שיווק חברתי אונליין

תחילתה של המאה ה-21 הביאה עימה עידן חדש בעולם האינטרנט, אשר השפיעה רבות על עולם העסקים. תקשורת הפכה להיות מהירה יותר, פעולות עסקיות נעשות באופן בטוח יותר, גם ממרחקים, והדבר החשוב ביותר הוא שעסקים יכולים לתקשר עם לקוחותיהם. הפלטפורמה שנוצרה באינטרנט לשיפור התקשורת בין בית העסק והלקוח מאפשרת בניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית יותר.

לפני מספר שנים נכנסה למשוואה גם המדיה החברתית ומהר מאד כל אחד הפך להיות משתמש פעיל באתר חברתי כזה או אחר. היום המדיה החברתית הפכה להיות הנפוצה והאפקטיבית ביותר מבין פלטפורמות השיווק.

אולם, האפקטיביות של שיווק חברתי אונליין תלוי במשווק ובשימוש נכון באסטרטגיות השיווק שלו. ייתכן ולדף של בית עסק ברשת חברתית יהיו אלפי אוהדים, אבל זה לא יבוא לידי ביטוי בהכנסות העסק. על-מנת להריף קמפיין שיווקי מוצלח ישנם 3 כללי זהב שכדאי לאמץ במסגרת האסטרטגיה השיווקית של בית העסק: הצבת מטרה, תוכן ואינטרקציה חברתית.

הצבת מטרה – הדרישה הבסיסית בכל אסטרטגיה שיווקית. על המשווק לשאול את עצמו מה הוא שואף להשיג במסגרת הקמת דף לעסק שלו ברשת חברתית. לאחר שנקבעה המטרה (או מספר מטרות, אבל צריך להזהר לא להגזים ולוודא שהמטרות שהוצבו הן מטרות ריאליות), ניתן להתמקד ולהשקיע את המשאבים הנדרשים על-מנת להשיג מטרה זו.

תוכן – מה מכיל דף העסק שלך ברשת החברתית? לתוכן יש השפעה מכריעה על ההצלחה או כשלון הקמפיין השיווקי שלך במדיה החברתית. לאנשים לא אכפת מהעסק שלך כמוך, ולכן התמקדות בתוכן על העסק עצמו או ניסיון לגרות אותם לקנות את המוצרים או השירותים של העסק, אינם רלוונטיים במקרה הזה. במקום, עדיף לספק מידע שיעשיר את הקורא ויועיל לו. כמובן שהתוכן צריך להיות רלוונטי למוצרים או שירותים שהעסק שלך מציע, אבל שיהיה לו גם ערך מוסף. בדרך זו תוכל לצבור אוהדים נאמנים ולשמר אותם לאורך זמן.

אינטרקציה חברתית – האינטרקציה שלך כמנהל דף עסק עם עולם המדיה החברתית צריכה להיות בתדירות קבועה יחסית. עלייך לדאוג לפרסום סדיר של פוסטים ועדכונים ברשתות החברתיות, וזאת על-מנת לשמור על האוהדים שלך מעודכנים ומחוברים. כאשר אתה מפרסם תכנים, אל תשכח להשתמש בתגיות חברתיות מתאימות, כך תוכל להפיץ את המידע על העסק שלך בכל הרשת החברתית ולהגיע לבסיס לקוחות רחב יותר.

בנוסף, למד להשקיע בלקוחות הפוטנציאליים שלך – מילות החיפוש שלהם שיובילו לעמוד שלך יעזרו לך להחליט על התכנים המתאימים בפוסטים הבאים. כאשר אנשים ירגישו שמתייחסים להעדפות שלהם, הם יגיבו בחיוב לפוסטים שמופיעים אצלהם, גם אם זה מגיע מדף עסק שהם אינם אוהדים, וזה יוביל אותם להנעה לפעולה חיובית.

יישום 3 הכללים האלו יעזרו לך ביצירת שיווק חברתי אונליין יעיל, שישפיע באופן חיובי על רווחי העסק שלך.