מהם שיעורי פתיחה טובים?

ודאי שאלת את עצמך לא פעם האם כל הדיוורים שנשלחים באמצעות המערכת מגיעים ליעדם? כמה מתוכם נפתחים? כמה חוזרים? או במילים אחרות מהם שיעורי עבירות טובים? וכיצד יודעים מהם הנתונים הסטטיסטיים שמאשרים שהדיוור נשלח כהלכה? אספנו עבורך את המידע הרלוונטי ביותר:

שיעורי פתיחה
בעת משלוח דיוור אלקטרוני נפתחים בממוצע כ-30% מהדיוורים. עסקים קטנים ששולחים דיוור ייהנו משיעור פתיחה מעט נמוך יותר שבין 20%-25%.
כיצד נקבעים אחוזי הפתיחה?
איש קשר ייספר ככזה ש"פתח את הדיוור" כאשר אחת משתי הפעולות הבאות בוצעה:

1. הורדת תמונות – למשל אם המייל הגיע עם הכיתוב: "אם אינך רואה מייל זה הקלק כאן", ואיש הקשר הקליק, או שהתמונות הגיעו סגורות והיה צורך להורידן.

2. הקלקה על אחד הקישורים – אנשי קשר רבים רואים את הדיוור, אך לא כולם מקליקים על קישור או מורידים תמונה. במידה שבוצעה הקלקה על אחד הקישורים, אנו יודעים בוודאות שהמייל נפתח. שיעור הקלקה ממוצע עומד על כ- 8% (מתוך 100% שפתחו את המייל), אולם מומלץ לנסות אפשרויות שונות להצבת קישורים, רצוי להתייעץ עם נציגנו כיצד לייצר שיעור הקלקה מקסימאלי בזמן הדיוור.

חשוב לזכור, במקרים רבים, גם כשלא בוצעה הקלקה בפועל על קישור, גוף המייל נחשף לאיש הקשר (מאחר שנפתח במלואו), ובכך תרם להגברת המודעות לשירות, למוצר, או לבית העסק באופן כללי. כך שאין לזלזל בהשפעתם של
דיוורים שלא זכו להקלקה על אחד הקישורים.
כיצד ניתן להגדיל את שיעורי הפתיחות?
1. מבצעים ומתנות – הוספת מבצע בשורת הנושא, ובגוף הדיוור עשוי להגדיל משמעותית את שיעור הפתיחות ל- 50% .

2. פילוח ומיקוד – שליחת דיוורים ייעודיים לקהלי יעד ספציפיים (לדוגמה דיוור עם מידע על אופנת נשים יפתח ע"י קהל יעד נשי בשיעור גבוה לעין שיעור מאשר קהל יעד גברי).

3. דיוור בשעות רלוונטיות – מומלץ לדוור לעסקים בימי ב'-ה', לאחר השעה 10:00 בבוקר ולפני שמסתיים יום העבודה. לעומתם ללקוחות פרטיים רצוי לדוור לקראת הסופ"ש, בו יש להם פנאי לקרוא מיילים.

שיעורי הקלקה
בדו"ח לאחר הדיוור תוכל למצוא גם נתונים לגבי מס' האנשים שהקליקו על הקישורים.
שים לב שנתון זה מציג באחוזים את מס המקליקים מתוך כל אלה שפתחו את הדיוור.
כיצד ניתן להגדיל את אחוזי ההקלקה על קישורים?

1. תוכן – ככל שתהא השקעה בתכנים מעניינים וחדשים – כך יגבר הסיכוי שיבוצעו יותר הקלקות.

2. מבצעים ומתנות – מבצעים חמים ומתנות אטרקטיביות מביאים לשיעורי הקלקה גבוהים משמעותית.

3. פיתוח ומיקוד – ככל שרשימות התפוצה יהיו מפולחות, והתוכן ממוקד בהתאם, שיעור ההקלקה יגדל בהתאמה.

4. טיוב רשימות תפוצה – אנשים נוטים להחליף מקומות עבודה, כתובות מייל וכד', ולכן, אחת לתקופה מומלץ לעדכן את רשימת התפוצה.

מיילים חוזרים

כאשר המערכת מנסה לשלוח מס' פעמים דיוור אשר לא מצליח להגיע ליעדו (עד כ- 3 ניסיונות שליחה בממוצע, מותאם לצרכי הלקוח). במידה שהדיוור לא עבר לאחר הניסיונות החוזרים, כתובת איש הקשר מוסרת מהרשימה.

זאת הסיבה, שאחוזי ה"חוזרים" בהפצות הראשונות גבוה בהרבה משיעורי ה"חוזרים" בהפצות הבאות.

שיעורי חשיפה – הפתעה
למעשה שיעורי החשיפה גבוהים בהרבה משיעורי הפתיחה (לעתים פי שניים אפילו!) וזאת מאחר שרק מיילים שבהם אישר איש הקשר לצפות בתמונות או לחילופין הקליק על אחד מהקישורים, נספרים בשיעורי הפתיחה. עדיין ישנם אנשי קשר רבים שנחשפו למידע במלואו, מאחר שהדיוור נפתח בשלמותו בגוף האימייל, אך לא הקליקו על קישור או אישרו הורדת תמונות ולכן לא נספרו.

למעשה אומדן שיעור החשיפה ע"פ ממדדים שונים מגיע עד פי שניים משיעור הפתיחה כלומר ל 50%-60% מסה"כ אנשי הקשר אליהם נשלח הדיוור – אך נתון זה אינו יכול להופיע בדוחות.

לסיכום

לפני ששולחים דיוור אלקטרוני מומלץ לכל אחד מכם לשים את עצמו בנעלי הלקוח ולחשוב, מה היה גורם לו לפתוח מייל מארגון כלשהו. איזה מבצע או מתנה היה רוצה לקבל? באלו ימים ושעות כדאי לשלוח? אם אתם עדיין מתלבטים, ניתן ליצור עמנו קשר ולקבל ייעוץ ממחלקת השיווק שלנו ב- inwise.

חשוב לזכור: קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!