ב- קמפיינים תגיות: SMSקמפיין SMSשדותשליחת קמפיין

קמפיין SMS הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי להעברת מסרים שיווקיים ללקוחות. קמפיין זה יכול לכלול הודעת טקסט עם מלל בלבד, או לשלב בתוכו גם קישור לדף נחיתה מעוצב. שתי האפשרויות מתחילות ביצירת קמפיין SMS רגיל. inwise מאפשרת שליחת הודעות SMS לחו"ל או לישראל, כקמפיין לרשימת תפוצה או שליחת הודעות בודדות  דרך ממשק פשוט ונוח.

השלבים ליצירת קמפיין SMS

  1. יצירת קמפיין
  2. עריכת קמפיין
  3. בדיקה
  4. שליחת הקמפיין

שלב 1 – יצירת קמפיין SMS

במסך הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "קמפיינים", בסרגל התפריטים העליון (1).
מצד שמאל יפתח חלון "פעולות  נפוצות", הקליקו על כפתור "צור קמפיין SMS"

לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1),  תפתח תיבת דו שיח, אשר בה יש להקליק על "צור קמפיין SMS".

 

במסך "יצירת קמפיין SMS",  יש לעדכן את שם הקמפיין – זהו שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.

הגדרות נוספות – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון, אך ניתנות לשינוי על פי צורך ברמת הקמפיין:

  1. שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יוצגו ההודעות, ניתן לעדכן מספר טלפון או שם באנגלית.
    מומלץ להשתמש בשם החברה כדי שההודעה לא תתפס כספאם על ידי הנמענים, או להשתמש במספר טלפון כדי לאפשר חזרה למספר זה.
  2. קידוד – Unicode מיועד להודעות הנשלחות בעברית, ולמילים המכילות סימנים שאינם מהאלף-בית האנגלי | ISO 8859-1 מיועד להודעות בשפה האנגלית, או שפות אחרות כגון רוסית או צרפתית.
  3. בתוקף עד– הזמן המקסימלי (בדקות)  שהמערכת תנסה לשלוח את ההודעה לפני שיפוג תוקפה.

לאחר קביעת ההגדרות, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.

שלב 2 – עריכת קמפיין סמס

כעת, עליכם לנסח את תוכן ההודעה אותה ברצונכם לשלוח (1).
שימו לב: הודעת SMS סטנדרטית אחת מורכבת מ-68 תווים.
ניתן להוסיף שדות מותאמים אישית לפי בחירתכם, כך שההודעה תהיה אישית יותר (2). יש לעמוד עם הסמן של העכבר על המיקום בטקסט שבו תרצו שיופיע השדה האישי ולבחור את השדה הרצוי.
בחלונית יוצג שם השדה האישי שנבחר, אך אל דאגה, בהודעה שתשלח לנמענים, יופיע המידע האישי שלהם. מידע זה נשאב מהשדות של פרטי אנשי הקשר הקיימים במערכת. כיצד מגדירים שדות מידע אלו – קראו במדריך זה.

 

  1. במידה ועיצבתם דף נחיתה ב inwise באפשרותכם לצרף קישור אליו בהודעה אותה אתם שולחים. פתיחת שדה זה תאפשר לכם לבחור מבין דפי הנחיתה שבחשבונכם.
  2. "הוסף קישור להסרה"– ניתן לכלול בהודעה קישור להסרה מרשימת הדיוור.
  3. "הוסף מעקב אחר קישורים"– במידה וצירפתם קישור להודעה, מומלץ לבצע מעקב ובקרה אחר ההקלקות על הקישור על מנת שתוכלו להפיק מידע סטטיסטי. סימון תיבת בחירה זו מקודד את הקישור שלכם ומאפשר מעקב ובקרה.
  • הוספת כל אחד מהקישורים הללו להודעה, יחושב כ- 28 תווים וירד מסך התווים המורשים בהודעה.

בשלב זה, מומלץ לשלוח את ההודעה לבדיקה טרם שליחתה לכול הנמענים על מנת לוודא תקינותה(4).

  1. עמודת רשימות – בעמודה זו יש להגדיר את שם רשימת הבדיקה (תגית לרשימה) ולסיום ללחוץ על +.
  2. עמודת מספרי טלפון ניידים – הוספת מספרי הטלפון אליהם תשלח הבדיקה, הקלדת המספר בפורמט בינלאומי 972-54-7588899, לסיום יש ללחוץ על  "+" .
  3. עמודת פרטי איש קשר נוספים – בעמודה זו ניתן להוסיף פרטים רלוונטיים נוספים של איש הקשר, לסיום יש ללחוץ על "שמירה".
  4. בסיום, הקלקה על "שליחה", תשלח את הקמפיין רק לרשימת הבדיקה.

בשלב זה הקמפיין עדיין בסטאטוס עריכה, כך שבמידת הצורך ניתן לחזור ולבצע שינויים בהודעה, או להמשיך ולשלוח אותה לרשימת התפוצה.
לחיצה על כפתור "המשך" שבתחתית המסך משמאל תעביר אל מסך בחירת הקבוצות.

שלב 3 – שליחת הקמפיין

יש לבחור את הקבוצות אליהן ישלח הקמפיין, על ידי סימון הקבוצה הרלוונטית. הקבוצות שנוספו, מוצגות בתחתית הטבלה.

ניתן לבחור את מועד שליחת הקמפיין:

  • שליחה מיידית – על מנת לשלוח את הקמפיין באותו הרגע, בחרו בשדה "שליחה מיידית" (1).
  • תיזמון למועד מאוחר יותר – בחרו בשדה "בחירת תאריך". יפתחו שדות "בחירת תאריך", "בחירת שעה", ניתן להגדיר בהם את מועד השליחה על פי העדפתכם.

לסיום, יש ללחוץ על "שליחת קמפיין", בתחתית השמאלית של המסך.

הקמפיין נכנס לתור השליחות במערכת, לאחר בדיקתו על ידי צוות inwise הוא ישלח אל קבוצות התפוצה אותם הגדרתם.

לסיכום

על מנת לצפות בכל הקמפיינים שיצרתם בצורה מרוכזת, הקליקו על "קמפיינים" בסרגל התפריטים העליון. תפתח רשימה, בה יוצגו כל הקמפיינים שבניתם, כשלצדם יופיע הסטטוס שלהם (פעיל, טיוטה, מושהה), תאריך יצירתם ותאריך העדכון האחרון שלהם. באפשרותכם לצפות בתצוגה מקדימה על ידי הקלקה על התמונה.

מה השלב הבא? חשוב להמשיך ולהדק את הקשר עם הנמענים שלכם. ניתן לבצע זאת באמצעות האוטומציה השיווקית. לדוגמא: ניתן להגדיר שברגע שנמען מסוים הקליק על קישור המתאר מוצר בהודעת ה – SMS ששלחתם לו, הוא יתווסף אוטומטית לרשימת המתעניינים במוצר. ולאחר יומיים ישלח אליו דיוור עם מבצע על אותו המוצר. אם הוא רכש את המוצר, ניתן להגדיר שלאחר 14 ימים תישלח אליו הזמנה לדרג את המוצר וכן הלאה.
איך עושים את זה? אוטומציה שיווקית