פילוח (סגמנטציה) ויצירת קבוצות

אחת התרומות הגדולות של הטכנולוגיה לתחום השיווק היא האפשרות לאסוף מידע. יכולת זו מאפשרת התאמה של תהליך השיווק לרצונותיהם של הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים. השינוי הגדול בתחום הביא לכך שבשונה מאמצעי המדיה השונים (טלוויזיה, רדיו), השיווק באינטרנט בכלל ודרך המייל בפרט, מאפשר שליחת הצעות לפרטים לפי מאפיינים. לא עוד תפוצה רחבה אלא מתואמת.

בעוד שרבים מהמשווקים כבר הבינו את הפוטנציאל הרב הגלום באפשרויות הפילוח ישנם עוד כאלו שלא מנצלים את מגוון האפשרויות הקיימות. במאמר זה נעסוק ברעיון הפילוח והאפשרויות הגלומות בו, נסתכל על השפעת הפילוח על תוצאות המשווקים וניתן מספר דוגמאות בסיסיות שיאפשרו לכם לשפר את הדיוור.

 

מה זה פילוח?

פילוח הינה פעולה בה לוקחים קבוצה הטרוגנית, הכוללת בתוכה אנשי קשר ללא כל גורם מקשר ומפרקים אותה למספר קבוצות. לכל קבוצה בוחרים מאפיין אשר על פיו נבחרים חברי הקבוצה. לדוגמה: אנשי קשר שהקליקו על לפחות שני קמפיינים בחודש האחרון, מצטרפים חדשים, אנשי קשר שפתחו אך לא הקליקו, אנשי קשר הגרים בתל אביב, אנשי קשר בגילאים 18 – 35. ניתן ליצור קבוצות מפולחות לפי מספר רב של מאפיינים, מאפיינים הקושרים לפעולות שבוצעו, מאפיינים אישיים כגון גיל ומין, מאפיינים גיאוגרפיים וכן הלאה.

 

תוצאות פילוח של רשימת תפוצה

תוצאות פילוח של רשימת תפוצה

דוגמאות

האתר SharMusic.com המוכר כלי נגינה ביקש לשפר את ביצועי הדיוור האלקטרוני שלו. האתר בנה קבוצה של כל אנשי הקשר אשר רכשו מיתרים בטווח של בין 6 ל-12 חודשים (צריך להחליף מיתר כל 6 חודשים), ובהתאם SharMusic שלח קמפיין לכל אותם אנשי קשר, המזכיר להם להחליף את המיתרים. נתוני הקמפיין: שיעורי פתיחה: 40%. שיעורי הקלקה: 12% ,הכוונה ל – CTR הקלקות ביחס לכלל האנשים אשר קיבלו את המייל, כאשר הממוצע הוא (3.6%).

 

מייל שנשלח כתוצאה מפילוח של לקוחות

מייל שנשלח כתוצאה מפילוח של לקוחות

 

דוגמה נוספת לפילוח מגיעה מקמפיין חברת חדרי כושר ועיצוב לנשים Fit For Me. החברה אשר ידעה שבין לקוחותיה קיים פערי גילאים רחב , החליטה להוציא שני קמפיינים זהים אשר ההבדל היחידי ביניהם הוא התמונה המוצגת בקמפיין כאשר זו מותאמת לטווח הגילאים של הלקוח.

 

נתונים ודוגמאות נלקחו מהאתרים: MAILIGEN, HubSpotInternetRETAILER, EmailonAcid