הוי הכחול של ג׳ימייל: כל מה שכדאי לדעת

בשנים האחרונות פישינג הפך לתופעה שפוגשת את כולנו, בין אם בהודעות סמס חשודות, או אימיילים ממקורות מוכרים לכאורה, המנסים לגנוב מאיתנו מידע ותשלומים שונים. הפישינג הופך מתוחכם יותר ויותר, כזה שקשה לפענח אם הוא אמיתי או לא, וזה בהחלט מטריד. 

Gmail נכנסה למאמצי המאבק בפישינג והודעות חשודות, ועושה זאת באמצעות וי כחול (Checkmark) – סימן המשמש לאימות זהות השולח כי הוא אכן מי שהוא מתיימר להיות, ולא מתחזה. המהלך הזה נועד לשמור על משתמשי ג׳ימייל ולצמצם את הפגיעה בהם, כשהוא מסמן חברות ומותגים גדולים השולחים אימיילים ללקוחותיהם באותו וי כחול.

מה הסיפור של הוי הכחול?

את הוי הכחול ודאי חלקכם מכירים מעולם הרשתות החברתיות; אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק, לינקדאין – כולן עושות בו שימוש כדי לאמת פרופילי משתמשים מוכרים, מותגים וארגונים, כדי למנוע הונאה של פרופילים פיקטיביים את המשתמשים ברשתות החברתיות. איך ההונאה נראית? למשל בשליחת הודעה מפרופיל המתחזה לחברה מוכרת, בניסיון לגנוב פרטי חשבונות, פרטי אשראי, או כל מידע פרטי אודות המשתמשים אליהם נשלחה ההודעה. 

הוי הכחול של Gmail

ב-2021 גוגל השיקה תכנית לזיהוי ואימות מותגים בג׳ימייל, הכוללת אמצעי זיהוי ויזואליים קפדניים של לוגו המותגים והארגונים. כל המדוורים שהצטרפו בזמנו לתוכנית הזו יהיו זכאים לקבל את הוי הכחול הנחשק של Gmail. 

התכנית מבוססת על אמצעי הזיהוי ושל Gmail שהושקו בשנת 2019 למניעת הונאות פיננסיות על ידי האקרים ומתחזים, BIMI (קיצור של Brand Indicators for Message Identification) ו-VMC (שזה Verified Mark Certificate). מדובר בשני אמצעי אבטחה מחמירים במיוחד, שארגונים וחברות העומדים בהם למעשה מוכיחים כי הם עסקים רשמיים שלא עוסקים בהפצת ספאם ושנכסיהם הדיגיטליים נמצאים בבעלותם הבלעדית. בפועל, הם נועדו כדי לערוך אימות ויזואלי ללוגו הרשמי של מדוורים באימיילים הנשלחים מהם אל הלקוחות. 

גימ׳ייל הודיעה לאחרונה כי בשלב הראשון הוי הכחול יתווסף לחשבונות פרטיים המסתיימים בדומיין Gmail.com וחשבונות עסקיים של Google Workspace של מדוורים שהטמיעו בעבר את אמצעי הזיהוי הללו.

התנאים לקבלת וי כחול בג׳ימייל

ומה לגבי מותגים וארגונים שלא הטמיעו את אמצעי הזיהוי הללו? הם יצטרכו לעבור רכישה והטמעה של מספר אמצעי זיהוי ותקנים בכל תשתיות הדיוור שלהם כדי לקבל את הוי הכחול. ההטמעה אמנם יקרה בשלב זה (לקבל אימות VMC עולה כרגע 1,500$ לשנה) – אך מדובר בהשקעה מוצדקת לטווח הרחוק. 

שלב 1: לאמת את דומיין המותג או הארגון השולח את הדיוור בפרוטוקלים של SPF ו-DKIM בכל מערכות הדיוור בהן הארגון משתמש. 

שלב 2: לערוך הטמעה מלאה של DMARC (קיצור של Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) על כל תשתיות הדיוור של הארגון או המותג, כדי להביאם לסטטוס של אימות ואיפוס. 

שלב 3: להטמיע את הלוגו בפורמט המתאים באופן רשמי דרך BIMI.

שלב 4: לקבל על הלוגו אישור VMC, שיעניקו את תקן ה-DMARC המלא. 

לאחר ההליך הזה, כל משתמשי ג׳ימייל שיקבלו דיוורים מאותו מותג או ארגון יוכלו לראות בהם את הוי הכחול. 

איך הוי הכחול משפיע על שיווק באימייל מרקטינג?

כניסתו של הוי הכחול של Gmail מביאה שינוי דרמטי בגזרת שיווק מבוסס מיילים, שאם תשאלו אותנו, מדובר בשינוי חיובי למדיי – עבור המשווקים, המותגים, והמשתמשים. מדוע?

שיפור זהות המותגמותגים וארגונים בעלי לוגו מאומת דרך BIMI יבססו את המעמד שלהם בתודעת המשתמשים. ברגע בו נמען יקבל מייל הנושא את הלוגו הרשמי של חברה מסוימת, כך הוא יוכל לזהות אותו בקלות רבה כמייל שהגיע ממקור מהימן, מה שמעלה את סיכויי פתיחת ההודעות, מעורבות גבוהה יותר, והיכרות טובה יותר עם קמפיינים שיווקיים במייל. אגב, למקרה שתהיתם, התשובה היא כן – כשנשלח מייל ממותג מאומת BIMI דרך המערכת של אינווייז, סימון הוי הכחול יופיע אצל הנמענים תמיד. 

העלאת האמינות האימות שנעשה על ידי BIMI הוא אינדיקציה מעולה למהימנות מותגים וארגונים, ובניית אמון עם נמעניהם – ובעולם של פישינג והונאות זה קריטי. כך, למשל, ברגע בו ארגון מסוים שולח דרך מערכת אינווייז מייל שיווקי אל הלקוחות כשהוא מלווה בוי הכחול, ברור ללקוח הפותח את אותו אימייל כי הוא יכול לעשות זאת בראש שקט, ללא חשש מספאם או פישינג שילוו את המייל. 

בידול ויתרון תחרותיעד שהוי הכחול יהפוך לסטנדרט בין ארגונים ומותגים, אלו שיאמצו אותו יהפכו לבולטים ונחשבים יותר בהשוואה למתחרים שלא עשו זאת. תחושת הבטחון והאמינות לצד האקסקלוסיביות שמביא הוי הכחול יהפכו את החברות המשתמשות בו לנחשבות יותר ובולטות יותר בקרב חברות אחרות.

עלייה בנתוני הדיוור – ארגונים ומותגים שעברו הליך אימות של המיילים שלהם דרך BIMI למעשה מתיישרים עם הסטנדרטים הרווחים בתעשיית האימייל מרקטינג, ובכך, מעלים את הסיכוי לשיפור שיעורי הדיוור. הסטנדרטים הללו מתיישבים גם עם אלו של מערכות דיוור, ביניהן inwise, ומעלים את כלל נתוני הדיוור; מעבירות המיילים דרך אחוזי פתיחת המיילים ועד פעילות במיילים עצמם.

ההשפעה של הוי הכחול של ג׳ימייל על שיווק דרך מיילים תחלחל בהדרגה, ותהפוך עם הזמן לסטנדרט קריטי עבור מותגים, ארגונים וחברות שרוצות לשלוח תכנים שיווקיים ללקוחותיהן. הטיפ המקצועי שלנו עבורכם הוא להתחיל לחקור את העניין, ולשקול להצטרף למהפכה.