קופונים – טרנד חולף או כלי שיווקי יעיל?

לאחרונה, אנו עדים להקמתם של יותר ויותר אתרי קופונים. המודל העסקי העומד מאחורי אתרים אלו, הוא הפצה של קופונים המציעים מבצעים והנחות במסעדות ורשתות שונות, כאשר הגולש מצדו, מרוויח את ההנחה – ואילו בעל העסק מרוויח לקוח חדש.

אחד השימושים החדשים יחסית בתחום הקופונים, הוא השימוש במערכות תפוצה למשלוח מיילים אל לקוחות קיימים בהם משולב קופון הנחה או מבצע מסוג זה או אחר.
השאלה הנשאלת היא, האם השימוש בקופונים הוא טרנד חולף, או שמא מוכיחה עצמה שיטת שיווק זו כשיטה יעילה לצבירת לקוחות חדשים, ולהנעה לפעולה של לקוחות קיימים לביצוע רכישות נוספות באתר אינטרנט או בבית עסק? במאמר שלפניכם, נסקור את היתרונות של שימוש בקופונים למינוף מכירות באתר אינטרנט.

תפוצת קופונים – כל הצדדים מרוויחים
השימוש במערכות תפוצה אל לקוחות קיימים למטרות שיווק ולמטרת שימור לקוחות היא נפוצה ביותר ומקובלת. מאגר הנתונים הכולל מידע אישי על כל לקוח מאפשר לבעלי האתרים ליצור קשר מפולח וישיר על לקוחותיו, ולשלוח מידע מקצועי ושיווקי באופן מוכוון דרך קבע אל רשימת התפוצה, תוך שימוש במערכות תפוצה מתוחכמות. מכאן, הדרך אל הפצה של קופונים באמצעות דואר אלקטרוני היא קצרה למדי.
בעל העסק, מרוויח כמובן מהנעה לפעולה של מקבל הקופון לביצוע רכישה באתר. אמנם, הקופון מאפשר לרוב רכישה בהנחה של מוצר אחד, יחד עם זאת לרוב, הגולשים המגיעים אל האתר בכדי לממש את הקופון, רוכשים מוצרים נוספים. מצד שני, הגולש עצמו נהנה מרכישה מוזלת או מתנה, אותה יוכל לממש ללא כל התחייבות לרכישה נוספת באתר.

חיסכון משמעותי בשיווק
אחד היתרונות הבולטים של שימוש בקופונים דיגיטאליים באמצעות דיוור ישיר על ידי מערכות תפוצה, הוא החיסכון. אם בעבר הפקה של קופונים דרשה עיצוב והדפסה, המלווה בשליחה באמצעות הדואר או אמצעי חלוקה אחרים, הרי שחלוקת קופונים באמצעות דואר אלקטרוני אינה כרוכה בהוצאה כספית כלשהי, למעט עלויות העיצוב הבסיסיות של הקופון. עובדה זו, מושכת בעלי אתרים רבים להשתמש במאגרי הנתונים של לקוחותיהם, ולשווק באמצעות קופונים.
כמובן, שלא כל סוג של בתי עסק יוכל לשווק את עצמו באמצעות קופונים. השיווק בקופונים מתאים בעיקר לאתרי מסחר אלקטרוני המציעים מוצרים למכירה ישירות לצרכן, ובוודאי שבעלי מקצוע כגון עורכי דין או רואי חשבון לא יוכלו להשתמש במדיה זו. יחד עם זאת, טווח בעלי העסקים אשר יוכלו לנצל כלי זה הוא אדיר, וללא ספק רשת האינטרנט מאפשרת ייעול משמעותי של שימוש בכלי.
לסיכום, השימוש בקופונים אינו טרנד חולף. למעשה, שימוש בקופונים נפוץ מזה שנים רבות באמצעים קונבנציונאליים, ורשת האינטרנט ושאר אמצעי המדיה הדיגיטליים בסופו של דבר מאפשרות שימוש יעיל יותר, נוח יותר ומהיר יותר באמצעי שיווק אשר הוכיח את עצמו, ואינו עומד לעזוב את התחום.