תזמון הדיוור האלקטרוני

במאמר זה ננסה להתייחס לאחת השאלות המהותיות בתחום השיווק בדואר אלקטרוני – "מתי כדאי לשלוח קמפיין דיוור אלקטרוני ?". שאלת תזמון הדיוור האלקטרוני אינה טריוויאלית כלל וכלל. אדם ממוצע מקבל  לחשבון שלו עשרות הודעות דוא"ל בכל יום. כדי להבטיח שהנמען ישים לב להודעה, צריך לתזמן אותה בצורה מושכלת.

כמו כן, קהלים שונים פעילים בשעות שונות של היום ולכן חשוב להכיר את הרגלי קהל היעד שלכם לאורך שעות היממה.

לפני שאתם שוללים בטענה שכבר שמעתם, קראתם, אתם מתזמנים את הקמפיין שלכם ל-10:37 לפי גריניץ', תרשו לנו לעדכן אתכם בכמה מחקרים חדשים שחושפים נתונים לא כ"כ צפויים..

את שאלת תזמון הדיוור האלקטרוני אנו מחלקים לשניים: באיזה יום של השבוע הכי כדאי לשלוח את המיילים ובאילו שעות.

ימים:
  • נתונים שנאספו מגלים תמונה מעניינת – אחוז ההקלקות (CTR-CLICK THROUGH RATE) בסופ"ש גבוה יותר. אחד הגורמים לכך הוא היקף שליחת המיילים באמצע שבוע, אשר גבוה יותר באופן ניכר ביחס לסופ"ש. מצב זה מביא לתחרות בין המיילים השונים (באמצע השבוע), ובהתאם מקשה מאוד על המייל השיווקי לבלוט ביחס לשאר המיילים המתקבלים, לעומת זאת בסופ"ש ישנה ירידה מאסיבית בכמות המיילים הנשלחים ולכן קל יותר למייל לבלוט.
  • מחקר נוסף שהתפרסם לאחרונה מחזק את הטענה הנ"ל. המחקר מראה שבעוד שבסופ"ש אחוז פתיחת המיילים נמוך, אחוז ההקלקות הינו גבוה. כלומר פחות אנשים פתחו, אבל אלה שכן פתחו – הקליקו יותר.
  • נתון נוסף שהמחקר הנ"ל מציג הוא הקשר בין אחוז ההקלקות לבין אחוז הפתיחות. המחקר מתייחס לשני ימים בולטים באחוזי ההקלקה הגבוהים שלהם, ראשון ושלישי (המחקר נערך בארה"ב ולכן ראשון היינו חלק מהסופ"ש). בעוד שבשלישי אחוז הפתיחות היינו גבוה, בראשון הוא נמוך. מסקנת המחקר היא להיזהר מההנחה שאחוז פתיחות גבוה בהכרח מביא לאחוז הקלקות גבוה.
שעות:
  • מחקרים שנערכו בארה"ב מראים כי תזמון המיילים לשעות הערב/לילה (18:00-00:00) או לבוקר המוקדמות (06:00-10:00) מביא לאחוזי פתיחה (OPEN RATE) גבוהים יותר. כלומר למרות שבפועל רוב הפתיחות מתבצעות בשעות העבודה (12-16), למיילים שנשלחים לפני או אחרי שעות העבודה, יש סיכוי גבוה יותר להיפתח.

נשמע מוזר?

החוקרים מסבירים שתזמון המיילים לשעות העבודה מביא לכך שהמייל מצטרף לתור ארוך של הודעות דוא"ל ולכן סיכוייו להיפתח יורדים משמעותית. מייל שנשלח לפני או אחרי שעות העבודה, "מפספס" את  גל השליחות של שעות העבודה, ולכן נקלט קודם ע"י הנמען.

חשוב מאוד לציין שמחקרים, יסודיים ומקיפים ככל שיהיו, אינם יכולים להוביל לתשובה חד משמעית, זהו אינו תחום מדעי גרידא בנוסף ישנם משתנים רבים אשר יכולים להשפיע על התשובה.

איך בכל זאת תוכלו לייעל את תזמון הדיוור?

מהנתונים שנאספו מהמחקרים הנ"ל ניתן להסיק מספר מסקנות וכללי אצבע:

• עדיף למצוא את השעות הפחות תחרותיות
• תזמון הדיוור האלקטרוני צריך להביא את המייל לראש הרשימה כאשר הרשימה יחסית דלילה ממיילים חדשים.
• ניתוח הנתונים האישיים של הקמפיינים שלכם – ניתן להיכנס אזור האנליטיקס בחשבון שלכם ולהוציא מידע רלוונטי לגבי השעות שבהן המיילים נפתחו, הוקלקו וכן הלאה, לבנות טבלת שכיחות ולראות על פני זמן באילו שעות נפתחים הכי הרבה מיילים ובהתאם לתזמן את הקמפיין הבא שלכם.
• מעקב אחר מחקרים ואתרים שונים- האינטרנט שופע במידע, ניתן למצוא מידע רלוונטי.

חשוב לציין שלכל תחום יש את מאפייני קהל היעד הייחודים שלו. קהל יעד שמורכב ברובו מאנשי עסקים שקוראים את המיילים במייל משרדי יתנהג שונה מקהל יעד ביתי, שמקבל את המיילים למייל האישי. לכן כל בעל חשבון צריך לבצע מעקב לאורך זמן, כדי להבין מהם התנאים האופטימליים עבור התחום הספציפי בו הוא עוסק.