דיוור אלקטרוני כמה ומתי?

נפתח בשורה התחתונה: אין בנמצא נוסחה אחידה לתדירות שליחתם של ניוזלטרים. על מנת לקבוע את התדירות האידיאלית של ניוזלטר ספציפי, נדרשת בחינה של קהל היעד והמוצר, בהתאם לניתוח מידע סטטיסטי שהצטבר בחברה.

בתוך כך חשוב לזכור כי תדירות נמוכה מידי תהיה חסרת אפקטיביות ולא תיצרב בתודעת הגולשים, ואילו תדירות גבוהה מידי עלולה לגרום להצפת מידע אשר תהווה טרדה ותגרום לנשירת נמענים מרשימות התפוצה. אחד האמצעים היעילים ביותר לגילוי התדירות האופטימאלית של שליחת דיוור אלקטרוני, הינו שינוי הדרגתי וקבוע של תדירות השליחה, ומעקב אחר תגובת הנמענים לשינויים אלו לאורך זמן. בכל מקרה, חשוב לציין שכמות ותדירות שליחתם של ניוזלטרים מהווה תחום דינאמי המשתנה בהתאם לפעילות החברה, ומכאן שיש לבצע באופן תדיר מעקבים ולהישאר עם האצבע על הדופק.

תדירות שליחת ניוזלטר מומלצת

כאמור, אין נוסחה אחידה לתדירות נכונה של שליחת ניוזלטרים, אך בהחלט ניתן להיעזר במחקרים ובממצאים בתחום ולהתאימם לצרכיכם:

תדירות קבועה – בכל תדירות שתמצאו לנכון לשלוח דיוור אלקטרוני, בין אם מדובר בפעם בשבוע, בשבועיים או בחודש, חשוב לשמור על מועדי שליחה קבועים וידועים מראש. זאת על מנת להיכנס לרוטינה של הנמענים וליצור אצלם ציפייה לקראת הדיוור הבא.

לא יותר מידי – עדיף להשאיר את הקורא עם טעם של עוד, מאשר להציפו בניוזלטרים העלולים לגרום לתחושת שובע, עומס ואף למיאוס. מצד שני שימו לב שאתם לא נשכחים….

תזמון – שליחת מייל בסוף השבוע מתאימה במיוחד עבור סיילים מפתים במיוחד או לפעילות המיועדת לסופשבוע כמו בידור, תרבות או תיירות. באופן כללי ניתן לומר שללקוחות פרטיים אפשר לשלוח בסוף השבוע, אך ללקוחות עסקיים עדיף לשלוח באמצע השבוע בין הימים שני לחמישי, מכיוון שהמיילים שלנו לרוב רלוונטיים להם כשהם במשרד ולא בבית – מבלים עם בני המשפחה. שימו לב שבימי ראשון גם כדאי להימנע משליחת ניוזלטרים, במיוחד בבוקר. ביום ראשון תיבת הדואר לרוב מלאה במיילים מסוף השבוע, ולכן כמות הסינון וזריקת המיילים גבוהה יותר ביום זה.

חגים ומועדים– ידוע כי מכירות של מוצרים ושירותים גדלות לקראת ובמהלך החגים. לכן יש לתכנן שליחת מיילים בהתאם למועדים השונים ולהתאים את התכנים לכל חג ואירוע. כמובן שלקראת החגים נכון גם לשלוח ברכות ואיחולים המחממים את הלב.

תאריכים אישיים – חשוב להשתמש במידע האישי של לקוחותיכם ולשלוח אליהם ניוזלטר עם ברכה אישית ושי קטן בתאריך יום ההולדת. מומלץ גם להתייחס אל תאריכים חשובים אחרים כמו יום הנישואין.

שעה ביום – השעה נקבעת בהתאם להרגלי הגלישה של הנמענים ומובן שכדאי לפלח את שעות הגלישה באמצעים העומדים לרשותכם. לדוגמה, ניתן לצאת עם ניוזלטרים לציפורי הלילה או עם ניוזלטרים הנפתחים בשעות היום ובמהלך העבודה.

האיכות קובעת את הכמות והתדירות

יש לציין כי בסופו של דבר הגורם החשוב ביותר בהצלחתו של דיוור אלקטרוני הינו האיכות של תכניו, וכן הרלוונטיות והאטרקטיביות שלהם עבור קהל היעד. כך, ניוזלטר חסר ייחוד ומשמעות המציג מידע לעוס, שטחי ומוכר, עלול לגרום נזק תדמיתי לחברה בכל תדירות שליחה ולכן עדיף להימנע ממנו מלכתחילה. לעומת זאת, ניזולטר איכותי ואטרקטיבי המציע מתנות ומידע עדכני ורלוונטי, יהווה מוקד עניין עבור הגולשים גם אם יישלח בתדירות גבוהה למדי.