שיווק באמצעות SMS

שיווק באמצעות טלפונים ניידים התחיל בסביבות שנת 2000, כאשר הטרנד התפתח במהירות באירופה. מאז ועד היום שליחת SMS זו הצורה הנפוצה ביותר בכל הקשור לשיווק באמצעות טלפונים ניידים.

בעקרון, טכניקת השיווק כוללת איסוף פרטי התקשרות של נמענים ושליחה של הודעות קצרות הרלוונטיות לבית-העסק. זהו אחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר, מכיוון שכמעט כל מי שמקבל הודעת SMS יפתח אותה ויסרוק את תוכנה, בניגוד לדיוור אלקטרוני, שרבים לא טורחים בכלל לפתוח ולקרוא. אי-לכך, על אנשי שיווק לקחת את יתרון האפקטיביות שנוצר על-ידי שיווק באמצעות הודעות SMS ולתעל משאבים משמעותיים לטובת הנושא.

על-אף דרישות הפרטיות וההסכמה לקבלת הודעות כפי שמחייב החוק, זו עדיין פלטפורמה שיווקית מבוקשת ונפוצה, שמוכיחה את עצמה.

בדיוק כמו בצורות שיווק דיגיטליות אחרות, תוכן ההודעה הוא ההיבט החשוב ביותר בקמפיין השיווקי. התוכן הוא שמושך לקוחות קיימים ופוטנציאליים, הופך אותם ללקוחות נאמנים ושומר אותם מעודכנים במה שקורה בעסק. לכן, יש להיות זהירים ומתחשבים מאד בכל הקשור לתכני הודעות ה-SMS שנשלחות, שהרי ייתכן ולאחד ההודעה תהיה ברורה לחלוטין ולאחר היא עלולה להיות לא רלוונטית ומייגעת.

יש להקפיד שלא לכלול מידע לא רלוונטי שאיש אינו יכול להבין, ולוודא ששורת הנושא תהיה מושכת ואטרקטיבית, כך שתמשוך את תשומת ליבו של הנמען ותעודד אותו להמשיך לקרוא.

אורך ההודעה חשוב אף הוא. ישנם עסקים ששולחים הודעות SMS כמעין דיוור חודשי וכוללים מידע לא רלוונטי לנמען. הודעת SMS  צריכה להיות קצרה, תמציתית ולשמש כאמצעי לעדכון על חידושים, הטבות, ומידע שיווקי שרצוי שהלקוח ייחשף אליו. אם אתה לא בטוח מה כדאי לכלול בהודעה, מומלץ לכלול משפט אחד שיהווה הנעה לפעולה, למשל הוספת לינק לדיוור, כמו שמאפשר כלי ה-GoTo Mobile שלנו.

שימוש נכון בהודעות SMS יכול גם להגדיל את התנועה לאתר האינטרנט של בית-העסק על-ידי שימוש נכון במתודות הנעה לפעולה.

מידע חיוני ובעל משמעות הינו חשוב ביותר. שלח ללקוחותיך טיפים חשובים שיעזרו להם להשיג מטרה מסויימת, כך הלקוח ירגיש חשוב ויחכה להודעה הבאה מבית העסק שלך.

לבסוף, הזדהה. ייתכן והיינו צריכים לפתוח בזה. ייתכן והממשק בו אתה משתמש אינו מציג את שם החברה בתצוגת שם השולח, אלא רק מספר טלפון. במקרה כזה, עלייך להבטיח כי שם החברה, ואם אפשר גם מיקומה, יופיעו בתוכן ההודעה. באופן כללי, הקפדה על כללי האתיקה ימנעו מלקוחות להתלונן על בית העסק שלך כמפיץ "הודעות זבל", ומנגד ככל שהלקוח יודע עלייך יותר, הוא מרגיש בטוח יותר לקבל ממך את המידע.