ג'ימייל – שינוי שעלול להשפיע על אחוזי הפתיחה

שינוי באופן שבו ג'ימייל מטפל בתמונות עלול להשפיע על רישום אחוזי הפתיחה.

לאחרונה שינו גוגל את האופן שבו הם מציגים תמונות בשירות הדוא"ל שלהם – ג'ימייל. עד לא מזמן, בכל פעם שמשתמש פתח הודעת מייל, ג'ימייל היה שולח בקשה לשרת עליו מאוחסנות התמונות ומוריד את התמונות למחשב המשתמש. תהליך זה חזר על עצמו עם כל פתיחה של הודעת דוא"ל.

כיום, בפתיחה הראשונה ג'ימייל מוריד את התמונות, ומאחסן אותם על שרת ייעודי שלו, כך שבפעם הבאה שהמשתמש יפתח את המייל, ג'ימייל יפנה לשרת הייעודי, ולא לשרת המקורי עליו אוחסנו התמונות.

inwise, כמו מרבית ספקי שירותי הדיוור האלקטרוני, מנטרת את כמות הפתיחות ע"י צירוף של קובץ תמונה קטנטנן, בגודל פיקסל אחד, לכל אימייל. בכל פעם שמשהו פותח מייל, תוכנת הדואר שלו שולחת בקשה לשרתים שלנו כדי לקבל את התמונות המצורפות, ובין השאר את תמונת המעקב הקטנה. ככה אנחנו יודעים שמשהו פתח את המייל וע"פ זה מחושבת כמות הפתיחות.

מדידת הפתיחות ייחודיות לא תפגע

השינוי צפוי להשפיע על הרישום של כמות הפתיחות הכללית. הפרמטר "פתיחות ייחודיות" לא צפוי להשתנות. פתיחות ייחודיות (unique) זהו מדד שסופר כמה אנשי קשר ייחודיים פתחו את המייל, כלומר נספרת פתיחה אחת לכל איש קשר. להבדיל ממדד הפתיחות הרגיל, שסופר כמה פעמים נפתח המייל, אפילו אם נפתח מספר פעמים ע"י אותו איש קשר. הסיבה לכך היא בפעם הראשונה שנמען פותח את המייל ג'ימייל עדיין צריך לשלוח בקשה לשרת שלנו לקבל את התמונות וזה נספר כפתיחה. רק לאחר הפתיחה הראשונה התמונות עוברות לאחסון זמני בשרתים של גוגל.

לא כל משתמשי ג'ימייל יושפעו מהשינוי

חשוב לציין ששינוי זה לא ישפיע על כל בעלי כתובת ג'ימייל (כתובות עם הסיומת GMAIL.COM) באותו אופן. לאותה כתובת ג'מייל ניתן לגשת במספר דרכים – אפליקציה בסמארטפון, באמצעות הדפדפן או ע"י תוכנת דואר כדוגמת אאוטלוק. ככל הנראה השיטה שעליה ישפיע ביותר השינוי הוא גישה דרך הדפדפן, הסיבה לכך היא השוני הטכני באופן הגישה למייל.
מכיוון שג'ימייל זה שירות מייל פופולארי, השינוי צפוי להשפיע על כמות הפתיחות בעתיד. אך, כמו שכבר ציינתי, מכיוון שמשתמשים שונים קוראים את המיילים שלהם באמצעים שונים, השינוי לא צפוי להיות דרסטי.

הצד החיובי – תמונות יוצגו יותר בקלות למשתמשים

עד עכשיו, כאשר נמען קיבל הודעה לחשבון הג'ימייל שלו, הוא התבקש להקליק על לינק יעודי כדי להציג את התמונות שבדיוור (הכוונה היא לא לתמונות מצורפות, אלה לתמונות שמופיעות שבגוף הדיוור עצמו. הסיבה לכך היא הגנה על פרטיות המשתמשים מפני שולחים לא ידועים שעלולים להשתמש בתמונות כדי לפגוע במחשבי המשתמש. ברגע שגוגל מאחסנים את התמונות על השרתים שלהם, הם יכולים לערוב יותר טוב לביטחון המשתמשים ולכן, החל מ-2014,  תמונות יוצגו למשתמשים באופן אוטומטי. השינוי בהצגת התמונות יהפך לסטנדט בכל חשבונות הג'ימייל מדצמבר 2013 ולאורך החודשים הראשונים של 2014, ובסופו של דבר יהפך להתנהגות הסטנדרטית בגרסת הדפדפן של ג'מייל (כאשר בודקים מייל ממחשב שולחני) ובאפליקציה. משתמשים שיבחרו בדך ההצגה הישנה, יכולו לשנות להגדיר זאת בתפריט האפשרויות בחשבון. לקריאה על השינוי והסבר כיצד משנים את ההגדרה בחשבון לחצו פה.

 

 החל מ-2014 תמונות יוצגו בגוגל באופן אוטומטי

החל מ-2014 תמונות יוצגו בגוגל באופן אוטומטי

 

ההודעה בג'ימייל שמעדכנת את המשתמש על השינוי בהצגת התמונה

ההודעה בג'ימייל שמעדכנת את המשתמש על השינוי בהצגת התמונה

 

שינוי זה מגיע בעקבות שינוי משמעותי אחר שערכה גוגל בממשק שלה, הוספת ממשק הלשוניות.