ניהול מועדון לקוחות בעזרת דיוור אלקטרוני

ניהול יעיל של מועדון לקוחות אשר מתפקד בצורה חכמה, מאפשר לבעלי עסק להגדיל את ההכנסות. כולם מסכימים לגבי הנוחות שבהגדלת ההכנסות ממאגר הלקוחות הקיימים במסגרת מועדון לקוחות. אך האם כולם מודעים ליתרונותיו הרבים של מועדון לקוחות בתור כלי גיוס לקוחות חדשים ובתור תחזוקת מערכת יחסים פעילה בין הלקוח של העסק לעסק עצמו?

משאבי השיווק של כל חברה צריכים להיות מופנים כיום לשני נתיבים עיקריים, רכישת לקוחות חדשים ושימור היחסים עם הלקוחות הקיימים וכאן המקום לשאול את השאלה המתבקשת, כיצד הכי כדאי לעשות זאת? אחת הדרכים היעילות והנכונות ביותר היא כמובן: דיוור אלקטרוני.

מהם היתרונות של דיוור אלקטרוני כמערך ניהול של מועדון לקוחות

מכיוון שלקוח קיים הוא גם לקוח פוטנציאלי, חשוב מאוד להשקיע מאמצים על מנת לגרום לו לחזור ולקנות או לחזור ולהשתמש בשירותי החברה באופן חוזר וקבוע. בנוסף, לקוח מרוצה  מפיץ את המסרים השיווקיים של החברה למכריו ובכך החברה מרוויחה גם לקוחות חדשים. השיטה היעילה והנוחה ביותר לחיזוק מערכת היחסים של החברה עם הלקוח היא באמצעות דיור אלקטרוני, אשר מהווה שיטה לא מטרידה ולא פולשנית לפנות לקהל רחב ובמידה והדיוור נבנה בצורה אופטימאלית, הרי שאפשר להגיע לתוצאות מרשימות ביותר.

מועדון לקוחות בנוי לרוב על טהרת היחסים שנבנים סביב הקונספט "תשומת הלב תמורת הטבות", לכן דיוור אלקטרוני יעיל, אשר מושך תשומת לב ומעורר עניין, רצוי  שיספק הטבה מעניינת ללקוח ובכך לסייע לעסק ליצור נישה קבועה במודעות הלקוחות הקבועים שלו.

ביכולתו של דיוור אלקטרוני אשר נבנה בצורה יסודית, להגדיל לא רק את כמות תשומת הלב, אלא גם את כמות הרכישות שמבצע הלקוח וזאת באמצעות עידוד על ידי מתנות והנחות מיוחדות לרכישה חוזרת.

באמצעות דיוור אלקטרוני חכם ניתן לגרום ללקוח להרגיש ייחודי על ידי חשיפתו למוצרים חדשים לפני הפצתם לקהל הלקוחות הרחב. בנוסף, ניתן גם לבנות מערכת יחסים של שיתוף פעולה בין העסק ללקוח על ידי דיוור אלקטרוני שמזמין את הלקוחות הקיימים להשתתף  בתהליך קבלת ההחלטות של החברה. ניתן להשיג זאת בקלות באמצעות סקרים (אפשר עם פרסים) שמופצים באמצעות הדיוור האלקטרוני.

דיוור אלקטרוני כאמצעי לשמירה על הקשר עם הלקוח

מלבד כל היתרונות שצוינו כאן למעלה, היתרון החשוב ביותר והמשמעותי מבין כולם, אשר מיוחס לדיוור האלקטרוני, הוא כמובן אפשרות לשמירה על היחסים עם כל לקוחות החברה. על מנת שמערכת הדיוור האלקטרונית תפעל כהלכה להשגת המטרה הזאת, חשוב מאוד כי היא תאפשר:

  • נגישות מכל מקום.
  • שליחה באמצעות השרתים העצמאיים של המערכת.
  • "עבירות גבוהה" על מנת שהמסרים יגיעו לצד השני באמצעות המערכת ולא יקלעו לתוך נישת ה"ספאם".
  • הצטרפות קלה לרשימת ההפצה והסרה מיידית עם הבקשה הראשונה.
  • מגוון אפשרויות לפילוח הקהלים שמקבלים את הדיוור ובדיקת מידת השימוש באינפורמציה המועברת באמצעות הדיוור.
  • שליחת מסרים מורכבים ומעקב אחר תאריכי ימי ההולדת של הלקוחות אשר נמצאים ברשימת התפוצה.