אז איך מעלים את אחוזי הפתיחה?

רוב הנמענים המקבלים דוא"ל מסחרי יפתחו אותו אם הגורם השולח הוא מותג ידוע. רשת ממותגת היטב שתהיה מזוהה על ידי הנמען ואשר המוצרים שלה מייצגים מענה לביקושים שלו תזכה לאחוזי פתיחה גבוהים של הדוא"ל, וכמובן גם לאחוזי מכירה גבוהים בהתאם.

מחקר שנערך לפני כחודש על היעילות של השיווק ישיר המקוון בתקופת חג המולד באמצעות דואר אלקטרוני מראה כי הוא מתחיל להשתוות ביעילות (או בחוסר היעילות) לדיוור הישיר הקונבנציונאלי (באמצעות הדואר). מסתבר כי 60% מהנמענים פשוט מחקו את הדוא"ל, 27% ביקשו שלא לשלוח להם יותר את הדוא"ל . כאשר נשאלו אם ה"דוא"לים" הנשלחים אליהם עם הצעות קניה השפיעו על ההתנהגות הצרכנית שלהם, השיבו 75% בשלילה. יחד עם זאת בתשובה לשאלה אחרת אמרו 30% מהנסקרים כי ה"דוא"לים" ציידו אותם ברעיונות מעניינים לרכישת מתנות. הנתון החשוב ביותר של הסקר הוא כי 59% מהנמענים מוכנים לפתוח דוא"ל אם הם מכירים היטב את הגורם השולח.
מרכיבים נוספים המסירים מהנמען חסמי רכישה הם:

  • קטלוג וירטואלי הנראה כמו הקטלוג הפיסי של הרשת הקמעונאית
  • חברה שאינה מציפה את הנמען במספר רב של "מיילים"
  • משלוח חינם של המוצרים שנרכשו
  • מחירים נמוכים מהמחירון המקובל
  • חלון צפיה בדוא"ל המאפשר לבחון את המוצרים לפני הפתיחה
  • ניסיון חיובי קודם עם הגורם השולח

התייחסות: מיתוג ושיווק מפולח לפי ביקושים מזוהים של קהלי היעד מהווים את התמהיל הנכון לשייוק מקוון.
רשת ממותגת היטב שתהיה מזוהה על ידי הנמען ואשר המוצרים שלה מייצגים מענה לביקושים שלו תזכה לאחוזי פתיחה גבוהים של הדוא"ל, וכמובן גם לאחוזי מכירה גבוהים בהתאם. השיווק המקוון מייצג יכולות המחשה דרמטיות בעלויות סבירות לעומת המגבלות של הדיוור הישיר .

מתוך "ידיעון Trands" – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.
להרשמה לידיעון: http://www.trends-news.com

חשוב לזכור – קל מאוד לבצע דיוור אלקטרוני – אך לא קל להצליח בדיוור אלקטרוני!