למה עסקים צריכים בלוג?

כבר יש לכם בלוג? אם לא, כנראה שאתם במיעוט. בעולם העסקים המודרני בלוג הפך לכלי חשוב והכרחי, תוהים מדוע? לפניכם התשובות. ריכזנו עבורכם כמה מהסיבות החשובות המביאות עסקים רבים לפתוח ולתחזק בלוגים כחלק אינטגראלי מהפעילות העסקית שלהן.

מי אמר SEO?

בלוג הינו אחד הכלים החשובים לקידום אורגני (SEO). כיוון שהוא מכיל תוכן מעניין, מקורי ומתחדש, הוא מוערך מאוד על ידי Google וכמובן על ידי הגולשים – הלקוחות שלכם, השותפים והמתעניינים בתחום. ככל שתשקיעו בתכנים שאתם מעדכנים בבלוג והם יהיו רלוונטיים לגולשים כך הערכת מנועי החיפוש של גוגל תגדל וקידום האתר שלכם תהיה אפקטיבית יותר. בנוסף, ככל שהבלוג יהיה מושקע ובעל ערך לגולש, יותר גולשים יימצאו בו עניין והתנועה לבלוג תלך ותגדל, מה שתורם לחשיפה ולקידום.

מודעות והבלטת יתרונות

בלוג הינו כלי משמעותי להצגת העסק ויתרונותיו. זהו המקום בו משתפים בידע, מה שמעביר מסר של מקצועיות ומובילות. זוהי דרך מצוינת למשוך את תשומת ליבם של הגולשים למומחיות ולכישורים שלכם. אם תבחרו נושאים רלוונטיים ותכתבו פוסטים מעניינים, תתנו לגולשים שלכם להבין שהבלוג שלכם הוא המקום בו לומדים דברים מעניינים בתחום שלכם, הם יחזרו אליו שוב ושוב ואף יעבירו לחבריהם את המסר שכדאי לגלוש לבלוג. כמובן שתוכלו להשתמש בבלוג גם כבמה לשותפים, או קולגות וכך תשיגו שני דברים: הראשון תגדילו את אמינות הבלוג (ובהמשך לכך אמינות העסק) והשני תגדילו את התנועה והחשיפה.

חדשנות ודינאמיות

כל עסק, בלי קשר לגודלו והתחום שבו עוסק יכול להיעזר בבלוג להצגת חדשנות ודינאמיות. הבלוג מציג בעצם את החברה או הארגון כסביבות דינאמיות, בהן: מתחדשים הנושאים, טקסטים מתווספים, מידע מועבר, חדשות מובאות, תגובות נרשמות, בקיצור: קורים דברים. בחרו לכם תדירות להזנת טקסים (יכול להיות על בסיס יומי, שבועי, דו שבועי וכדו') ועמדו במטרה שהצבתם. הבלוג הוא המקום בו ניתן לכתוב, לשתף ולקבל תגובות הרבה יותר מאשר באתר שלכם, נצלו זאת.

שומעים את הלקוחות

בלוג יכול לשמש ככלי נהדר לשמוע את רחשי ליבם של הלקוחות שלכם. על כל פוסט הם יכולים להגיב ואתם יכולים להבין מתגובותיהם מה הם מרגישים כלפי מה שכתבם ואפילו כלפי חווית הרכישה אצלכם. תגובות חיוביות יראו לכם שלגולשים תחושות חיוביות כלפי השירותים או המוצרים שלכם, ולהפך: תגובות שליליות לפוסטים יכולות לעיתים להביע רגשות שאינן בהכרח אך ורק לטקסט הספציפי שנכתב אלא לתחושה הכללית שיש ללקוחות על חווית הקניה אצלכם. זה המקום בו ניתן להבין את המצב ולהגיב בהתאם. בנוסף, עצם העובדה שאתם נותנים ללקוחות שלכם להגיב ומתייחסים לתגובותיהם, אתם מראים להם שקולם נשמע ויש מי שמקשיב להם.

תחרות ומתחרים

סיבה אחרונה ובהחלט חביבה, היא ההתמודדות עם המתחרים שלכם. אם אין להם בלוג (סיכוי פחות סביר) היו אתם הראשונים בתחום, היבדלו מהם והעלו בלוג לאוויר אליו יגלשו המתעניינים בתחום. אם יש להם כבר בלוג, אתם בטח לא יכולים להישאר מאחור. גם לכם צריך להיות בלוג חזק שיתחרה בבלוגים אחרים, ויפה שעה אחת קודם.