מפחדים מספאם? המדריך המלא למיילים עסקיים ללא ספאם

אין ספק, היכולת של חברות האימייל לסנן תכנים ספאמיים שיכולים להזיק ללקוחותיהם היא בהחלט חשובה. אך מה קורה כשאנחנו נמצאים בצידו השני של המטבע?
כבעלות ובעלי עסקים, נחווה לפעמים את הצד הפחות נעים של הספאם – כשחלק מן המיילים שנשלח יוגדרו כהודעות ספאם (על ידי מערכות האימייל, או על ידי הלקוחות) והיכולת שלנו לשווק באמצעות מיילים לרשימת תפוצה תיפגע.

קצת על ג׳ימייל וספאם

ג׳ימייל פועלת על פי אלגוריתמים המבוססים על מאגרי הנתונים של משתמשיה. כך, הודעות שנמענים סימנו כ״ספאם״ או ״קידום מכירות״ בעבר, יזוהו גם בחשבונות אחרים כמשויכות לקטגוריות הללו. לכן, סביר להניח שאם המיילים שלכם סומנו בעבר על ידי הלקוחות שלכם באופן כזה, הם ימשיכו להגיע לתיקיות הללו בהתאם וייתכן ויגיעו לתיקיית הספאם גם אצל לקוחות אחרים.

נשמע כמו תרחיש בלתי רצוי? אכן. האם יש משהו שתוכלו לעשות כדי להימנע מכך? בהחלט!
ריכזנו עבורכם את כל הפעולות שכדאי להימנע מהן, לצד הפעולות שחשוב שתיישמו, כדי לדאוג לכך שהמיילים העסקיים שתשלחו ימשיכו להגיע אל יעדם בבטחה אל תיקיית הדואר הנכנס.

אל תעשו (כי אם כן, כנראה שתמצאו את המיילים שלכם בתיקיית הספאם)

  • אל תספימו: אנחנו יודעים, זה מפתה לשלוח מיילים אל הלקוחות שלכם, גם אם הם לא בהכרח אישרו את הכניסה אל רשימת התפוצה. על אף הפיתוי – הימנעו מכך, והקפידו לשלוח מיילים אך ורק לאנשי הקשר שאישרו קבלת דיוורים מכם.
  • שימו לב לכמויות: אנו חיים בעידן של הצפת תוכן בכל מקום – גם בתיבת האימייל שלנו. חשבו על הלקוחות שלכם כשאתם שולחים את ההודעות, והשתדלו לא להציף אותם בתכנים מיותרים, שכן הם מקבלים כמות אדירה של מיילים ממילא. בחרו בקפידה את התכנים שתשלחו, תוודאו שהם בעלי ערך ומצדיקים את השליחה – כדי שלא תמצאו את עצמכם מסומנים כספאם.
  • המנעו ממילים ספאמיות: חברות האימייל מזהות מילים מסוימות כספאמיות, ומשייכות מיילים שכוללים אותן אל תיקיית המכירות או הספאם. הימנעו מניסוחים כמו: ״מתנה חינמית״, ״100% חינם״, ״תתחילו להרוויח x ₪״, ״בנק״ או ״Paypal״, והמנעו גם מסימני קריאה או שאלה.

תעשו (ותעזרו למיילים שלכם להגיע אל היעד)

  • שלחו מיילים רק ללקוחות שאישרו זאת: שליחת מיילים למשתמשים מחוץ לרשימת התפוצה היא ״ביג נו-נו״, כמו גם רכישת רשימות תפוצה, שיורידו את מדד האמינות שלכם מול חברות המיילים. ההמלצה שלנו: מעבר להתמקדות ברשימת התפוצה, בצעו Double Opt-in (אישור נוסף של אנשי הקשר להצטרפות לרשימת התפוצה), כדי לוודא שהלקוחות שלכם אכן מעוניינים להופיע ברשימת התפוצה.
  • שלחו בהדרגה ובמינון קטן: אחד הכלים השימושיים והיעילים של מערכת inwise הוא ויסות כמות השליחה, שמשפרת משמעותית את מעמד העסק שלכם בראי חברות האימייל. המערכת מגדירה נפח שליחה נמוך ומגדילה אותו בהדרגה עם הזמן ומאפשרת לכם שליטה בקצב שליחת הדיוורים, הגבלת הכמות ובמשך הזמן שתימשך שליחת הדיוור.
  • צרו מיילים מניעים לפעולה: הודעות המכילות תכנים של קריאה לפעולה (לדוגמה: מייל תודה שמזמין להיכנס לאתר באמצעות קוד קופון) יעודדו את הנמענים שלכם לרצות להמשיך לקבל מיילים מכם, ובהתאמה, לסמן את ההודעות מכם כרצויות – מה שיעלה את מעמד המיילים שתשלחו.
  • הוספת העסק שלכם לרשימת אנשי הקשר: דרך טובה להגיע אל תיבת הדואר הנכנס היא, כשהעסק שלכם מוגדר על ידי הלקוחות כאיש קשר ברשימה שלהם או כחבר ברשימת ״שולחים בטוחים״ שלהם. תוכלו לעשות זאת באמצעות מייל המבקש מהם להגדיר אתכם באחת הרשימות הללו, ואף להציע הטבה או הנחה ייחודית עבור אלו שיעשו זאת. איך עושים זאת? ממש כך.
  • הציגו בבירור את העסק שלכם: הקפידו שהנוכחות של העסק שלכם תהיה ברורה בכל מייל שתשלחו- בצבעים, בלוגו, בכתובת השולח, כתובת לחזרה ובתוכן. שמירה על שקיפות מהבחינה הזו היא קריטית, כיוון שחשוב שהנמענים שלנו יזהו את מקור המייל שנשלח להם בקלות ובמהירות.
  • תוכן איכותי ורלוונטי: כשאתם שולחים תכנים עסקיים ללקוחות שלכם, חשוב שתהיה להם הצדקה. כתיבת תכנים איכותיים בעלי ערך מוסף ללקוחות (למשל: אם העסק שלכם הוא חנות אונליין, תוכלו לשלוח רשימת טיפים לקניה חכמה ב״Black Friday״) יהיו שימושיים ומעניינים, ויעלו את הסיכוי שהלקוחות ירצו להמשיך לקבל הודעות מכם. בנוסף, ודאו שהכפתורים מובילים לקישורים הנכונים, שאין טעויות כתיב, שישנם רווחים ופיסוק נכון.
  • עיצוב המיילים: מיילים מעוצבים הם דבר נפלא, רק חשוב לוודא שהתוכן לא מתפספס בתוכם. אם עיצוב המייל שלכם מבוצע ב-HTML, ודאו שהוא כולל גם טקסט, כך שגם במידה והתמונה לא נפתחת, ללקוחות יהיה ברור במה המייל עוסק, כך שהם לא יסווגו אותו כספאם.
  • התקנת SPF/DKIM/Domain Keys בשרת שלכם: זהו כלי נוסף של מערכת inwise המונע סימון העסקים שלכם כשולחי דואר ספאמי. מדובר בביטוח יעיל למדי שיסייע לכם להמשיך לשלוח הודעות שיווקיות ללא הפרעות, ולדאוג לכך שהן יגיעו אל תיבת הדואר הנכנס הראשית.

מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בבלאגן הגדול והמורכב של עולם הספאם. כעת, כל שנותר לכם הוא ליישם את רשימת ה״לעשות״, להימנע מה״לא לעשות״, וכמובן – להיעזר ב-inwise בכל מה שתזדקקו לו – מתחילים ממש כאן