במאי 2013 הודיעו גוגל על שינוי הממשק של שירות הדוא"ל הפופולארי שלהם – ג'ימייל. מטרת השינוי הייתה לעשות סדר בתיבת הדואר הנכנס של המשתמשים, ע"י מיון הדואר הנכנס לחמש קטגוריות נבדלות:

  1. ראשי (Primary) -התכתבויות אישיות, או הודעות שהוגדרו ע"י המתשתמש להגיע ללשונית זו.
  2. חברתי (Social) – הודעות ועדכונים מרשתות חברתיות ואתרים חברתיים כגון אתרי הכרויות.
  3. קידום מכירות (Promotions) – ניוזלטרים, הודעות קד"מ, הצעות עסקיות ופרסומות.
  4. עדכונים (Updates) – חשבוניות, מיילים להפעלת חשבון, שחזורי סיסמא וכו'.
  5. פורומים (Forums) – הודעות ועדכונים מפורומים.

השינוי העלה חששות מוצדקים מצד מדוורים שאחוזי הפתיחה יירדו. ג'ימייל הוא שירות דוא"ל פופולארי מאוד וכיום כ-11% מכלל הפתיחות העולמיות מתבצעות באמצעותו, מה שהופך אותו למקום רביעי בפופולאריות. לכן כל שינוי עלול להשפיע בצורה משמעותית.

העיצוב החדש של ג'ימייל

בחודש האחרון גוגל שוב הרעידו את עולם השיווק עם הכרזה על שינוי בעיצוב של לשונית "קידום מכירות" (Promotions). ע"פ הבלוג הרישמי של ג'ימייל מטרתו של העיצוב החדש היא להקל על המשתמשים לברור בין המיילים השיווקים שהם מקבלים, ולבחור את אלה הרלוונטים להם ביותר. מיילים שיווקים בד"כ מגיעים עם תמונות וגרפיקה שמוצגים למשתמש רק אם הוא החליט לפתוח את המייל. בעיצוב החדש, טרם פתיחת המייל, יוצגו למשתמש תמונה מרכזית, לוגו החברה השולחת, שם השולח ושורת הנושא.

העיצוב החדש של לשונית

העיצוב החדש של לשונית "קידום מכירות"

 

השינוי נמצא כרגע בשלב נסיוני, וגוגל עורכים בדיקות ומבחנים טרם עידכון החשבונות של כלל המשתמשים. נכון להיום גוגל לא פרסמו תאריך יעד לביצוע השינוי, נסיון העבר מראה שמרגע שגוגל יחליטו על ישום השינוי לכלל המשתמשים, השינוי יקרה אוטומטית ובהדרגתיות.  גוגל מאפשרים למשתמשי ג'ימייל שרוצים להתנסות בעיצוב החדש להרשם לקבוצת הניסוי ולהיות מבין הראשונים שמתנסים בעיצוב החדש. ניתן להירשם לקבוצת הניסוי פה.

כיצד להערך לשינוי

גוגל מאפשרים להטמיע בדיוור מספר שורות קוד פשוטות, שאומרות לג'ימייל באיזה תמונה להשתמש ומאיפה לשאוב את הלוגו, ולהוסיף פרטי מפרסם ועוד מידע שאומר לג'ימייל כיצד להציג את המידע בריבוע המיועד בממשק החדש. להסברים טכניים ניתן לפנות לבלוג המפתחים של גוגל. מעוניניים לשמוע פרטים? צרו איתנו קשר ונסביר לכם כיצד להתאים את הדיוורים שלכם לממשק החדש.