כמה מילים על עיתוי…

אחרי שבנינו רשימת תפוצה (מורשית, כמובן…) עיצבנו והפקנו את המכתבים האלקטרוניים – נשאלת השאלה "מתי לדוור? – האם אפקטיבי יותר לדוור באמצע השבוע או אולי בסופו? באילו שעות נזכה לתגובות הטובות ביותר?

מספר מחקרים נעשו כדי לנסות ולמצוא את נקודות הזמן בהן הדיוור האלקטרוני אמור להיות אפקטיבי יותר, רובם ככולם נעשו בארה"ב – שם כמובן ימי ושעות העבודה שונים, אך בכל זאת – ננסה לתת כמה נקודות, שגם אם לא יספקו תשובה מושלמת – לפחות תעוררנה את מחשבותכם בנושא.

אם החלטנו לדוור אחת לחודש, רצוי לקבע את היום ככל שניתן: ניתן להחליט שהשליחה תתבצע בתאריך קבוע ומוסכם כגון – כל 1 בחודש, או לחילופין – ביום מסויים בתחילת/בסוף חודש, לדוגמה – יום שלישי הראשון בחודש. היצירתיים שבינינו יכולים לקבוע תאריכים מקוריים כגון יום פרסום מדד המחירים לצרכן (לניוזלטר המכיל סקירה כלכלית חודשית למשל).

אם הדיוור אמור להתבצע אחת לשבוע או שבועיים, רצוי מראש לקבוע יום בשבוע בו נדוור את המסרים. כאן יש מקום לחלוקה בין נמענים פרטיים לעסקיים – נמענים עסקיים מטפלים בדואר האלקטרוני שלהם בעיקר באמצע השבוע וכאן ניתן להשיג תוצאות טובות יותר (בעיקר בימים שני-רביעי) בעוד הפרטיים יגלשו ויקראו דואר אלקטרוני בעיקר בסופי שבוע (מיום חמישי עד מוצאי השבת כולל).

בהתייחסות לשעת הדיוור עצמו – גם כאן כדאי לשים לב להבדל שבין המגזר העסקי לפרטי – נמענים עסקיים יצפו במסרים אלקטרונים במהלך יום העבודה ואת מיטב תשומת הלב ניתן לקבל בשעות הצהריים המוקדמות (13-14) ולקראת סוף היום – כאן תשומת הלב תהיה רבה יותר אך קיים סיכון שהנמען יצא מהמשרד ויקרא את המסר רק ביום העסקים הבא.
הלקוחות הפרטיים, כאמור, יקראו את המכתבים האלקטרוניים בעיקר בערבים ובסוף השבוע, כאן הגמישות קטנה יותר. אלו שמחליטים לדוור בסופי השבוע ימצאו שיום חמישי בערב הוא יום עם "שיעורי גלישה" גבוהים ביותר.

תזמון נכון ישפר את אפקטיביות הדיוור, אך אין לצערנו הנחיות מדוייקות לגבי התזמון המדוייק, אך למרות זאת – כדאי לקחת בחשבון ולהסתכל באופן כללי על התנהגויות אוכלוסיות שונות בזמנים שונים וכמובן – לתכנן את תזמון המכתבים מראש – תדירות קבועה וידועה מפתחת ציפייה חיובית אצל הנמענים המצפים לקבל את המסרים האלקטרוניים.

לא לשכוח – קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!