שליחה צרופה – שליחת ניוזלטר עם קובץ מצורף

שליחה צרופה הינה שליחת מייל עם קובץ מצורף. כיום תחום זה הינו יחסית מצומצם אולם הוא תופס תאוצה. רובנו רגילים לשלוח קבצים באופן אישי, אולם יותר חברות כיום משתמשות בכלי הדיוור האלקטרוני על מנת לשלוח קבצים כגון חשבוניות, מאמרים ומדריכים. במאמר זה נסביר קצת על היתרונות והחסרונות של שליחת קבצים מצורפים.

 

שליחה צרופה – יתרונות
  • עבודה עם ספקי שירות איכותיים כגון אינווייז מאפשרת שליחת קבצים כחלק מהמייל, מבלי לחשוש שהמייל יגיע לתיבת הספאם.
  •  בחלק מתיבות הדואר האלקטרוני קיימת האפשרות לצפות בקבצים ללא הורדתם (לדוגמה Google drive) אפשרות זו מקלה מאוד על הצפייה במסמכים המצורפים, ומוענת התעסקות מרובה.
  • ניתן להמשיך לעקוב אחר פעילות המשתמשים על ידי הוספת מגוון פרסומות וקישורים בתוך הקובץ, אשר מחזירים את הקורא לאתר שלכם.
  • בשנים האחרונות קיים גידול משמעותי בקרב החברות אשר משתמשות בשליחת צרופה בין אם זה שליחה של חשבונות חודשיים או של מידע רלוונטי ללקוחות.
  • לשליחת הצרופה ישנם מספר יתרונות בולטים כגון חסכון בעלויות שליחה, שליחת קבצים במייל מאפשרת שמירה על הסביבה (ירוקה), היא מאפשרת גמישות רבה וגם מקלה על שיחזור המידע
  • קבצים המצורפים למייל מאפשרים רמת עיצוב גבוהה יותר של התוכן (הנמצא בקובץ) ובנוסף גמישות בצורת העיצוב.
  • שליחת צרופה מאפשרת לשווק מוצרים כחלק מהקבצים הנשלחים. בשונה מקמפיין שיווקי רגיל שליחת צרופה הכוללת בתוכה קבצים רלבנטיים מביאה לשיעורי פתיחה גבוהים מהממוצע, ולכן מאפשרת חשיפה רחבה יותר לתוכן שיווקי.
  • שליחת קבצים מאפשרת העברת מידע בצורה מפורטת יותר. שליחת קבצים בעלי תוכן רלבנטי ואיכותי (מדריך משתמש, נתוני סקרים אחרונים וכו') הינה אחת הדרכים היעילות להגדלת היקף הלקוחות והגדלת העניין בקרב הלקוחות הפוטנציאלים.
  • יתרון נוסף שמתאפשר בעיקר עם שליחת צרופה הוא קבלת מידע על המשתמשים. חברות רבות מציעות מאמרים ומדריכים להורדה, אולם על מנת לקבל את המדריכים הנ"ל הן דורשות מילוי פרטי מידע כגון מקום עבודה, תפקיד מייל וכן הלאה ובעצם מאפיינות את אנשי הקשר בתמורה לקובץ אותו הם שולחים.
שליחה צרופה – חסרונות
  • שליחת קבצים בתפוצה רחבה עלולה להדליק נורה בקרב ספקי השירות ואף להביא לכך שהמייל יגיע לספאם.
  • הורדה ופתיחה של קובץ מצורף דורשת מהנמען לבצע יותר פעולות מאשר צפייה ישירה בתוכן המייל. בנוסף חלק מהקבצים דורשים תוכנות ייעודיות (לדוגמה קבצי pdf).
    שמירת הקבצים ומציאתם במחשב דורשת הבנה טובה יותר במחשבים ולכן יכולה לפגוע בהיקף הפתיחות בפועל של הקובץ.
  • קבלת קובץ מצורף ללא כל ידיעה מוקדמת (השולח לא התריע על כוונתו לשלוח קובץ מצורף) עלולה לעורר חשד ולהביא למחיקת המייל מחשש לווירוסים וכו'.
  • בעוד שניתן לעקוב אחר מספר ההורדות של הקובץ, לא ניתן לעקוב אחר מספר הפתיחות ולכן אתם מאבדים מידע יקר לגבי הלקוחות שלכם ורמת העניין שלהם.
  • כפי שכבר הזכרנו בפוסטים קודמים, אחד השינויים המשמעותיים בתחום בשנים האחרונות הוא הגידול בפתיחות בעזרת מכשירי המובייל. הוספת קובץ למייל דורשת מחשבה מראש כיצד להתאים את הקובץ גם לאנשי הקשר אשר פותחים מיילים דרך המובייל.

 

חשוב להבדיל בין הקבצים אשר אפשר לשלוח לבין אלו שמומלץ מאוד לא לשלוח.
קבצים כגון תמונות וטקסט (pdf,doc,docx,png,jpg) הינם קבצים אשר ניתן לשלוח, כאשר הסיכון בקבצים אלו הינו נמוך ביחס לקבציי הפעלה מסוגים שונים כגון (zip,exe) אשר לא מומלץ לשלוח בכלל.

 

סיכום

קבצים מצורפים טומנים בחובם מספר חסרונות, אולם שימוש מושכל ונכון יכול להגדיל את מספר הלקוחות שלכם ואת החשיפה שלכם בצורה משמעותית.
באופן כללי אנו ממליצים על שימוש בקבצי pdf אשר יכולים להכיל תמונות וכיתוב, ובנוסף מאפשרים שמירה על התוכן ומניעת עריכה של הקבצים.