וואטסאפ עסקי – איך האפליקציה הזו יכולה לעזור לעסק שלך?

נחשפתם לאחרונה לשיווק בוואטסאפ ושקלתם לשלב אותו בעסק שלכם (קיבלתם וואטסאפ על sale מטורף לסוף עונה שתפס את תשומת לבכם ובא לכם גם לשלוח)? נהדר. לאחר שבחנתם לעומק מה המשמעויות של שיווק בוואטסאפ, והבנתם את שלבי הפעולה, מגיע השלב בו אתם תוהים כיצד יהיה הכי נכון לשלב את הוואטסאפ בשיווק העסק שלכם.

וואטסאפ מאפשרת תקשורת אישית, ישירה ודו כיוונית עם הנמנעים שלכם, היא מעניקה אפשרות של שליחת קבצים מגוונים (שמע, תמונות, וידאו וגיפים), והיא יכולה להיות מעולה עבור תכנים מסוימים.

WhatsApp Business 220

אילו למשל? ריכזנו עבורכם רשימה של שימושים מעולים לשיווק בוואטסאפ, אותם תוכלו לשלב בשירותי העסק שלכם. כל שנותר לכם הוא לגזור (או לצלם מסך) ולשמור:

  • שירות לקוחות: המאפיינים שיוצרים חווית משתמש מעולה בשירות לקוחות הוא נוחות ומהירות השימוש. לכן, הוואטסאפ, שבמהותו עונה על הקריטריונים הללו יתאים בדיוק עבור עסקים המחפשים ממשק נוח לשירות לקוחות מיידי וקל לשימוש. למשל, אם בבעלותכם חברת נסיעות ולקוח יתעניין בשינוי מועד החופשה שלו, התכתבות בוואטסאפ תפתור את הסוגיה בקלות.
  • תמיכה טכנית: ממש כמו שירות לקוחות טוב, גם תמיכה טכנית מוצלחת תתקיים כשהיא מהירה ונעימה לשימוש. תמיכה טכנית וואטסאפ מאפשרת שליחה זריזה של פרטים שונים, כמו תמונות, סרטוני הדרכה, מדריכים כתובים והודעות טקסט שיסבירו בקלות אודות התקלה ויאפשרו מענה מהיר עם פתרון הבעיה.
  • מסעות לקוחות: כדי להישאר בתודעת הלקוחות שלכם, חשוב ליצור תחושת המשכיות וזמינות. למשל, אם לקוחה רכשה באתר שלכם סמארטפון, שלחו לה הודעת וואטסאפ עם קישור למדריך ההפעלה וציינו שאתם זמינים לכל שאלה, והקפידו לשלוח לה לאחר שבוע עדכונים, ביום ההולדת הודעה מלווה בקוד הטבה, וכן הלאה.
  • הזמנת משלוחים ושירותים: בהנחה והלקוחות שלכם משתייכים לדור המילניאלס, כנראה שהם יעדיפו לתקשר איתכם בוואטסאפ, ולא בטלפון. אם העסק שלכם הוא מסעדה, אפשרו הזמנת משלוחים דרך הוואטסאפ, וכך תוכלו לשמור על ההזמנות, הבקשות והמידע מתועד, ועל אופי העסק שלכם כמודרני וקליל.
  • שיחות ייעוץ: המיידיות של וואטסאפ הופכת אותו למתאים במיוחד עבור שירותי ייעוץ שונים. למשל, אם אתם בעלי מרפאה, שיחת וואטסאפ עם המטופלים שלכם תוכל להיות נתיב שירות נוח וחסכוני בזמן עבורם ועבורכם.
  • קביעת תורים: אחד הדברים הקריטיים בכל הנוגע לתורים הוא הזמינות והמהירות, שמאפשרים עדכון מהיר בלו״ז של העסק שלכם. לדוגמה, אם את פסיכולוגית, ותרצי לקבוע עם מטופלת שלך, תוכלי לשלוח לינק ייעודי לקביעת תורים דרך הוואטסאפ. כך, תקבלי מענה מהיר ותוכלי לקבל תמונת מצב מדויקת בזריזות על מצב התורים שלך.
  • שירותים בירוקרטיים: הקונוטציה הראשונה של גופים בירוקרטיים כמו מועצות ורשויות ממשלה במרבית המקרים לא תהיה ׳מהירות׳ או ׳יעילות׳. שימוש בוואטסאפ עבור גופים כאלו יכול להפוך את חווית המשתמשים למעולה, ולאפשר פעולות כמו שליחת מסמכים או בירורים שונים, בשיח מהיר ופשוט בוואטסאפ.
  • העברת מידע לקבוצות גדולות: עסקים המתבססים על קבוצות גדולות, כמו קהילות למשל, יכולים להיעזר בוואטסאפ לטובת שליחת מידע אל חבריהן. החל ממאמרים, דרך מתכונים ועד קבצי וידאו שונים.
  • מעקב משלוחים: אם בעסק שלכם נכללים שירותי משלוחים, תוכלו לשלוח עדכונים לגביהם אל הלקוחות שלכם באמצעות הוואטסאפ. אחוזי פתיחת ההודעות הגבוהים של האפליקציה יאפשרו ללקוחות שלכם להישאר מעודכנים בזמן אמת ולעקוב אחר המשלוחים שלהם.
    הרשמה לאירועים: גם כאן אחוזי הפתיחה הגבוהים של הוואטסאפ מעניקים לו יתרון אדיר. שליחת לינק להרשמה לאירוע מסוים דרך הוואטסאפ ככל הנראה תוביל למענה מהיר, מה שיקדם ויקל על הליך ההרשמה לאירועים שונים של העסק שלכם. הטיפ שלנו: שלחו יומיים לפני האירוע תזכורת מלווה בקישור לווייז ליעד האירוע, וביום האירוע שלחו שוב תזכורת בסגנון ׳מחכים לראותכם׳.
  • תזכורות ללקוחות: בעסקים רבים ישנו צורך בתזכורות שונות ללקוחות- בקשות תשלום, אירועים, תורים, ועוד ועוד. שליחת תזכורות ללקוחות דרך הוואטסאפ יעלו את הסיכוי למענה מיידי שלהם, ותהיה אפקטיבית למדי.
  • מבצעים והטבות: קמפיינים המתמקדים במבצעים והטבות יתאימו גם הם לוואטסאפ. רצוי ליצור מסרים קצרים וקלילים, המספרים בבירור אודות המבצע או ההטבה, ולהוסיף טאץ׳ אישי בדמות פניה פרסונלית בשם הלקוח או התייחסות לפריט קודם שרכש.

שיווק דרך הוואטסאפ יתאים לסוג מסוים של תכנים. ממש כמו שבחירה בסמסים או באימיילים כפלטפורמת שיווק תתאים עבור קמפיינים מסוימים ולא לאחרים, גם כאן, הבחירה דווקא בוואטסאפ צריכה להיות מלווה ברציונל מקצועי. ואם מצאתם ברשימה שירותים שיכולים להתאים עבור העסק שלכם, אתם מוזמנים לקרוא עוד על השירות של WhatsApp לעסקים.