איך מייצרים תמונת שער נכונה לפייסבוק?

לפני מספר שבועות פייסבוק העבירו את כל דפי העסקים שלנו לטיימליין, או בעברית "ציר הזמן". משמעות הדבר שנראות הדפים שלנו השתנתה וכעת כל הפוסטים מוצגים במשמעותם הכרונולוגית. השינוי הויזואלי חל גם על התמונה המרכזית של הדף – תמונת ה cover – השער, והיא זו שתופסת את עין הגולש.

בעבר, משווקים רבים יצרו דף נחיתה שהוביל לדף הפייסבוק ובו הניעו לפעולה, כך "אספו" "לייקים". לדף זה היה תפקיד ויזואלי משמעותי מאוד. בטיימליין החדש אין דף נחיתה והרושם הויזואלי נוצר בעיקר באמצעות תמונת ה cover. לתמונה זו תפקיד חשוב ביצירת הרושם על הגולש וכדאי להכיר את הכללים ליצירתה.

 

תמונת הקאבר בפייסבוק - הכללים החדשים


תמונת הקאבר בפייסבוק – הכללים החדשים

 

בתמונת הטיימלין אסור להציג מבצעים, להציג פרטי התקשרות ולקרוא לפעולה – ע"י משפטים מניעים או שימוש בתגים וסימנים כמו ה"לייק" ה share וחצים שונים וכדו'.

אין צורך להיבהל! אמנם השיווק הופך להיות מעודן יותר בתמונה, אך עדיין ניתן להשתמש בה לקידום העסק. הנה כמה טיפים:

1. לפני העלאת התמונה יש לחשוב קצת ולהחליט מה ישרת אתכם בצורה הנכונה ביותר. לא נכון יהיה לקחת את תמונת הפרופיל שלכם ולמתוח אותה כדי שתהפוך לתמונת ה cover. צרו תמונה אסתטית בגודל הנכון, וכך תראו נכון ומקצועי.

2. נסו להעביר בתמונה מסר ברור של השירות או המוצר אותו אתם מספקים ואת שביעות רצון לקוחותיכם מכם. לדוגמה: אם יש לכם בית קפה, תוכלו לגרום לארומה של הקפה לעבור לגולש (באופן ויזואלי כמובן – לדוגמה סטארבקס). ואם העסק שלכם לא פוטוגני במיוחד או מאוד אסטטי, מצאו את האלמנטים הויזואליים האטרקטיביים ביותר ואיתם צרו תמונה מעניינת ומושכת. לעיתים זה יכול להיות אפילו צילום מעניין של צוות העובדים. הרעיון הוא להעביר את המסר המרכזי שלכם, את הבידול שלכם, באופן שהעין תקלוט מהר ותגרום ללב להרגיש.

3. כמובן שתמונת ה cover  חייבת להתאים למיתוג העסק ול look & feel שהעסק שלכם מעביר בד"כ. וגם אם לא עשיתם תהליך שלם של מיתוג וודאי חשבתם מה המסר העיקרי שאתם רוצים להעביר ללקוחותיכם, מסר זה צריך לעבור גם בתמונה המרכזית של דף הפייסבוק שלכם.

4. תוכלו לשנות מידי פעם את תמונת ה cover כדי ליצור עניין ושינוי מרענן ללקוחות ולמבקרים בדף שלכם.

5. הגדלים למגוון התמונות בחשבון פייסבוק עסקי:

גודל תמונת הקאבר בעמוד פייסבוק עסקי

גודל תמונת הקאבר בעמוד פייסבוק עסקי

בהצלחה