שורת נושא: הדרך הקלאסית לשיפור אחוזי פתיחת המיילים שלכם

אולי זו אינטואיציה ואולי זה רושם ראשוני, אבל אין ספק שהזמן שלוקח לנו לגבש דעה לגבי דברים הוא קצר למדי. מספיקות כמה שניות כדי שנדע להכריע אם משהו מעניין, משעמם, מעולה או פחות, כשכל החוקים הללו חלים בין היתר גם על המיילים השיווקיים שנוחתים אצלנו. ומה עוזר לנו להכריע? שלל גורמים שונים, ביניהם, שורת הנושא של המייל (Email Subject Line).

מהי שורת הנושא באימייל?

מכירים את פסקת הטקסט הראשונה שאתם רואים כשמגיע אליכם אימייל חדש? נעים להכיר, שורת הנושא. שורת הנושא, כשמה כן היא, מייצגת את הנושא בו יעסוק אימייל מסוים. היא מתפקדת כמעין טעימה לתוכן שעתיד לבוא ומגיעה כדי לספר באופן תמציתי את סיפור הקמפיין.

שורת הנושא מגיעה יחד עם שני אזורי תוכן נוספים המופיעים יחד בתיבת המייל שלנו: שם השולח, וטקסט התצוגה המקדימה (Preview Text). השילוב של כולם יחד חשוב עבור קמפיינים שיווקיים, כיוון שהוא מחזק את מעמד האימייל בעיניי המקבלים אותו בהיבט של אמינות, בהירות, ורושם כללי על העסק השולח. 

שורת נושא באימייל

למה חשוב להתייחס לשורת הנושא בקמפיינים?

שורת הנושא מעניקה התרשמות ראשונית מתוכן האימייל כולו, מה שהופך אותה לסופר משמעותית. עד כמה? 47% מנמעני אימיילים יבחרו אם לפתוח הודעה על סמך שורת הנושא בלבד, בעוד 69% מהם ידווחו על הודעה כספאמית בהתבסס על שורת הנושא. לרוב אלו יהיו שורות נושא שלא ברורה מטרתן, מהיכן הן נשלחו, והן יעוררו תחושה כי הן מיותרות.

כך תכתבו את שורת הנושא המושלמת:

קצרה ועניינית – אימיילים בעלי שורות נושא קצרות יחסית (באורך של כ-50 תווים) יביאו תוצאות פתיחה טובות יותר של ההודעות מאשר כאלו עם שורות נושא ארוכות יותר. שמירה על שורות נושא תמציתיות תזקק את המסר השיווקי של הקמפיין ותחזק את הבהירות שלו, ואלו הם שמובילים בסופו של דבר להעלאת אחוזי הפתיחה של הקמפיינים. 

השתמשו ברגש – מחקרים מעולמות השיווק מדברים על כך שרגש הוא מנוע שיווקי שעובד היטב – וחשוב להשתמש בו גם בשורות הנושא של האימיילים השיווקיים שלכם. נסו לאפיין את הטקסט שתכתבו ברגשות שונים, כמו סקרנות, הומור, לחץ, או נקודות כאב. למשל: אם תרצו לפרסם הטבה שעתידה להסתיים, צרו שורת נושא שמתמקדת בפחד להחמיץ את המבצע ולעודד את תחושת ה-FOMO (או Fear of missing out) בסגנון ״רק עוד יום להטבה של 20%״.

תנו ללקוחות שלכם ערך – שורת נושא מעולה תהיה כזו שנושאת בתוכה ערך. כלומר, תוכן שמצליח לשכנע את הלקוחות שלכם שקריאת המייל תעניק להם מידע רלוונטי, שישפר את איכות חייהם במובן מסוים. למשל, אם העסק שלכם הוא מסעדה ויש לכם תפריט טבעוני חדש, ספרו בשורת הנושא על המנות הטבעוניות החדשות שכדאי להכיר, וספרו עליהן בגוף המייל. 

תערכו A/B Testing – מוצאים את עצמכם מתלבטים בין שתי שורות נושא שנראות ממש מעולה? הכירו את אחת האופציות החכמות במערכת inwise, ה-A/B Testing. במקרה של ביצוע מבחן שכזה לשורת הנושא באימיילים, הכוונה היא להשוואה בין שתי כותרות שונות שיצרתם כדי לראות איזו מהן עובדת טוב יותר בקרב הלקוחות שלכם. תוכלו להגדיר מראש את פילוח האחוזים אליהם יישלח כל נוסח של שורת נושא, ולבחון עם איזו מהן כדאי להמשיך, איזו לזנוח, והאם אפשר לשפר אותן.

השתמשו בצ׳אט GPT – מצאתם את עצמכם כותבים שורת נושא מעולה אחת ונתקלתם במחסום יצירתי כשאתם רוצים לכתוב שורה נוספת? או שאולי נגמרו לכם הרעיונות המקוריים? נסו להשתמש בצ׳אט GPT ולהיעזר בו כדי ליצור שורת נושא, וערכו התאמות לתוצאה שתתקבל כדי שתתאים באופן המדויק ביותר לקמפיין שלכם. 

ממה להימנע כשאתם כותבים שורת נושא?

אל תכתבו את כל האימייל בשורת הנושא
שורת הנושא משמשת כמו טריילר לסרט, מעין הצצה לקראת התוכן הארוך והמלא שיגיע בגוף האימייל. אם תבחרו לכתוב את כל תוכן המייל, ייתכן ותהפכו את ההקלקה על המייל למיותרת, מה שיפגע באחוזי הפתיחה. שמרו על שורת הנושא תמציתית, אינפורמטיבית ומעוררת סקרנות – כך שהיא תצדיק הקלקה מהצד המקבל את האימייל. 

המנעו מקליקבייט
כדי לשמור על מהימנות העסק שלכם מול הלקוחות, חשוב לעשות זאת גם במסגרת האימיילים שתשלחו. הקפידו לממש כל הבטחה שיווקית שמגיעה בשורת הנושא בגוף האימייל, והימנעו בכל מחיר מלכתוב מידע בשורת הנושא שלא משתלב בתוכן האימייל. למשל: אם תכתבו בשורת הנושא על מבצע שמתקרב, בעוד בגוף האימייל יימצא מידע אחר, אולי שיעורי פתיחת האימייל שלכם יישמרו, אך אמינות העסק שלכם תיפגע.

אל תשתמשו במילים מיותרות
כפי שציינו קודם, שורת הנושא צריכה לשמור על אורך של כ-50 תווים. כיוון שמדובר בכמות מילים מצומצמת יחסית, כתבו תוכן בו נוכחותה של כל מילה מוצדקת והכרחית. המנעו ממילים מיותרות שיסיחו את תשומת הלב מן המסר המרכזי, ושמרו על שורת נושא מלאת ערך ומינימליסטית. 

בעזרת כל אלו (בשילוב האלמנטים של שם השולח ו-Preview Text, כמובן) תשמרו על האימיילים השיווקיים של העסק שלכם יעילים, איכותיים ומניעים לפעולה.