איך משווקים נכון בוואטסאפ

אמנם וואטסאפ נמצאת איתנו מאז שנת 2009 (מטורף, לא?) – אבל רק לאחרונה היא הכניסה את האופציה לשיווק דרכה. איך זה קרה? וואטסאפ קנאית לפרטיותם של שני מיליארד המשתמשים שלה, ודואגת לשמור עליהם מספאם מיותר. עכשיו, החברה מנסה למצוא את הדרכים הנכונות לשילוב תכנים שיווקיים, שמצד אחד יצליחו לשמור עליה נקיה מספאם, ומצד שני, תאפשר אופציות שיווק חדשניות.

לאחר שצללתם לעומק השיווק בוואטסאפ, למדתם על החסרונות והיתרונות תוכלו להחליט אם להתנסות בו. בחרתם שכן? מצוין, כי ריכזנו עבורכם רשימת טיפים לשיווק נכון של העסק שלכם בוואטסאפ. בואו נתחיל:

WhatsApp marketing

השלבים לשיווק מדויק בוואטסאפ:

הגדירו מטרות

כמו בכל קמפיין שיווקי, חשוב לקבוע מראש את מטרותיו ואופי ההודעות, שיבהירו כיצד עליכם לגשת לקמפיין ואילו תכנים ליצור. למשל, קמפיין שמטרתו לעדכן לקוחות חדשים במבצעים, או קמפיין שמטרתו לשמר לקוחות קיימים, ינוסחו באופן שונה ויישלחו לפלחי אוכלוסיה שונים כדי לממש מטרות שונות.

צרו רשימת תפוצה

לא כל תוכן שיווקי יהיה רלוונטי לכל קהל היעד שלכם. צרו רשימות תפוצה ייעודיות עבור קהלי יעד שונים, כך תחסכו בהודעות ספאמיות ותדייקו את החיבור בין התכנים שלכם ללקוחות. לדוגמה, אתם רשת פיצריות ותרצו להעניק הנחה לתושבי עיר מסוימת, צרו רשימה של תושבי אותה עיר בלבד. לחילופין, צרו מאגר אחד עם שדות מידע שבאמצעותם תבצעו את החיתוכים הרלבנטיים עבורכם.

השתמשו במידע על הלקוחות

אפקט הפרסונליזציה הוא חשוב בהודעות וואטסאפ וביצירת תחושה של מסר אישי. השתמשו במידע כמו שמות פרטיים, רכישות אחרונות, תאריכים חשובים – ושלבו אותם במסרי הוואטסאפ שלכם. למשל, באזכור מוצר שהלקוח איתו אתם מתכתבים רכש לאחרונה, השיחה תלווה בקונטקסט ובתחושה שאתם ׳רואים׳ את הלקוח המסוים איתו תתכתבו.

תנו ערך, תנו ערך, תנו ערך

כמה שתתאמצו להגדיל את רשימת התפוצה, להיות מקוריים ויצירתיים בניסוחי המסרים שלכם – בסופו של דבר הלקוח מחפש את השורה התחתונה – למה לי לקרוא את ההודעות ממכם. האם את המבצע ששלחתם עכשיו ראיתי לפני דקה בפייסבוק, בגוגל או במקומון השכונתי? אם כן – אז יש לי פחות צורך בלתת לכם את מספר הטלפון שלי לתקשורת ישירה ואישית.

השקיעו בתכנים

תוכן מעניין, יצירתי ורלוונטי הופך להיות קריטי בשיווק בוואטסאפ, כיוון שמדובר בדרך נפלאה לבלוט בתוך אוקיינוס ההודעות שהמשתמשים שלכם מקבלים בכל יום. לדוגמה, אם תיצרו תכנים שמאופיינים בשפה עיצובית ייחודית, או כתובים בסגנון מצחיק וחכם, ההודעות שתיצרו יבלטו מעל תכנים אחרים שהמשתמשים שלכם יקבלו, ויקנו לכם יתרון.

אל תעמיסו

מינימליזם הוא שם המשחק בשיווק בוואטסאפ. בחרו בקפידה את הקמפיינים בהם תשלבו את הוואטסאפ והקפידו על מספר הודעות מצומצם ככל הניתן. כך, תשמרו על התדמית של העסק שלכם נקיה מספאם ונעימה למשתמש.

תהיו תכל׳סיים

הוואטסאפ הוא מהיר, מיידי וקליל – כך גם צריכות להיות ההודעות השיווקיות שלכם, כדי לשמור על העניין והריכוז והקשב של הנמענים. ואיך זה נראה? הודעה בעלת מסר אחד מרכזי, ממוקד ומדויק עבור הודעה, לא יותר מכך – לדוגמה, הודעה שמספרת על סייל, מפרטת אודותיו ומתייחסת אך ורק אליו.

ותרו על בוטים

תחושת השיחה האותנטית היא חלק מרכזי בוואטסאפ, ולכן, בוטים פחות יתאימו כאן. אנשים אוהבים לדבר עם אנשים, לדעת שבצד השני יש דמות אמיתית שמקשיבה להם, וחשוב ליישם זאת במסגרת תקשורת בוואטסאפ. אם כבר בחרתם להשתמש בבוט – הבהירו שמדובר בבוט ש "מדבר" איתם.

התאימו את סוג הפניה לאופיה

מעצם היות הוואטסאפ נוח לשימוש ומיידי, חשוב להתאים את המסרים שיתאימו לפרופיל הזה. למשל, מתן שירות לקוחות בוואטסאפ יתאים עבור עסקים שמצריכים שליחת מסמכים או תמונות על ידי הלקוחות – כיוון שקל ונוח לשלוח אותם דרך הממשק הזה.

הציגו את עצמכם

שימוש בשם נציגה או נציג יפיג את תחושת הזרות וה״בוטיות״ הפוטנציאלית הנלווית לשיחות של לקוחות עם נציגים שונים. אם אתם פותחים בשיחה עם לקוח חדש, חשוב להציג את עצמכם בשם, כך תחזקו את תחושת הקירבה והאנושיות.

הוסיפו לוגו בתמונת הפרופיל

כדי לשמור על אחידות מותגית של העסק שלכם, חשוב להציב את לוגו החברה בתמונת הפרופיל של וואטסאפ. כך, ללקוחות שלכם יהיה ברור כי הם מדברים איתכם וייחסכו בלבולים פוטנציאליים.

אימוג׳ים

אם תשאלו אותנו, מדובר באחד הפיצ׳רים המעולים בשיווק דרך הוואטסאפ. האימוג׳ים מקלילים את אוירת השיחה, מוסיפים ויזואליה כיפית, ויוצרים תחושה של שיח בגובה העיניים. כמובן, חשוב להשתמש בהם בחוכמה וברגישות ולהקפיד להתאימם לסיטואציה. למשל, אם תשוחחו עם לקוח מאוכזב או כועס במיוחד, שימשו באימוג׳ים עשוי להרגיש לא מכבד או מנותק מהסיטואציה.

והכי חשוב, אל תספימו

כיוון שוואטסאפ מקפידים מאד על מדיניות האנטי-ספאם שלהם, חשוב לצבור מולם מוניטין חיובי. במקרה בו הלקוחות שלכם יסמנו את ההודעות מכם כספאמיות מספר רב של פעמים, המוניטין שלכם ייפגע, מה שיוכל להביא לחסימתכם.

בדומה לכלים שיווקיים אחרים, גם הוואטסאפ הוא כלי שיווקי שיש ללמוד כיצד לגשת אליו ולתפעל אותו. מקווים שהצלחנו להעניק את הרקע שיסייע לכם לצאת לדרך ולמנף את העסק שלכם באופן חדש ומרענן.

inwise מאפשרת לעסקים לשלוח הודעות שיווקיות בוואטסאפ באופן חוקי – מידע נוסף