שיווק התנהגותי – חיבור מחודש עם לקוחות באמצעות מערכות דיוור

המעקב אחר התנהגות המבקרים באתר, הוא אחד הכלים החשובים ביותר של כל בעל עסק המשווק את פעילותו העסקית באמצעות מדיה זו. באמצעות מערכות המעקב השונות, כאשר המובילה בהן היא כמובן מערכת Google Analytics, ניתן לבחון כיצד התנהג הגולש בעת ביקורו באתר, על ידי צפייה בדוחות סטטיסטיים אודות משך השהייה באתר, ביקורים בעמודים פנימיים, ולבסוף במקרה הטוב, פנייה אל בית העסק באמצעות טפסי יצירת קשר.

שיווק באמצעות מייל התנהגותיים, משמעותו יצירת קשר עם לקוחות רשומים המבקרים באתר, כאשר הודעת הדואר אשר נשלחת אל הלקוח מבוססת על פעילותו באתר. במאמר שלפניכם, נבחן את האפשרות של שימוש במערכות דיוור מכוון לשליחת מיילים בפורמט של שיווק התנהגותי, כאמצעי יעיל ומוכח לשימור לקוחות, ועידוד לקוח לביצוע רכישות באתר.

סוגים של מיילים התנהגותיים:

עבור כל פעולה של גולש באתר, מערכת הדיוור תישלח הודעת דואר שונה. לפניכם אפוא, סוגים שונים של התנהגויות באתר, אשר יוכלו להתלוות אל מייל התנהגותי המאפשר יצירת קשר עם הלקוח בהתאם לפעולתו באתר:

מיילים אל לקוחות אשר ביצעו רכישה: לקוח המבצע רכישה באתר, מצפה לשמוע מכם. כמובן, ישנן מערכות הדיוור האוטומטיות אשר מספקות לגולש מידע כללי אודות הרכישה עצמה ואישורי הזמנה, עם זאת, מוטב לשלוח הודעת דואר אישית הפונה אל הגולש ומתשאלת אותו בדבר מידת שביעות רצונו מהאתר. מוטב לשלוח הודעות דואר מסוג זה כסוג של שאלון לא ארוך מדי ולא מעיק, אשר באמצעותו נוכל ללמוד מה ירצה הלקוח לרכוש באתר בעתיד, כיצד נוכל להניע אותו לפעולות נוספות באמצעות קופונים ומבצעים, וכיצד ניתן לשפר את הנאתו מהביקור באתר בביקורים עתידיים.

מיילים מניעים לפעולה: הודעות אלו, נועדו לפנייה אל הגולשים אשר לא ביצעו כל פעולה באתר. למעשה, מרבית הגולשים המגיעים אל אתרי האינטרנט אינם מבצעים פעולה כלשהיא באתר, אלא גוללים את העמוד הראשון, או במקרה הטוב מבקרים בעמוד אחד או שניים מבין עמודיו הפנימיים. במצב זה, מוטב לשלוח אל הגולש הודעה בה נתשאל את הגולש על הסיבה בגינה לא ביצע פעולה באתר, וננסה להבין ממנו מה היא הדרך בה נוכל לפעול על מנת שבביקורו הבא, אכן יבצע פעולה.

מיילים לאחר נטישה: נטישה, היא מצב שבו הגולש באתר הוסיף מוצרים אל עגלת הקניות, ולבסוף לא ביצע את הרכישה עצמה. זהו מצב של כמעט מכירה, וללא ספק היה מניע כלשהו אשר מנע מהגולש לסיים את הרכישה בפועל. הודעות דואר אלקטרוני מסוג זה חשובות מאוד בכדי לאפשר לנו ללמוד כיצד נוכל להפוך את האתר לאמין יותר, ולבסוף – למוכר יותר.