שהדיוור הדיגיטלי ניצב בראש הרשימה, כאשר 86% מהנשאלים טוענים כי הם משתמשים בו באופן קבוע.

 

3 . בשלב השלישי נשאלו המשווקים באילו תחומים הם מתכננים להגדיל את תקציב השיווק (בחירה מרובה).

 

היכן ניתן להגדיל את התקציב?

היכן ניתן להגדיל את התקציב?

38% טענו כי יגדילו את התקציב בתחום המדיה החברתית.
28% טענו כי יגדילו את התקציב בתחום השיווק באמצעות תוכן.
25% טענו כי יגדילו  את התקציב בתחום הדיוור הדיגיטלי.

*למרות שמשווקים רבים מתכננים להגדיל את התקציב למדיה חברתית.
52% מהנשאלים מסכימים עם ההצהרה הנ"ל: "קשה להוכיח את שיעור ה – ROI משיווק במדיה החברתית" סקר נוסף שנערך ביקש מהנשאלים לדרג את אמצעי השיווק השונים לפי רמת תשואה.

 

תשואה ביחס לכלי השיווק

תשואה ביחס לכלי השיווק

מנתונים אלו ניתן לראות כי 66% מדרגים את האימייל כערוץ "טוב" או "מצוין" להשגת תשואה, בעוד שרק כ-32% מדרגים כך את הרשתות החברתיות.

 

סיכום

הנתונים המתקבלים מציגים מגמה ברורה של צמיחה. התחום חווה שינויים אשר מצריכים אדפטציה שלנו כמשווקים, אולם שינויים אלו יכולים לפעול לטובתנו, שילוב נכון בין הכלים השונים יביא לתוצאות טובות, הבנה נכונה של היתרונות והחסרונות של כל כלי מאפשר לפנות לאנשי הקשר ממספר כיוונים תוך כדי התאמה מקסימלית לרצונותיהם.

 

[1]http://www.exacttarget.com/blog/50-email-marketing-tips-and-stats-for-2014/

http://blog.capterra.com/statistics-email-marketing-not-dead/

http://www.emailmonday.com/mobile-email-usage-statistics