ממשק הלשוניות החדש של ג'ימייל

מאמר זה סוקר את השינוי בממשק המשתמש של ג'ימייל ואת ההשלכות האפשריות של השינוי על דוא"ל שיווקי.

מאז שגוגל הכריזו על הממשק החדש של שירות הדואר הפופולארי ג'ימייל, עלו הרבה טענות מצד לקוחות שחוששים שהשינוי יפגע באופן מהותי ביעילות הדיוורים שלהם. מטרתו של מאמר זה היא לעשות סדר בבלגן – ולהפריד בין העובדות על הממשק החדש לבין השמועות. בנוסף, נציע מספר טיפים כיצד להתמודד עם השינוי.

 

הסרטון הבא מסביר את הרציונל מאחורי הממשק החדש:

 

הממשק החדש, ומה הוא עושה?

גוגל הכריזו על שינוי ממשק הג'ימייל במאי 2013. מאז, באופן הדרגתי, עודכנו החשבונות של המשתמשים באופן אוטומטי, כך שסביר להניח שהיום השינוי כבר הגיע לרוב המשתמשים. העדכון משפיע גם על גרסת המובייל של ג'ימייל, כלומר גם במכשירים ניידים מופיע הממשק החדש.

על-פי גוגל, מטרת השינוי היא להקל על המשתמשים על-ידי מיון כמויות הדואר הנכנס לקטגוריות שונות.

 

הממשק החדש של ג'ימייל

הממשק החדש של ג'ימייל

 

הקטגוריות השונות הן:
  1. ראשי (Primary) – ללשונית זו יכנסו התכתבויות אישיות, הודעות שלא הגיעו ללשוניות האחרות או הודעות שהמשתמש הגדיר ספציפית שיגיעו ללשונית הראשית.
  2. חברתי (Social) – הודעות ועדכונים מרשתות חברתיות ואתרים חברתיים, כגון אתרי הכרויות.
  3. קידום מכירות (Promotions) – ניוזלטרים, הודעות קד"מ והצעות עסקיות.
  4. עדכונים (Updates) – חשבוניות, מיילים להפעלת חשבון, שחזורי סיסמא וכו'.
  5. פורומים (Forums) – הודעות ועדכונים מפורומים.

המשתמש יכול לבחור אם הוא רוצה לראות את כל חמשת הקטגוריות, או רק את חלקן. במידה וג'מייל לא ימצא סיווג מסוים להודעה נכנסת – היא תופנה ללשונית הראשית.

האם השינוי ישפיע על אחוזי הפתיחה שלי?

כמו בכל שינוי – רק הזמן יגיד. נכון להיום אין מספיק נתונים לקבוע אם תהיה השפעה שלילית לטווח ארוך על התנהגות המשתמשים ועל אחוזי הפתיחה. אנחנו דווקא רואים בשינוי החדש הזדמנות טובה למדוורים להגביר את אחוזי הפתיחה שלהם. החלוקה ללשוניות נועדה "לעשות סדר" בבלאגן. במקום שההודעה שלכם תבלע בין עשרות הודעות – אישיות ומסחריות, שמגיעות לתיבת הדואר הנכנס של הנמען, הן עכשיו מקבלות התייחסות נפרדת ומקוטלגות לקטגוריה נפרדת, בד"כ הצעות קד"מ או עידכונים. נוצר מצב שבו הנמען בודק מיוזמתו את לשונית הקד"מ – בזמן ובמקום שנוח לו, ומקדיש תשומת לב ספציפית למיילים שתחת לשונית זאת – כך שכותרת מושכת והצעה רלוונטית ומעניינת לנמען מגדילים את סיכויי הפתיחה – אפילו יותר מהתצורה הקודמת של ג'ימייל.

חשוב להבין, שבניגוד לתיבת "הספאם" הוותיקה, הלשוניות החדשות מיועדות להודעות לגיטימיות. גוגל פשוט החליטו לארגן את תיבת הדואר הנכנס מחדש כדי להקל על המשתמשים שלהם. אם שלחתם ניוזלטר שהגיע לתיבת קידום המכירות (Promotions) של הנמען, אין זה אומר שג'ימייל חושב שמה ששלחתם הוא דואר זבל. דואר זבל – דואר שנשלח ללא אישור המשתמש, ממקורות מפוקפקים עדיין מסונן לתיבת הספאם.

אחד מהגורמים המשמעותיים שמובילים לדיוור אפקטיבי הוא הרלוונטיות ללקוח – אם קיבלתם את הסכמת אנשי הקשר לשלוח להם דיוורים, והדיוורים שאתם שולחים הם רלוונטיים ובעלי ערך אינפורמטיבי או עסקי לאנשי הקשר – הם ימשיכו לפתוח את הדיוורים שלכם.

צריך לזכור – It's all about good news.

איך בכל זאת דואגים שהניוזלטר שלי יכנס ללשונית הראשית?

גוגל משתמשים באלגוריתמים מתוחכמים כדי להחליט לאיפה תכנס כל הודעה. נכון להיום אין מידע אמין על האופן שבו גוגל מבצעים את המיון, לכן ניסיונות "לרמות" את המערכת או לשנות את התוכן כדי שההודעה תכנס ישירות ללשונית הראשית הם, בשלב הזה, חסרי תועלת.

האפשרות הטובה ביותר בשלב הזה היא פשוט ליידע את הנמענים שהם בעצמם יכולים להגדיר שהדיוורים שלכם ישירות ללשונית הראשית (או לכל לשונית אחרת שהם יבחרו). בעל החשבון יכול להגדיר לג'ימייל כתובות שולח ספציפיות שמהם הוא רוצה לקבל הודעות ישירות ללשונית לבחירתו.

משתמש יכול להגדיר לג'ימייל לאיפה הוא רוצה שהודעות מכתובת שולח מסוימת יכנסו בשתי דרכים:

  1. גרירה של הודעה מלשונית אחת לאחרת – ניתן פשוט לגרור את ההודעה ללשונית הרצויה. לאחר הגרירה המשתמש יוכל להגדיר שכל ההודעות מכתובת זו יגיעו ללשונית הנבחרת.
  2. לחיצה על כפתור ימני – באמצעות הקלקה עם כפתור ימני על ההודעה, המשתמש יוכל להגדיר לאיזה לשונית הוא רוצה להעביר את ההודעה, והאם הודעות עתידיות מאותה כתובת יגיעו ללשונית הנבחרת.