טופס הרשמה – מאפיינים מרכזיים

מטרתו של טופס הרשמה

המטרה הבסיסית של טופס ההרשמה היא הגדלת רשימת אנשי הקשר של לקוח. טופס ההרשמה מאפשר ללקוח להמשיך לקבל מידע רלבנטי באופן קבוע. על ידי רישום לטופס ההרשמה ניתן לפנות אל הלקוחות באופן ייזום ולא לחכות לפעולה מצדו.

במאמר זה נסתכל על המאפיינים השונים של טופס הרשמה על מנת לנסות להבין כיצד ניתן לשפר את אחוזי ההרשמה.

 

שדות טופס הרשמה
  • טופס ההרשמה הנפוץ והפשוט ביותר:
  • היתרון: לא דורש הרבה מאמץ מאיש הקשר.
  • החיסרון: לא מאפשר לכם להשיג פרטים רלבנטיים על הלקוח הפוטנציאלי כגון שם, גיל, מין וכן הלאה.
    טופס הרשמה בסיסי

    טופס הרשמה בסיסי

     

  • אחת ההתלבטויות הגדולות של הלקוח היא כמה שדות כדאי לבקש מהלקוח למלא?
  • האם חלק מהשדות לחייב וחלק להשאיר להחלטתו של איש הקשר?
  • מה המידע הכי חשוב לי כלקוח להשיג מאיש הקשר?מספר שדות אופטימלי - blog.hubspot

    מספר שדות אופטימלי – blog.hubspot

 

דרך יצירתית להשיג עוד קצת מידע מאיש הקשר ללא כל מאמץ מצידו:

השגת אינפורמציה נוספת ללא כל מאמץ מהגולש

השגת אינפורמציה נוספת ללא כל מאמץ מהגולש

 

 תוכן מיקום – טופס הרשמה

בחלק זה נסתכל על כמה מקרי בוחן אשר מאפשרים לנו להבין טוב יותר מה חשוב לעשות בעת יצירת טופס הרשמה.

מידע – אחד הדברים החשובים בעת יצירת טופס הרשמה, הוא הסבר לנרשם מה ינתן לו בתמורה לרישום (מבצעים, מידע וכו')

מידע לגבי מה הלקוח מקבל

מידע לגבי מה הלקוח מקבל

 

Social Proof – דרך נוספת להגברת הרישום, היא בעזרת הוכחה, הצגת הוכחה לכך שלחברה יש נרשמים רבים מגביר את רצון הלקוח להירשם (מיליון סינים לא טועים), הוכחה יכולה להתייחס לכמות החברים בקהילה, לחברות מוכרות אשר עובדות עם החברה וכן הלאה.

 הוספת חברות שכבר עובדות איתכם מגדילה את הקרדיט

הוספת חברות שכבר עובדות איתכם מגדילה את הקרדיט

 

פרטיות – חשוב להסביר לנרשם שפרטיו נשמרים ואינם מועברים לגורמים שונים.

שמירה על מידע

שמירה על מידע

מיקום הטופס

מאפיין חשוב נוסף הוא מיקום טופס ההרשמה, ישנן מספר אפשרויות בולטות היכן למקם את הטופס:

  • באחד הפינות בדף – למעלה למטה או בצדדים, חשוב לבדוק שהטופס בולט וניתן לזהות אותו בקלות, מיקום ספציפי משתנה בין אתר לאתר, החסרון בטופס מסוג זה שלרוב הוא לא בולט מספיק ולכן לא מספק היקף נרשמים גדול.
    טיפ: נסו להבין כיצד המשתמשים עוברים על האתר, אילו עמודים הם רלבנטים יותר לקוראים ובהתאם תציבו את טופס ההרשמה, אם לדוגמה באתר לחופשות המידע בנוי בצורה של מדינה – – תאריך – – מחיר. אז ניתן להניח שהמשתמש ייבדוק את המחיר ורק אז ימשיך הלאה לכן כדאי לשקול להציב את טופס ההרשמה משמאל למחיר.
  • טופס מסוג POP-UP – טופס "קופץ" יכול לפעול או עם כניסה לאתר, או לאחר פעולה מסויימת (גלילה, סגירת חלון וכ'ו) יתרון ברור בכך שלא ניתן לפספס, חסרון בולט בכך שרבים מהמשתמשים סוגרים חלונות קופצים באופן אינסטנקטיבי, אם אתם מחליטים בכל זאת לפעול בצורה הנ"ל תוודעו שאתם בוחרים תזמון נכון (בדף שאתם יודעים שמגיעים אליו רק אנשים שממש מתעניינים במידע) ותדאגו לכך שהחלון הקופץ לא יהיה "מאיים" מדיי.
  • על מנת להתאים את טופס ההרשמה בצורה הטובה ביותר לאתרכם כדיי לבצע מספר ניסויים, במשך כמה חודשים כל חודש להחליף את מיקום הטופס ולעקוב אחריי השינויים בהיקפי הנרשמים וכך לקבל תשובה לגביי המיקום האופטימלי לטופס ההרשמה.
איפה אפי? – חשוב שהטופס יהיה בולט מספיק

איפה אפי? – חשוב שהטופס יהיה בולט מספיק

עיצוב

כמו שאתם דואגים לאתר מעוצב, וניוזלטר מהוקצע גם טופס הרשמה אשר ייראה טוב יימשוך את המשתמשים לכיוונו.

עיצוב הטופס

עיצוב הטופס

סיכום

דאגו לכך שהטופס הרשמה שלכם יהיה בולט, שיטמון בחובו הבטחה לתוכן רלוונטי, שישמור על פרטיות הנרשמים ושיכלול בתוכו הוכחה.

 

נתונים מהאתרים:

http://contentverve.com/how-to-write-high-converting-signup-form-copy/

http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6746/Which-Types-of-Form-Fields-Lower-Landing-Page-Conversions.aspx

http://conversionxl.com/14-steps-to-building-sign-up-forms-that-convert/#.