שיווק בוואטסאפ לעסקים: כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

מעטות האפליקציות שניתן למצוא כמעט בכל סמארטפון, בכל שכבת גיל ובכל (אוקי, כמעט בכל) קבוצות האוכלוסייה. WhatsApp היא אחת מאותן אפליקציות יחידות סגולה, כשהיא מונה יותר מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, עם שיעור פתיחת הודעות של 98%. הפופולריות שצברה וואטסאפ בשל נוחות השימוש בה והיותה חינמית הופכת אותה לא רק לממשק תקשורתי נפלא, אלא גם לכר פורה לשיווק עבור עסקים.

קצת על שיווק בוואטסאפ:

חברת מטא, אשר בבעלותה נמצאת וואטסאפ, החלה להתמקד רק לאחרונה בגזרת השיווק בוואטסאפ. אתם ודאי תוהים – איך זה לא קרה עד עכשיו? ובכן, לצד הפוטנציאל הטמון בשיווק בוואטסאפ, החברה דוגלת במדיניות מחמירה כשמדובר בספאם לכפי משתמשיה. רק לאחרונה החלו להיכנס הקלות מסוימות במדיניות הפרטיות והספאם, מה שפותח ערוץ שיווק חדש עבור עסקים שונים.

וואטסאפ פרסונלי

יתרונות לשיווק בוואטסאפ

מתלבטים אם WhatsApp הוא הצעד השיווקי הבא של העסק שלכם? הרשו לנו להציג בפניכם כמה מיתרונות השימוש בו, כדי שתוכלו להחליט אם הפלטפורמה נכונה עבור העסק שלכם.

סופר פופולרי: כמות המשתמשים האדירה הופכת את הוואטסאפ לאפקטיבי ביותר ביכולות השיווק שלו, וניתן להגיע בקלות להמוני לקוחות פוטנציאליים בעזרתו.
זמין ומיידי: וואטסאפ היא אפליקציה קלה, נגישה, מיידית, ובזכות המאפיינים הללו נוח להעביר ולקבל בה תכנים במהירות ונוחות.
קליל ולא-פורמלי: האופי הנינוח והלא מחייב של וואטסאפ יתחבר למסרים בעלי רוח דומה. מסרים שיווקיים יכולים להיות מנוסחים בגובה העיניים, ומלווים בגיפים, תמונות, סאונד ושלל אלמנטים שיוסיפו להם עניין.
פרופילים עסקיים: ניתן לפתוח פרופילים עסקיים, בהם לוגו החברה ומספר טלפון ייעודי, שיהפכו את השיח למסודר ומאורגן.
תקשורת דו כיוונית ומתועדת: הוואטסאפ מתבסס על שיח בו שני הצדדים אקטיביים, כשכל השיח הכתוב מתועד ונשמר, מה שהופך אותו מתאים מאד לקונספט של שירות לקוחות, למשל.
מתן מענה ממספר נציגים: גם בהיבט של חווית המשתמש הוואטסאפ יניב תוצאות מעולות, כשהוא מאפשר תרחישים בהם מספר נציגים יכולים לתת מענה במקביל ללקוחות שונים.
שיתוף מהיר וויראליות: ההודעות בוואטסאפ משותפות במהירות ובקלות, מה שמעניק להן פוטנציאל ויראליות מעולה. לדוגמה, נסו לחשוב על הקונספט של שיווק בדמות meme מתוחכם ומצחיק, שברגע שיתקבל אצל הלקוחות שלכם כהודעת וואטסאפ, יעלו הסיכויים שהם יבחרו להעביר אותו הלאה על דעת עצמם.

מה לקחת בחשבון כששוקלים להשתמש ב WhatsApp ככלי שיווקי

לצד מגוון היתרונות, ישנן מספר נקודות שחשוב להכיר לפני שמשלבים אותו בעסק שלכם.
אישור החשבון: להתחבר באופן חוקי למערכת וואטסאפ כמשווק לוקח עד שבועיים, במהלכם החברה סוקרת את חשבונכם. חשוב להקפיד על שליחת תכנים שיווקיים באופן חוקי בלבד, כי למקרה שלא תעשו זאת – תסתכנו בחסימת החשבון שלכם.

מחיר: אמנם שיווק בוואטסאפ זול יותר מזה של המדיה הדיגיטלית, אבל הוא יקר יותר מדיוור דרך מיילים או הודעות sms.
פעילות הדרגתית: וואטסאפ מגבילה תחילה את כמות שליחת ההודעות. רק אחרי שהחשבון העסקי ירכוש את האמון והמוניטין שלו מול וואטסאפ, הוא יצבור נקודות ב״דירוג״ שלו מול וואטסאפ, ויקבל אפשרות לשלוח יותר ויותר הודעות פר יום.

מדיניות ספאם נוקשה: וואטסאפ מחמירה עם פרופילים שיווקיים, בכך שכל הודעה שיווקית שנשלחת דרכה עוברת תהליכי אישור, וכאשר היא מציבה את ההחלטה לגביהם בידי הנמענים, שלמעשה חורצים את גורלן. אם הודעות שתשלחו נחסמו או לא נפתחו, כך עולה הסיכוי שתוגדרו כעסק ספאמי על ידי וואטסאפ.

הפרעות קשב: כולנו מופצצים בהמוני הודעות וואטסאפ מדי יום, מה שהופך את המעקב אחריהן לקשה. מסרים בוואטסאפ נוטים להיבלע ולהיעלם, וצריך לקחת זאת בחשבון כשנשלח תכנים שיווקיים.

אם נסכם את הדברים בשורה תחתונה אחת: שיווק ב WhatsApp הוא מעולה, אבל חשוב להכיר את כל הצדדים שלו לפני שמתחילים. הטיפ שלנו – נסו לעבור על רשימת היתרונות מול החסרונות, לבחון את העסק שלכם מנגד אליהן, כך לקבל את התמונה המלאה והמדויקת לגבי האם יהיה כדאי לשלב את הוואטסאפ בעסק שלכם.

inwise מסייעת לעסקים בכל השלבים מול חברת Meta העולמית. החל מפתיחת חשבון מאומת, אישור תבניות, שליחת הודעות שיווקיות ועד לניהול התכתבויות – מידע נוסף