עבירות – הדרך בה הודעת הדוא"ל שלכם תמצא את דרכה לנמען

במונח "עבירות" (deliverability באנגלית) נעשה שימוש כדי לתאר קבלה של דוא"ל, או מייל, על ידי הנמען. מונח זה הוא אחד המונחים החשובים ביותר בעולם השיווק במייל, זאת מאחר שהצלחה של קמפיין פרסומי בדוא"ל תלויה מאד בעבירות גבוהה.

כאשר אתם שולחים מייל אחד או אפילו כמה עשרות מיילים, רובם יגיעו ליעדם בהצלחה. אולם, כאשר אתם שולחים מיילים לרשימות נמענים של מאות, אלפים ואף מיליוני מנויים, לעתים קרובות העבירות שלהם תיתקל בבעיות.

כאן יש לציין שמומלץ מאד לעבוד עם מערכות דיוור מקצועיות, המתמחות בשליחת מיילים בתפוצה רחבה מאד, ולא לעבוד עם תיבת הדוא"ל הפרטית שלכם. מערכות מקצועיות להפצת מיילים מהוות דרישה חיונית לעבירות והן משתמשות בשרתים ייעודיים לדיוור לתפוצה רחבה. שליחה באמצעות מערכות דוא"ל פשוטות, כמו אאוטלוק (Outlook) עשויה לייצר עומס כבד על שרתי הדוא"ל, בעיות באבטחת מידע וכן עשויה לגרום להודעות להיות מסווגות כספאם (דואר זבל). כמו כן, שגיאה בכתובת הדוא"ל, טעות נפוצה במיילים המוניים, עשויה למנוע מהמייל להגיע אל יעדו. עם זאת, ישנן דרכים ושיטות שונות להגדיל את עבירות המייל וככל שהעבירות גדולה יותר כך גדלה האפקטיביות של הקמפיין.

הגדילו את העבירות שלכם באמצעות הרשמה מדויקת ומעקב נכון

הרשמה מראש של הנמענים, הנעשית מרצונם החופשי, אינה מהווה עוד המלצה אלא חלק מחוקי ה"אנטי-ספאם" במדינות רבות בעולם. בנוסף, לא תשיגו דבר אם תשלחו את המיילים שלכם לאנשים שלא נרשמו לרשימת תפוצה, ואם תעשו כן, אתם עשויים אף להפחית את רמת העבירות שלכם. על כן, חשוב לשלוח רק לנמענים מאושרים ולהשתמש בכתובת שולח ידועה. בנוסף, אם המנוי מבקש להסיר את עצמו מרשימת התפוצה, יש לאפשר לו לעשות כן בדרך פשוטה וקלה. כך תימנעו משליחת דוא"ל היישר לתיבת דואר הזבל ותזכו בתדמית אמינה ואחראית בעיני לקוחותיכם.

ניוזלטר: תוכן ועיצוב נכון

עבירות של דוא"ל נקבעת גם על פי התוכן שנמצא בו ועיצוב העמוד. על כן חשוב לתת תשומת לב יתרה לתוכן ולעיצוב, ולפעול בדרכים הבאות:
•    וודאו כי המייל הוא בתצורת ה-HTML  הנכונה.
•    הקפידו על שליחת ניוזלטרים בעלי נפח קטן, שכן סביר להניח מייל שגודלו עולה על 300 KB ייחסם. קחו בחשבון גם את הקידוד, אשר מהווה 30 אחוזים מהגודל הכולל.
•    אל תעשו שימוש במילים שיכולות להיחשב כספאם, כמו "הימורים", "ויאגרה", וכו'.

שליחת דוא"ל ממוקד ואיכותי

לאחר שאושרתם על ידי הנמען, כדאי לשלוח לו ניוזלטרים קצרים ואינפורמטיביים בפרקי זמן קצובים על מנת להישאר בתודעתו. כמו כן, על מנת לשמור את הנמען ברשימת התפוצה, המיילים צריכים להכיל תוכן ולהיות מעוצבים בדרך שתגרום לו להתעניין בהם, אחרת תוך זמן קצר הם ימצאו את דרכם לתיקיית האשפה. במילים אחרות, הימנעו משליחת ניוזלטרים המכילים תוכן שאינו שייך לתחומי העניין של הנמען. למשל, אם הלקוח הביע עניין במוצרי בריאות, אל תשלחו לו מידע על משקאות אלכוהוליים. אם הלקוח נרשם לניוזלטר העוסק במכשירי חשמל ומתעניין ספציפית בנושאי מחשבים, אל תשלחו לו ניוזלטרים העוסקים בתנורים ומקררים. עם זאת, שליחת מידע ממוקד לכל נמען אינה מספיקה כשלעצמה. חשוב שהמידע בתחום העניין הספציפי של הנמען יהיה מעודכן, מקורי ומעניין. אף אחד אינו מעוניין לקרוא עובדות ידועות ומידע שכבר פורסם בעבר.