כשהמסר אישי ההודעה נפתחת

לכל אחד מאיתנו דיוור השונה בצורתו, בצבעיו ובתכנים, יחד עם זאת כולנו רוצים את אותו הדבר: שהדיוורים שאנו שולחים יגיעו ליעדם, ייפתחו, ייקראו וכמובן ישיגו את מטרתם הסופית (חיזוק התדמית, מילוי טופס, ביצוע עסקה וכדו'). אחד הכלים המשמעותיים בשיווק דיגיטלי ובפרט בדיוור אלקטרוני, הוא השימוש באלמנטים פרסונאליים. ככל שהקמפיינים ממוקדים לקהל היעד ומותאמים אישית לקוראיהם, הצלחתם גדלה.

ישנן דרכים רבות ומגוונות בהן ניתן לשלב אלמנטים אישיים בדיוור כשהרעיון הוא להעביר לנמען שלנו מסר ברור: אכפת לנו ממך ואנו משתדלים לתת מענה לרצונות ולצרכים שלך. אספתם דאטה על הנמענים שלכם?  עכשיו נשאר רק להוציא לפועל. איך? אספנו עבורכם כמה דוגמאות:

שולחים מסר אישי:

תחילתה של ידידות נפלאה: לאחר שנמען הצטרף אליכם לרשימת התפוצה חשוב לומר תודה ולשלוח מייל כתגובה. רצוי שהמייל יכיל התייחסות לנקודת המפגש הראשונה שלכם, זאת אומרת למיקום הטופס באמצעותו נרשם. אם נרשם באמצעות האתר תהיה התייחסות אחרת מאשר אם נרשם בנקודת מכירה, או בכנס מסוים. טוב יהיה לבטא זאת במייל, לדוגמה: אנו מודים לך על הצטרפותך למועדון הלקוחות שלנו בכנס השיווק הארצי. כפי שהובטח בכנס, שי על סך 250 ₪ עומד לרשותך כבר ברכישתך הקרובה.

יש תמורה למידע: במידה והנמען שלכם התבקש למלא שדות שונים בטופס ההרשמה, אשר ביקשו ממנו לנדב אינפורמציה נוספת מעבר לשם ומייל (לאחר שביקשתם בנימוס כמובן והסברתם מה ייצא לו מזה…) יש להתייחס לכך בכבוד הראוי. זכרו אנו לא אוהבים לתת מבלי לקבל. הנמענים שלכם רשמו מה התחביבים שלהם,  או העדפותיהם האחרות בתחום הביגוד, הנעלה, בילויים, ספרים וכדו'? התייחסו לכך במיילים. דוגמה: סיפרת לנו שהתחביב העיקרי שלך הוא שייט מפרשיות, במאמר הבא טיפים שימושיים בנושא.

רומן בהמשכים: מיילים אפשר לשלוח בסדרות. אם שלחתם מייל והנמענים הקליקו על לינק מסוים, ייתכן מאוד שיעניין אותם לקבל אינפורמציה נוספת באותו נושא. שלחו אליהם מייל המשך: בניוזלטר האחרון שלנו קראת על טיפים לבחירת החצאית הנכונה, וודאי יעניין אותך לקרוא את כתבת ההמשך – מה תפקידה של החגורה?

קנה קבל: הלקוחות שלכם רכשו אצלכם מוצר או שירות והם לבטח נהנים ממנו מאוד. האם אתם יכולים לתת להם משהו נוסף בתמורה? ייתכן שכן, וזה אולי לא יוסיף מצלצלים לרכישה הזו, אך אולי יעודד רכישה עתידית. כדאי לשלוח מיילים בסגנון: תודה על שרכשת טלוויזיית סוני, בסניף שלנו ברמת גן. להלן מידע שימושי לתפעול המוצר. בנוסף, לרשותך שלט אוניברסאלי ב 50% הנחה.

גיל זה לא רק מספר: ניתן לפלח את המיילים שאתם שולחים לפי גילאים, שהרי וודאי תחומי ההתעניינות של בני גיל הזהב שונה מבני נוער. אפשר לתת לכך ביטוי (בטאקט כמובן). למשל: בסקר האחרון שייצא לאור התגלה כי מרבית הנשים בגילאי ה 20 מתעניינות ב… אם חלק ניכר מרשימת הנמענים שלכם מכילה נשים בקבוצת גיל זו, הן בוודאי יירצו לדעת שהן לא לבד…

ארץ עיר: מעבר לעובדה הבסיסית שלא כדאי לשלוח מידע הרלוונטי רק לתושבי אזור מסוים לנמענים שלא מתגוררים בו, השיוך הגאוגרפי הוא פריט מידע שניתן לשלב אותו כפרסונליזציה במייל: כתושב העיר גדרה הנך זכאי להטבה חד פעמית. או: בוודאי חשוב לך לדעת כי כל תושבי הקוטב הצפוני ביטאו את רצונם העז ב….

אז… כקוראים נלהבים של הבלוג שלנו: בלוג השיווק הדיגיטלי, אנו מאחלים לכם בהצלחה. מקווים שזרקנו כמה רעיונות טובים. נשמח לתגובות. ניפגש בפוסט הבא