5 מדדים לשיפור קמפיין דיוור

בזמן שיוצרים קמפיין דיוור ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון – צריך להחליט מהו המסר העיקרי שרוצים להעביר, לנסח שורת נושא שתעביר את המסר בצורה הברורה ביותר, לבחור תמונות רלוונטיות, להחליט למי לשלוח, מתי לשלוח ועוד…אבל לפני שממשיכים הלאה לקמפיין הבא ישנו שלב נוסף חשוב והוא מעקב אחרי תוצאות הקמפיין שנשלח.

ביצוע מעקב ואיסוף נתונים עקבי מאפשר לכם להבין היכן צדקתם, איפה טעיתם, מה חסר ומה צריך לשמר כדי לשפר את הקמפיינים העתידיים שלכם.

במאמר זה נסקור את המדדים העיקריים שמשתמשים בהם בדיוור אלקטרוני ונציג מספר תרחישים נפוצים של נתונים שיכולים להתקבל בעקבות קמפיין דיוור, מה ניתן להבין מהם וכיצד אפשר לשפר את התוצאות.

מדדים עיקריים

המדדים העיקריים אותם כדאי לבדוק לאחר שליחת קמפיין דיוור הם שיעור השליחה, שיעור פתיחה, שיעור הקלקה, שיעור המרה ושיעור הסרה. (נתייחס לכל מדד בקצרה על מנת להבין כיצד הוא מחושב ולאחר מכן נלמד מה ניתן להבין מהמדדים השונים וכיצד יש לקרוא אותם).

  1. שיעור שליחה – היחס בין אנשי הקשר אליהם נשלח הקמפיין לבין אנשי הקשר שבפועל קיבלו את הקמפיין. יכולות להיות מספר סיבות מדוע איש קשר לא יקבל קמפיין שנשלח – כתובת דוא"ל שגויה, אנשי קשר חסומים, חזרות רכות וכו'.
  2. שיעור פתיחה – היחס בין סך כל אנשי הקשר שפתחו את הדיוור לסך אנשי הקשר אשר הקמפיין הגיע אליהם בפועל (כלומר הגיע לתיבת הדואר הנכנס).
  3. שיעור הקלקה – היחס בין מספר אנשי הקשר שהקליקו על לינק כלשהו בקמפיין לבין מספר אנשי הקשר שפתחו אותו.
  4. שיעור המרה – מדד שבודק כמה אנשי קשר מתוך אנשי הקשר אשר הקליקו בתוך הקמפיין, ביצעו פעולה שהוגדרה מראש כמטרה. מטרה יכולה להיות רכישת מוצר, מילוי פרטים (ליד) וכו'. נתון זה נאסף בד"כ בשילוב עם מידע מאתר המשתמש.
  5. שיעור הסרה – היחס בין סך אנשי הקשר שבחרו להסיר את עצמם מרשימת התפוצה לסך אנשי הקשר אשר קיבלו את הקמפיין,

חשוב לציין  שמומלץ לחכות כיום או יומיים מרגע שליחת הקמפיין לשלב ניתוח הנתונים. הסיבה לכך היא שכדי לקבל תמונה מלאה על ביצועי הקמפיין צריך לעבור קצת זמן כדי לתת הזדמנות לאנשי הקשר לראות את הקמפיין בתיבת הדואר הנכנס ולהחליט אם לפתוח אותו.

משפך הביצועים באזור האנליטיקס שבמערכת מספק תצוגה גרפית של נתוני הקמפיין. באמצעותו ניתן לקבל תצוגה חזותית של המדדים שהוזכרו לעיל.

 

משפך הביצועים – כל שלב במשפך מייצג מדד אחר

משפך הביצועים – כל שלב במשפך מייצג מדד אחר

מקרים נפוצים

שיעור פתיחה גבוה ושיעור הקלקה נמוך – הרבה אנשים פתחו את הקמפיין אבל חלק קטן ממי שפתח הקליק על הלינקים. פער כזה יכול להיגרם בין היתר בשל שורת נושא טובה אשר פונה לרצונות הלקוחות אולם תוכן הקמפיין אינו מספק את מה ששורת הנושא מבטיחה, כלומר ישנו פער בין מה שמובטח בשורת הנושא לבין תוכן הקמפיין.
גורם נוסף שיכול להסביר פער בין פתיחות להקלקות הוא שיעור הסרה גבוה מאוד, כלומר מספר גבוהה של אנשי קשר הסירו את עצמם מרשימת התפוצה בעקבות קבלת הקמפיין. מקרה זה קורה לרוב כאשר מוסיפים כמות גדולה של אנשי קשר חדשים בבת אחת, על מנת להימנע ממצב כזה עדיף להוסיף את אנשי הקשר באופן אוטומטי מיד לאחר שהם נרשמים לדיוור.

שיעור הקלקה גבוה ושיעור פתיחה נמוך – מצב הפוך מהמצב שתואר לעיל. מעט אנשים פתחו את המייל אבל מתוך מי שפתח – הרבה הקליקו. על פי רוב קורה כאשר שורת הנושא לא מנוסחת בצורה אופטימלית אולם תוכן הקמפיין רלוונטי לאנשי הקשר ומוצג בצורה ברורה ומעניינת. ניתן להשתמש ב – AB testing כדי לבדוק יעילות של שורות נושא שונות ובטקסט מקדים כדי לשפר את שיעור הפתיחה.

שיעור שליחה נמוך – כאשר אחוז קטן יחסית של אנשי קשר מקבלים בפועל את הקמפיין . נובע בעיקר מכתובות מייל שגויות או לא פעילות, הדרך הטובה ביותר לצמצם שיעור שליחה נמוך היא על ידי יצירת מנגנון Double Opt-In אשר שולח מייל וידוא לכתובת מייל אותה איש הקשר מזין באתרכם.

הטיפ הטוב ביותר והחשוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם הוא תמיד לבדוק את עצמכם, גם כאשר אתם מאמינים שפיצחתם את הנוסחה למייל המושלם, תמיד תבקרו את עצמכם תיצרו קמפיין נגדי ותבדקו אותו, אינווייז מאפשרת לכם לבצע A/B Testing בדיקה שעוזרת להשוות בין שורות נושא שעת שליחה וכן הלאה. מעבר לכך ניתן לבצע בדיקות באופן עצמאי למבנה המייל, לתמונות ולסדר וכמות המבצעים – אל תשבו על השמרים כל הזמן תבדקו ותתייעלו.

קישורים נוספים:
סרטון – הסבר על AB testing
סרטון – הוספת שדה דינמי ואייקונים לשורת הנושא