סקר Benchmark בנושא שיווק בדואר אלקטרוני לשנת 2013

חברת המחקר האמריקאית MarketingSherpa ערכה סקר דיוור אלקטרוני מקיף בו היא בוחנת מגמות עדכניות בתחום השיווק בדואר אלקטרוני (email marketing). בסקר, מוצגים נתונים שונים על האופן שבו עסקים מתחומים שונים משתמשים בדיוור אלקטרוני, מה האחוז היחסי של שיווק ישיר בדואר אלקטרוני מסך כל תמהיל השיווק של העסק , וכיצד בעלי עסקים ומשווקים תופסים את היעילות של המדיום.

הסקר, שמכיל כ-200 עמודים, הוא בין הסקרים המקיפים ביותר שנערכו בתחום. אמנם לא יכולנו להביא בפניכם את הסקר במלאו, אבל החלטנו לסכם עבורכם כמה ממצאים מעניינים. (למרות שהסקר המלא בתשלום, החברה פירסמה מספר נתונים לציבור לשימוש הציבור הרחב את המסמך ניתן למצוא פה).

שיווק בדואר אלקטרוני נתפס כאפיק שיעיל שמניב החזר על השקעה

הסקר מצביע שמרבית בעלי העסקים תופסים את השיווק בדואר אלקטרוני כאפיק שיווק יעיל. כ-60% מהנשאלים (מתוך מדגם של 957) ציינו ששיווק בדואר אלקטרוני מחזיר את ההשקעה בו (ROI). כ-32% ציינו שההשקעה בדיוור אלקטרוני תחזיר את עצמה בעתיד, 4% אמרו שההשקעה לא תניב רווחים כלשהם בעתיד, וכ-3% לא הביעו דעה.

שיווק בדואר אלקטרוני – החזר על השקעה

שיווק בדואר אלקטרוני – החזר על השקעה

 

בנוסף, כפי שניתן לראות בתרשים הבא, מרבית המשווקים כ- 64% (מתוך מדגם של כ 851 נשאלים) צופים שההחזר על ההשקעה בשיווק בדואר אלקטרוני יעלה בעתיד, 30% צופים שההחזר על השקעה לא ישתנה ורק כ 2% צופים שירד.

 

שיווק בדואר אלקטרוני – החזר על השקעה

שיווק בדואר אלקטרוני – החזר על השקעה

 

למרות מגמת הניידות משווקים עדיין לא התאימו את הדיוור שלהם

בפוסט קודם דנו בחשיבות של התאמת הדיוור האלקטרוני למסך הנייד וכיצד עיצוב רספונסיבי משמש כדי להתאים דיוורים לצפייה על מסך קטן. הסקר מצביע על כך שלמרות המגמה הברורה של שימוש גובר במכשירים ניידים לצפייה בתוכן, מרבית המשווקים, כ – 58% עדיין לא ביצעו התאמות בדיוור שלהם לפורמט החדש.

אחוז המשווקים שהתאימו את הדיוור שלהם לנייד

אחוז המשווקים שהתאימו את הדיוור שלהם לנייד

 

טקטיקות נפוצות להגדלת רשימות התפוצה

מרבית העסקים שנשאלו,  כ-50%  (גודל מדגם 602) דיווחו על גדילה איטית בגודל רשימת התפוצה שלהם, 17% דיווחו על גדילה מהירה. 6% דיווחו על ירידה איטית ורק אחוז אחד דיווח על ירידה מהירה.

מגמת שינוי חיובית בגודל רשימות התפוצה

מגמת שינוי חיובית בגודל רשימות התפוצה

 

השיטות שנתפסו כקלות ביותר להגדלת רשימות התפוצה הן הטמעת טופס הרשמה באתר, ושימוש בכפתורי שיתוף במדיה חברתית.

שיטות להגדלת רשימות תפוצה

שיטות להגדלת רשימות תפוצה