שיווק ישיר באמצעות מדיה דיגיטאלית

מטרתו של השיווק הישיר הוא לזהות את דפוסי הצרכנות של הלקוחות ולהבין את הפרמטרים אשר משתתפים במהלך שיקול הדעת שלהם. לאחר פיצוח דפוסי הצרכנות  האלה, שיווק ישיר יתרגם אותם לאסטרטגיה שתוביל ותמתג את המוצר או את השירות שלכם כך ששיווקו ידבר בשפה של הצרכן אליו הוא מיועד.

המדיות העומדות לרשותנו במשימה הזאת הן רבות ולהן השפעה ניכרת על הצורה שבה יתקבלו ויועבדו הנתונים. מדיות אלה גם יקבעו האם האסטרטגיה יעילה והאם היא עונה על צרכי העסק.

מדיות לשיווק ישיר

כאמור ישנן מדיות מגוונות לשיווק ישיר, אלו אשר לוקחות את החלק הפעיל ביותר בבניית האסטרטגיות השיווקיות הישירות הן: מסרונים (SMS), ניוזלטר לשיווק ישיר ורשתות חברתיות. האם שימוש באחת המדיות מספק? איך בוחרים באיזו מדיה להשתמש מתי?התשובות לשאלות אלו תלויות בכם.

לרוב רצוי לשלב שימוש בכמה מדיות, כאשר תמהיל נכון ביניהן יביא להצלחה. על מנת להתאים את כולן יחד וכל אחת לחוד לצרכים של העסק, עלינו להבין את הייחודיות של כל אחת ואחת מהן ולהתאימן במדויק לצרכי השיווק שלנו. ההבנה העמוקה של הייחודיות של כל אחת מהמדיות הקיימות יאפשרו לנו לפצח את מערך יחסי הגומלין ביניהן ולבנות אסטרטגיה שיווקית שתניב את התוצאות הטובות ביותר.

על פניו נראה כי כל המדיות שייכות לקבוצת אמצעי הפרסום הדיגיטאליים. יחד עם זאת, כל אמצעי הוא בר שינוי והתאמה לצרכים הייחודיים ולכל אחד מתלווים אספקטים שיווקיים שונים. הבנה זאת ויכולת ההתאמה תאפשר העצמה ניכרת בקול הפרסומי של העסק ושילוב של כל האמצעים יחד למבנה שיווקי אחד תגדיל את עוצמת ההשפעה שלהם.

דוגמאות לשימושים שונים במדיות כחלק מהשיווק הישיר

הסכמנו קודם כי לרוב יש לשלב כמה מדיות יחד ועוד הסכמנו כי לכל מדיה ייחוד המאפיין אותה ואת מטרות השימוש בה: המייל למשל מיועד להעברת מסרים ארוכים יותר מאשר הסמסים, ולפעמים ניתן לשלב בו אפילו כמה מסרים. יחד עם זאת המייל דורש מעט השקעה: יש להקפיד על עיצוב ותוכן, תוך שילוב של לינקים ובאנרים מעניינים. אם תעשו זאת נכון ותיעזרו בחברת דיוור מקצועית תגיעו לתיבות הנמענים הרבים (ולא לספאם). את המייל אפשר לשלב בדרך כלל עם רשתות חברתיות על ידי הוספת קישור או אייקון לייק בדיוורים שאתם שולחים וגם על ידי הזמנה להיכנס לדף הפייסבוק באמצעות מתנה מעניינת שתציעו למי שיעשה כך.

שיווק סלולרי ומסרוני סמס הם בעלי יתרון המיידיות והם עונים על הצורך המיידי בקבלת אינפורמציה קצרה וקולעת. מדיום זה יהיה יעיל במיוחד לעדכונים, תזכורות והזמנות מה שחשוב לזכור הוא כי האינטראקציה המיידית הזאת מגיעה עם מקום מצומצם לכן עליה להיות מדויקת ככל האפשר. גם את הסמסים ניתן לשלב עם מיילים. שלחתם דיוור וכעת יש לכם רשימה של כל הנמענים שהקליקו על קישור מסוים. מצוין כעת אתם יכולים לשלוח אליהם סמסים להנעה לפעולה מיידית, לדוגמה לינק לקופון איתו ייגשו לנקודת המכירה.

מדיות חברתיות מאפשרות התקשרות ברמה מאוד אישית ומהוות מערכת הגברה למיתוג שאתם עושים למוצר או לשירות שלכם. מדובר על אחד המוקדים המרכזיים היום בתחום השיווק הישיר וחשוב מאוד לא להישאר מאחור ולא להזניח תחום זה. באמצעות הכלים אשר מעמידים לרשותכם מדיות חבריות אפשר ליצור את הבאז הדרוש ואת הטראפיק הנכון עבור המוצר שאתם מציעים. היתרון החשוב ביותר של המדיות החברתיות בתחום השיווק הישיר הוא כמובן יכולת הלימוד אודות צרכיו וצורת ההתנהגות הצרכנית של קהל היעד שלכם שניתן בקלות ללמוד מהתגובות ומהלייקים שתקבלו בעמוד הבית של החברה שלכם.

לא משנה באיזה שילוב תבחרו זכרו, המסר הוא המדיום בפני עצמו והוא המפתח להצלחה של העסק שלכם!