הודעות SMS שיווקיות: כלי השיווק שכל עסק חייב להכיר

בואו נדבר על הטלפון הנייד שלנו. הוא צמוד אלינו החל מהקפה של הבוקר ועד הרגעים שלפני השינה, כשכמעט תמיד הוא יהיה בהישג יד. מכאן, הפוטנציאל הקיים בשיווק דרך המובייל, ובפרט בהודעות SMS, הוא עצום.

סמסים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי יעיל במיוחד. כן, גם בעולם בו קיים הוואטסאפ. הסמסים רלוונטיים עבור כל סוגי העסקים, מרשתות אופנה ועד קופות חולים. האמת? די ברור למה, כשאחוז הפתיחה הממוצע של הודעות סמס עומד על למעלה מ-90%, הן הופכות לכלי שיווקי שהוא בגדר חובה. כן, גם בעולם בו קיים וואטסאפ, המשדר קלילות, להבדיל מסמסים המקרינים דחיפות, שמובילה לאותם אחוזי פתיחה גבוהים.

החוכמה היא לדעת כיצד להשתמש בו. הודעות בנושאים מסויימים, המנוסחות באופן מדויק, יעלו את שיעור ה-ROI (החזר ההשקעה), בעוד הודעות שאינן עומדות בחוקים הללו יוכלו לעשות נזק.

Smart SMS

איך תפיקו את המקסימום מסמסים שיווקיים בעסק שלכם?

כתבו פרסונלי: פרסונליזציה, ה-באזוורד של עולם השיווק בכלל, והסמסים בפרט. שימוש באלמנטיים פרסונליים שיוצרים תחושה בקרב הלקוח שהתוכן נוצר במיוחד עבורו, יגבירו את הסיכויים שיקראו את הטקסט בהודעה. למשל, SMS בתאריך יום ההולדת של לקוח בליווי ברכה קצרה וקוד הנחה ייחודי, יעצים אצלו את התחושה שהעסק שלכם ׳רואה אותו׳.

שמרו על שקיפות ומיקוד: מי מאיתנו לא קיבל הודעות מעורפלות, מהסוג שצריך לקרוא עד הסוף, או כמה פעמים כדי להבין מה רוצים מאיתנו? לכן, חשוב להיות שקופים וברורים לגבי מטרת ההודעה. הסבירו בבירור מה מטרת ההודעה, מה אתם מציעים והימנעו מ׳לדחוף׳ מוצרים או מידע שאינם רלוונטיים.

כבדו את המשתמשים שלכם: אין דבר מרגיז כמו ספאם – והדבר האחרון שתרצו הוא שהעסק שלכם ייקשר לתופעה של הודעות מעיקות ובלתי רצויות. לכן, חשוב להשתמש אך ורק במספרי טלפון של משתמשים שאישרו את השירות שלכם, ולתת אפשרות ברורה ופשוטה ל-Unsubscribe בעת הצורך, בהשבת ההודעה ״הסר״ או בלינק ייעודי להסרה.

ציינו את שם העסק או לפחות מספר טלפון: הצורך שעומד מאחורי ההודעה יקבע אם תבחרו בציון שם העסק או מספר הטלפון. כדי למנוע תחושת ׳דואר זבל׳ ולשמור על אחידות מסרים, הגדירו באזור השולח את שם העסק שלכם. אם תרצו ליצור תחושה של אינטראקציה ודו כיווניות, בחרו במספר וציינו בגוף הטקסט את האפשרות לענות להודעה.

בחרו את הסמסים שלכם בקפידה: סמסים הם כלי שיווקי משובח, כל עוד משתמשים בו במינון. אם בחרתם לשלוח תוכן שיווקי בסמס, חשוב שיעמוד רציונל אסטרטגי מאחורי הבחירה שלכם, כיוון שהמדרון אל עבר שליחת סמסים בלתי מרוסנת הוא חלקלק. רק נניח כאן כדוגמה את הסמסים שאנו מקבלים לקראת הבחירות, שהפכו שם נרדף ל׳ספאם׳.

כך תעשו זאת – ארבעה רעיונות לסמסים שיווקיים שיעבדו מעולה:

התראות על מבצעים

טיימינג הוא הכל, ומחקרים הראו שהתראות על מבצעים לזמן מוגבל מעלות את אחוזיי הקריאה של הודעות הסמסים. ספרו ללקוחות שלכם על הצעות בעלות ערך עבורם, מלוות בפניה אישית, המתייחסת לתחומים הרלוונטיים להם – למשל, מותגי אופנה יכולים לשלוח ללקוח עדכון על הנחה מוגבלת בזמן לפריט שהוא התעניין בו, בליווי לינק לרכישה.

הודעות תפעוליות

מדובר במסרים מיידיים ובעלי חשיבות למשתמשים, כמו עדכון על תורים שנקבעו, קוד אימות, עדכון על משלוחים ותזכורות למיניהן. לדוגמה, קופות החולים שולחות עדכונים ללקוחותיהן בנוגע לתורים באמצעות סמסים תפעוליים המפרטים אודות מיקום המרפאה, מועד התור ואפילו אפשרות ביטול.

עדכון על אירועים

תזכורות הן אופציה מעולה לסמסים שיווקיים, שיגרמו לעסק שלכם להיתפס ככזה הדואג ללו״ז של הלקוחות שלו, ובמקביל, יעשו לכם הרבה סדר. תחת הקטגוריה הזו נכללים: הודעות Save the date, רכישת כרטיסים, עדכונים לגבי שעות אירועים, ואפילו תוכן אינטראקטיבי במהלך אירוע. למשל, הודעה שנשלחת במהלך הופעה, עם לינק לשליחת תמונות המוקרנות בזמן אמת על המסך בזמן ההופעה.

השקת מוצרים ללקוחות VIP

כל עסק אוסף סביבו את קהל הלקוחות הנאמן ביותר שלו. כאן, יש לכם הזדמנות לשתף אותם בתוכן בלעדי, שיחזק את תחושת הנאמנות שלהם כלפי העסק שלכם. למשל, אם אתם עומדים להשיק מוצר חדש, שלחו לאותה קבוצה אקסקלוסיבית הודעה שמספרת על כך שהם נבחרו בקפידה כדי להיות הראשונים שמתנסים במוצר, ורק בהמשך שלחו אותה לכלל הלקוחות.

בסופו של דבר, לא משנה איזה עסק יש לכם, שימוש בהודעות SMS שיווקיות יפיק ערך רב עבורכם, כך שכל שנותר לכם הוא לפתוח חשבון ב inwise ולהתחיל להשתמש בהן. בחוכמה, כמובן.