שיווק דיגיטלי בענן גרסה 2.0: כך תשתמשו בטכנולוגיות AI ו-ChatGPT בעסק שלכם

לאחרונה, נדמה שבלתי אפשרי שיחלוף יום מבלי שנשמע שיחה על טכנולוגיות AI (בינה מלאכותית, Artificial Intelligence). מונחים כמו ״AI Image Generator״ או ״ChatGPT״ הפכו להיות שגורים ונוכחים כמעט בכל מקום, עד כדי כך שלא ניתן להתעלם מהנוכחות והפוטנציאל הטמון באותן טכנולוגיות.

אז מה הן טכנולוגיות AI?

בינה מלאכותית היא למעשה היכולת של מכשירים של טכנולוגיים לבצע פעולות אנושיות משלל סוגים. אם נתמצת במשפט את ההסבר הטכני המורכב: זה מתאפשר בזכות אוסף אלגוריתמים עצום, בזכותו המכשירים הטכנולוגיים לומדים כיצד לחקות וליישם את אותן פעילויות אנושיות באופן מדויק.

הבשורה החדשה והעדכנית ביותר מגיעה סביב טכנלוגיות ה-Generative AI, טכנולוגיות בינה מלאכותית היוצרת תכנים חדשים לחלוטין, יש מאין. הטכנולוגיות מאפשרות יצירה של תכנים ויזואליים (כמו תמונות, איורים ויצירות), וגם תכנים כתובים. תוכנות ה-Generative AI מתבססות על תיאורים כתובים, ומתוכם יוצרות תכנים חדשים לחלוטין.

שיווק דיגיטלי עם תוכנות AI

אילו שימושים יש לטכנולוגיות AI?

צ׳אט בוטים – מכירים את הצ׳אטים שמופיעים בתחתית של אתרים שונים? השאלות שתשלחו זוכים למענה מהיר, חכם ואנושי – שהוא למעשה שיח שנוצר באמצעות טכנולוגיית AI. הטקסטים החכמים נכתבים במהירות הבזק, כשהם מתאימים את הסגנון והתוכן שלהם לאדם המשוחח עמם.

יצירת תמונות – אחד הדברים המדהימים הוא האפשרות ליצור תמונות חדשות לחלוטין בעזרת טכנולוגית AI. איך זה עובד? פותחים תוכנת AI המתמחה ביצירת תמונות, מקלידים תיאור קצר של מה שתרצו ליצור, ולאחר רגעים בודדים תקבלו יצירה חדשה פרי דמיונכם, שנוצרה בחסות הטכנולוגיה.

כתיבת טקסטים – אם כתיבה היא משהו שלא בא עבורכם בקלות, גם כאן ה-AI מגיע לסיוע. ישנן תוכנות שיסייעו לכם לכתוב פסקאות ואף מאמרים שלמים (בעיקר בתחום ה-SEO), כשכל מה שתצטרכו הוא לספק להן הסבר קצר לגבי מה תרצו שיופיע בטקסט.

איך תשתמשו בטכנולגיות AI לשיווק העסק שלכם?

כל הטוב הנלווה אל עולמות ה-AI מחלחל אט אט אל מגוון תחומים – ביניהם, שיווק דיגיטלי. בהנחה ותרצו לצלול אל עולמות ה-AI ולהתנסות בשילוב טכנולוגיות שונות בשיווק העסק הדיגיטלי שלכם, הנה כמה רעיונות שתוכלו ליישם:

  • כתיבת טקסטים להודעות SMS – שיווק באמצעות SMS הוא כלי יעיל ונהדר, ושימוש בטכנולוגיות AI יאפשרו שדרוג משמעותי שלו. אם אתם זקוקים למשל לרעיון עבור הודעה המבשרת על הנחה בעסק שלכם, תוכלו לבקש מ-ChatGPT לכתוב לכם את הטקסט עבורה.
  • כתיבת ניוזלטרים – אין ספק שכשמדובר בכתיבת תכנים החוזרת על עצמה אחת לכמה זמן, עניין היצירתיות והמעוף עשוי לפגוש אתגרים. כאן, תוכלו להשתמש בטכנולוגיות התוכן שיסייעו לכם באיתור רעיונות חדשים ומרעננים עבור הניוזלטרים של העסק שלכם, וכמובן, לקבל את הטקסט עבורם.
  • פרסונליזציה – בין שלל היתרונות המדהימים של טכנולוגיות ה-AI נמצאת המהירות שלה. במקרה של יצירת תוכן פרסונלי, מדובר ביתרון אדיר – כיוון שהתוכנות מאפשרות יצירה מהירה של מספר גרסאות שונות למסר אחד. למשל, אם תרצו לספר על מבצע באתר שלכם לשני קהלי יעד שונים, למשל צעירים ומבוגרים, תוכלו ליצור בקלות שתי גרסאות מותאמות אישית של טקסט שפונות בכל פעם לקהל אחר, מספרות על המבצע, ועושות זאת בסגנון שונה ותואם לו.
  • כותרות נושא במיילים – שימוש בתוכנות AI יאפשר אופטימיזציה מתמדת של כותרות המיילים השיווקיים שלכם. תוכלו לקבל רעיונות למגוון כותרות שונות ולערוך A/B טסטינג עבורן.
  • טיוטות למאמרי בלוגים – אם כתבתם בעבר מאמר לבלוג, אתם ודאי יודעים ששלב איסוף המידע הוא סיזיפי וממושך. כאן, תוכלו להיעזר ב-ChatGPT לטובת שאילתה ספציפית, שתרכז עבורכם בדמות טקסט את כל התשובות שתזדקקו להם בעקבות התחקיר – ותוכלו להשתמש בו כטיוטה ראשונית עבור כתיבת המאמר שלכם.
  • מחקר – להבדיל ממנועי החיפוש ששולחים אותנו אל שלל מקורות מידע שונים כשאנו מעלים שאילתא, תוכנות כמו ChatGPT מעניקות לנו תשובות מדויקות ומקיפות במקום אחד. כך, בפעם הבאה בו תצטרכו למצוא הסבר עבור מצגת או טקסט שתכתבו, תוכלו לקצר תהליכים ולקבל תשובה מהירה.
  • תמונות – איתור תמונות עבור ניוזלטרים, מאמרים ופוסטים לרשתות החברתיות הוא עניין מאתגר. בחיפושים- לא תמיד נמצא את התמונה המדויקת עבורנו, או שניתקל באתגרי זכויות יוצרים. ביצירה מאפס- נאלץ לפנות למעצבים גראפיים, מה שיוביל לזמן המתנה ממושך עד שנקבל את הגרסה הרצויה, לצד העלויות שעשויות לתפוח. כדי להקל על האתגר הזה, תוכלו להתשמש ב-AI Image Generators כדי ליצור את התוכן הויזואלי שלכם בקלות ובמהירות.

אין ספק, בשורת טכנולוגיות ה-AI בעולמות השיווק היא עניין עצום. אנו נמצאים בשלבים הראשונים של מהפכה שתשנה את עולמות יצירת התוכן והשיווק כפי שהכרנו אותם עד כה, וזה בהחלט מרגש. אך חשוב לזכור – על אף האינטיליגנציה הרבה של הטכנולוגיה, היא עדיין לא מחליפה את המוח האנושי.
בנוסף, כרגע הטכנולוגיות מתמקדות בעיקר בשפה האנגלית, והביצועים שלהן בשפה העברית עדיין לוקים בחסר ואינם מדויקים.
לכן, חשוב להתבונן היטב בתכנים שהתוכנות מפיקות, לאתר שגיאות ולדייק את התוצרים כך שיתאימו לויז׳ן הספציפי שלכם.

איך ממשיכים מכאן? התחילו ביצירת קמפיין אימייל ובקשו את עזרתו של ChatGPT ברעיונות לתתי-נושאים, באיתור מידע מוכח לכתיבה ובניסוח של שורת נושא מנצחת למייל. שלבו בקמפיין תמונות שתצרו בעצמכם באמצעות Dall-E 2 או Midjourney. זו הזדמנות לחדש ולהשתפר בשיווק הדיגיטלי שלכם.