זה לא ספאם, כיצד מביאים את אנשי הקשר לפתוח דיוור אלקטרוני?

האינטרנט הנו גלובלי ולכן, גם השווקים שנפתחים באמצעותו הופכים כאלה. זהו כמובן פוטנציאל שיווקי ענק שלא ניתן להתעלם ממנו. שיווק ע"י דיוור אלקטרוני, הפועל בתחום זה, הוא אחד הכלים המרכזיים העוזרים לשפר את טווח פעולות השיווק באינטרנט. אנשים וחברות מכל העולם יכולים לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בכל מקום וזמן.

יחד עם זאת ידוע ש"ספאם" הוא מייל השנוא ע"י משתמש הדוא"ל הממוצע, לכן חשוב מאוד שהדיוורים שלכם לא ייראו כמו "ספאם" או "דואר זבל" אצל איש הקשר וגרוע מכל לא יפתחו בשל כך.

בגלל השימוש הנפוץ בדיוור אלקטרוני, נוצרו מסננים בקרב אנשי הקשר, והמיילים שנפתחים ונקראים הם אלה, אשר נבנים בצורה נכונה. איך עושים את זה? בבקשה:

כיצד מעלים את שיעורי הפתיחה של דיוור אלקטרוני

להלן מס' טיפים שיעזרו לכם לשפר את שיעורי הפתיחה, כלומר, מספר מקבלי המייל שפותחים בפועל את האימיילים שלכם, וכנראה שגם קוראים אותם…

מערכת יחסים – אנשי קשר פותחים את המיילים באחוזים גבוהים כאשר הם מכירים את השולח.צרו מערכת יחסים עם אנשי הקשר שלכם באמצעות דיוורים שוטפים (אך לא מעיקים), כשהיא תהיה מבוססת ואמיצה אחוזי הפתיחה שלכם יגדלו פלאים.

שורת הנושא – גורמת לאיש הקשר להחליט אם הוא יפתח את המייל שלכם או לא. מצד אחד חשוב להיות מדויקים ומצד שני מעניינים. אם המייל לא יהיה מדויק, הקוראים עשויים לחוש מרומים. באותו הזמן, יש לספק להם כבר בשורה זו ערך אמיתי עבורם, שהוא המפתח לפתיחה חוזרת של מיילים מכם.

הוספת שם השולח – מידע זה עשוי להיות בעל השלכות קריטיות על שיעור פתיחת המיילים שלכם ע"י אנשי הקשר. אספקת פרטים שגויים במקרה זה, עשויה לפגוע במערכת היחסים שבין עסק ללקוחותיו. כנות ובניית אמון הם המפתח האסטרטגי לשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני.הלקוח לא צריך לראות את המיילים שלכם כדואר זבל, אלא כדואר אישי ממקור ידידותי.

לא להיחשב כדואר זבל – זהו שיקול רציני בבואכם לשווק באמצעות שירותי דיוור. שני פרמטרים קובעים אם הדיוור שלך יגיע לתיבת הדואר הנכנס של איש הקשראו לתיבת דואר הזבל שלו: התוכן של הדיוור והשרת באמצעותו נשלח המייל. בעבר התוכן היה הפרמטר העיקרי, אך כיום השרתים הינם קריטיים בקביעת עבירות הדיוור. לכן רצוי לשלוח מיילים בתפוצות גדולות באמצעות חברות המתמקצעות בדיוור אלקטרוני, להן שרתים המתוחזקים ומנוטרים במיוחד לכך.

פילוח – בניית פרופיל מפורט של לקוחותיכם מאפשרת את סיווגם לקהלי יעד ולפלחי שוק, כך ניתן להתמקד בדרכים שונות לפנייה ואסטרטגיות לפעילות שיווקית ממוקדת ומוצלחת. הפילוח יכול להיות לפי גברים/נשים, גילאים, מידות וכל מידע אחר שאספתם על אנשי הקשר שלכם.

התאמה אישית – בשלב זה כל לקוח מקבל יחס אישי ומבודל ככל האפשר, כל זאת כמובן בהתבסס על הנתונים שאספתם. זהו מנגנון סיוע משמעותי להצלחת מאמצי השיווק האינטרנטי שלכם. ההתאמה האישית מתחילה בפנייה אישית ושימוש בשמו של איש הקשר בפתיח (שלום אמיר), וממשיכה בהתאמת התכנים להרגלי הצריכה של איש הקשר, להעדפותיו וכדו'.

קריאה לפעולה – באמצעות פסקה או שורה בדיוור אשר מניעה את הלקוח לפעול במיידי. זכרו כי הלקוח עשוי לשכוח את הדוא"ל שלכם, או לזרוק אותו, ולכן דיוור שיווקי טוב הוא זה אשר יבטיח שהלקוח פועל ומהר. אפילו אם מדובר בפעולה קטנה כמו לחיצה על כפתור או הקלקה בעקבות קישור, זה עשוי להיות הצעד הראשון בשרשרת, אשר תוביל את הלקוח בסופו של דבר לקניה.

לסיכום: בבואכם לשלוח דיוור אלקטרוני חשוב להקפיד על מס' כללים שמשפרים כהוגן את שיעורי הפתיחה, ההתייחסות למסרים ע"י הלקוחות ובשורה התחתונה – מגדילי רווחים. חשוב לרענן מדי פעם את הכללים, כדי שמאמציכם יישאו פרי.