חשוב להכיר: דרישות הדיוור החדשות של Gmail ו-Yahoo

אחד המאבקים הגדולים של ספקיות האימייל הוא המאבק בספאם, שנועד לשמור על תיבות האימייל של לקוחותיהן נקיות מהודעות חשודות ומיותרות. Gmail ו-Yahoo פרסמו כי יעדכנו את הדרישות שלהן ממדוורי אימיילים בכמויות גדולות בפברואר הקרוב (2/2024) – ואם העסק שלכם משתייך אל הקבוצה הזו, כדאי שתכירו את התקנות החדשות. 

לפני הכל – הסבר קצרצר

עד לפני שנים בודדות Gmail ו-Yahoo איפשרו למדוורים לשלוח באמצעות מערכות דיוור ואוטומציה שיווקית, אימיילים עם מעט מאד פיקוח. מאז, עבר הרבה ספאם בנהר, וספקיות האימייל המוכרות נכנסו למלחמה בספאם ומקדישות מאמצים רבים לכך. הן מפתחות שלל טכנולוגיות המונעות מהודעות ספאם ופישינג לחדור לתיבות המייל של לקוחותיהן, ומעדכנות את הדרישות ממדוורים כדי לשמור על פרטיות ובטחון המידע של המשתמשים. 

המהלך האחרון, לגביו יצאו השתיים בהודעה משותפת, מעדכן כי כשמדובר ב-"Bulk Senders" (מדוורים השולחים כמות גדולה של הודעות למספר רב של כתובות אימייל בכל יום  – 5,000 כתובות אימייל לפי Gmail, ב-Yahoo לא פרסמו כמות מדויקת) – יאלצו לעמוד בדרישות אבטחה קפדניות שישמרו על לקוחות ספקיות האימייל.

אלו הן דרישות הכרחיות, שכן מדוורים שלא יעמדו בדרישות אלו עלולים להיחשב כספאם ועל כן הדיוורים שלהם עשויים למצוא עצמם בתיבת הספאם.

*אנחנו ממליצים, לכל המדוורים, גם בכמויות קטנות, לעמוד בדרישות אלו. 

הדרישות החדשות

כיוון ש״Bulk Senders״ רבים לא מקפידים על אבטחת מערכות הדיוור והאוטומציה שלהם, האקרים יכולים להסתנן אל האימיילים הנשלחים מהם בקלות. כדי להימנע מהתרחיש הזה, אלו הדרישות המרכזיות של Gmail ו-Yahoo:

  1. שליחת דיוורים מדומיין פרטי – Gmail לא תאפשר יותר שליחה ממערכות דיוור באמצעות כתובות דואר אלקטרוני עם דומיין gmail.com@. זה אומר שכל מי שמשתמש כיום בכתובת Gmail למטרות דיוור, יצטרך לעבור להשתמש בכתובת דואר אלקטרוני עם דומיין פרטי.
    במעבר לדומיין פרטי, תצטרכו לבצע תהליך שנקרא "חימום דומיין" – תהליך שמטרתו לשפר את מוניטין הדומיין ואת האמינות שלו עוד טרם שליחת דיוורים. זה חשוב עבור כל דומיין, אך בעיקר עבור דומיינים חדשים. זה יכול לקחת זמן, ולכן כדאי להתחיל בכך כמה שיותר מוקדם.
  2. אימות כתובת האימייל של המדווריםהמדוורים יצטרכו לאמת את כתובת האימייל ממנה נשלחות הודעות דיוור כדי לשמור על בטחון המשתמשים.
    ספקיות האימייל ידרשו מהמדוורים לאמת את כתובת האימייל שלהם ולעמוד בתקנים כמו SPF, DKIM ו-DMARC (שנועדו כדי לוודא שהמייל שהגיע אל תיבת המייל הוא אמין, וכי המייל שנשלח מהמדוור הוא אכן שלו), מה שיסייע להן להימנע באופן משמעותי מפריצות בלתי רצויות למערכות.
    איך מבצעים זאת? מדריך לביצוע אימות כתובות האימייל שלכם.
  3. ביטול הרשמה בקליק – מכירים את האפשרות ל-Unsubscribe מאימיילים שנשלחים אליכם? Gmail ו-Yahoo ידרשו מעתה שהמשתמשים שלהן יוכלו לבטל את הרישום שלהם להודעות אימייל בלתי רצויות בקליק אחד, כשבגזרת המדוורים הם יצטרכו לסיים את הליך ביטול ההרשמה עד יומיים. כמובן שמערכת inwise כבר תומכת בכך. 
  4. שליחה של אימיילים רצויים (ולא ספאם)עוד לפני כניסת השינויים, Gmail הפעילה כלים רבים שנועדו לשמור על תיבות האימייל של המשתמשים שלהם נקיות מספאם.
    ההגנה הנוספת שנכנסת כעת מתבטאת באכיפה של דיווחי ספאם, כאשר מדוורים יצטרכו לשמור על רף יומיומי של עד 0.3% הודעות ספאם שנשלחות מהם. זו הדרך של ספקיות האימייל למנוע מדואר זבל ומהודעות בלתי רצויות לחדור לאזור הדואר הנכנס של הלקוחות שלהן.

בסופו של דבר, המטרה של שיתוף הפעולה בין Gmail ל-Yahoo היא יחידה וברורה: לשמור על הלקוחות שלהם. כדי לשמור על היכולת שלכם לדוור ולשווק בצורה אפקטיבית דרך האימייל, חשוב שתיישמו את הדרישות הללו, רצוי כבר מעכשיו. 

צריכים עזרה? בשמחה! צוות התמיכה שלנו ישמח לעמוד לשירותכם – ליצירת קשר 

מדריך לביצוע אימות כתובות האימייל שלכם.