כיצד HTML לא תקין משפיע על עבירות הדואר האלקטרוני

HTML היא השפה הנפוצה ביותר לכתיבת מכתבים אלקטרוניים כגון ניוזלטרים. גם אם אתם בונים מכתבים אלקטרוניים באמצעות מנגנון עריכת תכנים פשוט, מירב הסיכויים שגם הוא כתוב בשפה זו.
מאמר זה מיועד בעיקר למעצבים ולמפתחים בשפת HTML, שבשלב בניית התבניות או המכתבים האלקטרוניים עצמם, חשוב שידעו ששימוש ב-HTML לא עדכני או לא תקין היא אחת הסיבות המרכזיות לחסימה של דברי דואר או להגדרתם כדואר זבל. למרות שהמכתבים האלקטרוניים שנבנו יכולים להיראות לכם תקינים, זו יכולה להיות רק מראית עין.

בסקר שנערך לאחרונה התגלה כי כמעט כל דברי הדואר שנבדקו, לא תאמו את התקנים של World Wide Web Consortium- W3C. דוגמאות לסיבות היו:

  • Tracking beacon ("תמונת מעקב פתיחות") מחוץ לגבולות ה-HTML יגרום לדברי דואר להיות מסווגים כ-Bulk על-ידי MSN/Hotmail.
  • גבול לא ברור בין ה – Text לבין חלקי ה-HTML בדברי דואר המכילים גם Text וגם HTML (מכתבים הנקראים Multi Part) גם כן גרם לסיווג דברי הדואר כ-Bulk על-ידי MSN/Hotmail.
  • שימוש בקוד הקסדסימלי (HEX) בקישורים (לדוגמה %20 לציון רווח/Space) יוביל להגדרת דברי הדואר שלכם כ-Bulk או לחסימתם ב- AOL, Compuserve וב- MSN/Hotmail.
  • שימוש בקישור מטעה המציג יעד מסוים בדבר הדואר ולמעשה מפנה ליעד אחר כאשר מקליקים עליו, יגרום להגדרת דבר הדואר כ-Bulk ב-MSN/Hotmail.
כיצד ניתן לצמצם את שיעור דברי הדואר שלכם שיוגדרו כדואר זבל בגלל קוד HTML לא תקין?

הבטיחו שהתוכניתנים והמעצבים עימם אתם עובדים יכירו את תקני W3C ויעמדו בהם. רשימת התקנים: http://www.w3.org/MarkUp/Guide/.

  • לפני שתשלחו את מכתבי הדואר האלקטרוני, העבירו אותם דרך בודק HTML כגון שירות ה – Markup Validation של W3C. לבדיקה: http://validator.w3.org/.
  • השתמשו בכלים הבודקים האם דברי הדואר שלכם הגיעו ליעדם או שסווגו כדואר זבל. אם דברי הדואר שלכם הוגדרו כדואר זבל, בדקו מה גרם להגדרה זו. יש ספקי דואר אלקטרוני שאפילו יסייעו לכם במטלה זו. כך, למשל, ל-AOL יש קוד Bounce מיוחד (554 HVU:FO) עבור דברי דואר שלא עומדים בקריטריון של HTML תקין.
  • לסיכום, כדאי לכם מאוד לוודא שדברי הדואר הנשלחים מחברתכם וכתובים ב-HTML ייכתבו בצורה תקינה כדי להגדיל את עבירותם.
    חשוב לזכור – קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – אך לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!