הסבר קצר על עבירוּת

מהי עבירוּת?

בפשטות ניתן להגדיר עבירות כמדד שמתאר איזה אחוז מסך כל הקמפיינים שנשלחו הגיעו לתיבת הדואר הנכנס של אנשי הקשר. בניסיון להילחם בתופעת הספאם, שרתי דואר מצוידים במספר הגנות אוטומטיות, שתפקידם לאתר ולחסום דואר זבל. הבעיה היא, שהגנות אלו יכולות לפעמים ליירט ולחסום הודעות דואר לגיטימיות.

כשמייל מגיע לשרת דואר הוא מקבל ממנו "ציון עבירות", שמוחושב על ידי שיקלול של מספר פרמטרים: השרת השולח, תוכן הדיוור כתובת השולח וכו'. אם הציון נמוך מידי – המייל יכול להיות מסווג כספאם ולהחסם. במאמר זה נדון על הגורמים השונים שיכולים להשפיע על ציון העבירות של קמפיין.

REPUTATION

התחנה הראשונה בדרך לעבירות טובה היא שמירה על תשתיות שליחה "נקיות". ישנם גופים אשר מנטרים את תעבורת המיילים ברשת וקובעים האם האימייל הוא לגיטימי או לא. על פי תוצאות הבדיקה הם מחלקים "ציון" לשרת השולח ועל פי זה נקבע דירוג המוניטין שלו (REPUTATION). ככל שהדירוג של השרת השולח גבוה יותר, הסיכוים שהדיוורים יעברו את המסננים ויגיעו לתיבת הדואר הנכנס של הלקוח – גבוהים יותר. אנחנו ב-inwise משקיעים מאמצים רבים כדי להבטיח רמת עבירות גבוהה ללקוחות שלנו על ידי הקפדה על תחזוקה ושדרוג של שרתי השליחה שלנו והנחייה של לקוחותינו להקפיד על הכללים שמפורטים במדיניות האנטי ספאם שלנו.

במקביל לאמצעים הרבים שאנו נוקטים כדי להבטיח רמת עבירות גבוהה ללקוחותינו, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט ברמת המשתמש כדי להעלות את דירוג העבירות ולהקטין את הסיכוי ששרת הדואר יזהה את הדיוור כספאם:

  1. נושא המכתב – לניסוח שורת הנושא יכולה להיות השפעה משמעותית על ציון העבירות של הקמפיין. אזכורים לנושאים בעייתיים כגון הימורים, תרופות או פורנוגרפיה, עלולים לעורר חשד ולגרום לתיוג הדיוור כספאם. ישנן מילים מסוימות שכדאי להימנע מהם בעת ניסוח שורת נושא כגון – רווח כספי, כסף, יצירת רווחים, הימורים ומילים לא נאותות…
  2. שם השולח – שם השולח הוא השם המזהה שמופיע לאיש הקשר בתיבת הדואר הנכנס. מומלץ ששם השולח יהיה באורך של מילה עד שלוש מילים ללא סימנים מיוחדים כגון: *$%@# וכו', עדיף גם ללא נקודות או גרשיים.
  3. קישורים יוצאים – קישורים יוצאים לאתרים או לכתובות דוא"ל שנמצאים ברשימות שחורות (Black Listed) יכולים לפגוע בציון העבירות. (ניתן לבדוק אם קישור מסויים נמצא ברשימה שחורה באתר www.uribl.com)
  4. תוכן הדיוור – חשוב שה – HTML יהיה נקי ללא סקריפטים או אובייקטים זרים כגון פלאש וללא כתב ניסתר.
  5. טקסט חלופי לתמונות (Alt text) – טקסט חלופי הוא טקסט שמתווסף לתמונות ונועד לתאר בקצרה את התמונה למקרה שהיא לא תוצג. ניתן להוסיף טקסט חלופי לתמונות דרך חלון מאפייני התמונה בעורך התוכן.
  6. יחס תמונה וטקסט – מומלץ לשלב בדיוור בין טקסט חי לבין תמונות.
כתובת השולח והגדרת SPF

כתובת השולח היא כתובת הדוא"ל אשר תוצג לאיש הקשר בדיוור ככתובת שממנה הגיע הדיוור. לכתובת זו השפעה רבה על מידת העבירות של הקמפיין. לקוחות חדשים מקבלים מאתנו כתובת שולח "נקייה" (לדוגמה – [email protected]) הסיבה לכך, היא שאנחנו רוצים להבטיח שלקוחותינו משתמשים בכתובת תקינה שמאושרות לשליחה מהשרתים שלנו.

במידה ויש לכם כתובת ייחודית עם דומיין משלכם, ניתן להגדיר אותה ככתובת השולח שתופיע בדיוור. תהליך זה כרוך בשינוי של מספר הגדרות בחשבון המשתמש ובהוספת רשומת SPF. רשומת SPF היא רשומה שמקשרת בין שרתי השליחה של inwise וכתובת השולח ובעצם מאשרת לשרתים שלנו לשלוח בשם הדומיין של הלקוח. הוספת רשומת SPF היא תהליך פשוט, שדורש מהלקוח לבצע הגדרה על הדומיין שלו. ליותר פרטים והנחיות יש לפנות למחלקת התמיכה של inwise.

הסבר נוסף על SPF

 

ניהול דואר חוזר (BOUNCES)

כאשר שולחים הודעת דוא"ל לדוגמה לכתובת: [email protected], מתבצעת פניה לדומיין של Gmail לחיפוש אחרי המשתמש example. במידה והמשתמש נמצא, השרת שמטפל בתעבורת הדואר מעביר את ההודעה לתיבת הדואר הנכנס של המשתמש, במידה והמשתמש לא נמצא השרת מחזיר את המייל לשולח. יתכנו סיבות נוספת שבגינן יחזיר השרת את ההודעה: תיבת דואר מלאה, מענה אוטומטי בעקבות חופשה, תקלה בשרת וכו'.
שליחה מרובה לאותה כתובת מעוררת חשד לשליחת ספאם ועלולה להתפרש כ"הטרדה" לכן חשוב לעשות מידי פעם סדר ברשימות התפוצה – אנשים שניסינו להגיע אליהם מעל 3 פעמים או יותר ללא הצלחה, מומלץ להסיר מהרשימה. inwise מאפשרת למשתמש לבחור את מספר הפעמים שמותרות לשליחה במקרה של איש קשר לא זמין, לפני שהיא תפסיק לשלוח לו. לאחר מספר הפעמים שהוגדר – איש הקשר יועבר לרשמה מיוחדת והמערכת תפסיק לשלוח.