ב- קמפיינים תגיות: SMSקמפיין SMSשדותשליחת קמפיין

קמפיין SMS הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי להעברת מסרים שיווקיים ללקוחות. קמפיין זה יכול לכלול הודעת טקסט עם מלל בלבד, או לשלב בתוכו גם קישור לדף נחיתה מעוצב. שתי האפשרויות מתחילות ביצירת קמפיין SMS רגיל. inwise מאפשרת שליחת הודעות SMS לחו"ל או לישראל, כקמפיין לרשימת תפוצה או שליחת הודעות בודדות דרך ממשק פשוט ונוח.

שלב מקדים

בעקבות רגולציה של משרד התקשורת, חשבונות ששולחים הודעות SMS ומזדהים כ"שם שולח" באמצעות שם/אותיות באנגלית (לדוגמה: Mycompany), צריכים לבצע תהליך של אימות חזק לשם השולח בטרם השליחה.
מה זה אימות חזק? הכוונה לסרטון וידיאו בו מצולם מורשה חתימה המציג 2 תעודות מזהות, המייצגות קשר ישיר בין שם השולח הטקסטואלי לבין בעל החשבון.

כיצד מבצעים זאת?
יש לצלם בוידיאו מורשה חתימה (בלבד) המציין בעל-פה:

  • את שמו המלא
  • כתובתו
  • פרטי יצירת הקשר איתו (טלפון ואימייל)
  • להציג למצלמה 2 תעודות מזהות (ת"ז/דרכון/רישיון נהיגה).

את הסרטון יש לשלוח לכתובת [email protected]
בשורת נושא המייל יש לציין את שם החברה, מספר הח.פ. ולצרף אישור שהמצולם הוא מורשה חתימה בחברה/עמותה.

* חשבונות ששולחים הודעות SMS ו"בשם השולח" מזדהים עם מספר טלפון (לדוגמה: 052-5673333) – פטורים מהתהליך

השלבים ליצירת קמפיין SMS

  1. יצירת קמפיין
  2. עריכת קמפיין
  3. בדיקה
  4. שליחת הקמפיין

שלב 1 – יצירת קמפיין SMS

במסך הכניסה הראשי, בסרגל התפריטים הראשי מצד ימין, יש להקליק על לשונית "קמפיינים" (1). תפתח חלונית "פעולות  נפוצות", הקליקו על כפתור "יצירת קמפיין SMS"
ניתן גם לבחור יצירת קמפיין SMS" ישירות מסרגל התפריטים הראשי.

יצירת קמפיין SMS

לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1),  יפתח תפריט, אשר בו יש להקליק על "צור קמפיין SMS".

יצירת קמפיין הודעת טקסט SMS

במסך "יצירת קמפיין SMS",  יש לעדכן את שם הקמפיין – זהו שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.

הגדרות נוספות – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון, אך ניתנות לשינוי על פי צורך ברמת הקמפיין:

  1. שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יוצגו ההודעות, ניתן לעדכן מספר טלפון או שם באנגלית.
    מומלץ להשתמש בשם החברה כדי שההודעה לא תתפס כספאם על ידי הנמענים, או להשתמש במספר טלפון כדי לאפשר חזרה למספר זה.
  2. קידוד – Unicode מיועד להודעות הנשלחות בעברית, ולמילים המכילות סימנים שאינם מהאלף-בית האנגלי.
    ISO 8859-1 מיועד להודעות בשפה האנגלית, או שפות אחרות כגון רוסית או צרפתית.
  3. בתוקף עד– הזמן המקסימלי (בדקות)  שהמערכת תנסה לשלוח את ההודעה לפני שיפוג תוקפה.

לאחר קביעת ההגדרות, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.


שלב 2 – עריכת קמפיין 

כעת, עליכם לנסח את תוכן ההודעה אותה ברצונכם לשלוח (1).
שימו לב: אורכה של הודעת SMS סטנדרטית הינה 70 תווים.
ניתן להוסיף אימוג'ים שונים להודעת הטקסט (2).
מומלץ להוסיף שדות אישיים כדי שההודעה תהיה אישית יותר (3). לשם כך, יש לעמוד עם הסמן של העכבר על המיקום בהודעה שבו תרצו שיופיע השדה האישי ולבחור את השדה הרצוי. בחלונית יוצג שם השדה האישי שנבחר, אך אל דאגה, בהודעה שתשלח לנמענים, יופיע המידע האישי שלהם. מידע זה נשאב מהשדות של פרטי אנשי הקשר הקיימים במערכת. כיצד מגדירים שדות מידע אלו – קראו במדריך זה.

הוספת שדות אישיים ואימוג'י להודעת SMS

  1. "בחר קישור לדף נחיתה" – במידה ועיצבתם דף נחיתה ב inwise באפשרותכם לצרף קישור אליו בהודעה אותה אתם שולחים. פתיחת שדה זה תאפשר לכם לבחור מבין דפי הנחיתה שבחשבונכם.
  2. "הוסף קישור להסרה"– ניתן ומומלץ לכלול בהודעה קישור להסרה מרשימת הדיוור.
  3. "הוסף מעקב אחר קישורים"– במידה וצירפתם קישור להודעה, מומלץ לבצע מעקב ובקרה אחר ההקלקות על הקישור על מנת שתוכלו להפיק מידע סטטיסטי. סימון תיבת בחירה זו מקודד את הקישור שלכם ומאפשר מעקב ובקרה.
  4. בשלב זה, מומלץ לשלוח את ההודעה לבדיקה טרם שליחתה לכול הנמענים על מנת לוודא תקינותה (4).

הוספת כל אחד מהקישורים הללו להודעה, יחושב כ- 28 תווים וירד מסך התווים המורשים בהודעה.ערכית הודעת טקסט - SMS

שלב 3 – בדיקה

במהלך עריכת ההודעה ובסיומה, ניתן לראות תצוגה מקדימה של ההודעה, אך ניתן גם  לשלוח את ההודעה לבדיקה (לעצמכם ו/או לקבוצה אותה תגדירו), כדי שתוכלו לוודא את תקינותה טרם שליחתה לאנשי הקשר.
לאחר הקלקה על "שליחה לבדיקה" תשמר ההודעה שערכתם ויפתח מסך בו תוכלו לבחור את אנשי הקשר ומספרי הטלפון הניידים אליהם תרצו לשלוח לבדיקה:

  • שליחת ההודעה למספר טלפון באופן חד פעמי (1). יש להזין את מספר הטלפון אליו תרצו לשלוח את ההודעה לבדיקה, להקליק על"הוספה" ולסיום על "שליחה".
    שליחה לבדיקה
  • הגדרת רשימות קבועות לצורך שליחה לבדיקה (2). כדי שלא תצטרכו בכל פעם מחדש לעדכן את מספרי הטלפון אליהם תרצו לשלוח לבדיקה, ניתן ליצור רשימות קובועות:
    • רשימות (3) – עדכון שם לקבוצות הבדיקה (רשימות תפוצה). לסיום הקליקו על הוספה.
    • אנשי קשר לבדיקה (4) – בחלק זה יש לעדכן את מספרי הטלפון הניידים הרלוונטיים לאותה קבוצה שהגדרתם. לסיום הקליקו על הוספה.
    • הקלקה על "שליחה" – ההודעה תשלח למספרי הטלפון הניידים בקבוצת הבדיקה שנבחרה.

שליחת SMS לבדיקה

בשלב זה הקמפיין עדיין בסטטוס עריכה, כך שבמידת הצורך ניתן לחזור ולבצע שינויים בהודעה, או להמשיך ולשלוח אותה לרשימת התפוצה.

שלב 4 – שליחת הקמפיין

יש לבחור את הקבוצות אליהן ישלח הקמפיין, על ידי סימון הקבוצה הרלוונטית. הקבוצות שנוספו, יוצגו בתחתית הטבלה.

בחירת קבוצת אנשי קשר

 

הגענו לשלב האחרון, רגע לפני שליחת הקמפיין לאנשי הקשר.
בחלק העליון של המסך מופיעים פרטי הקמפיין – וודאו שכל הפרטים נכונים ומעודכנים, הקליקו על זכוכית המגדלת על מנת לראות תצוגה מקדימה של ההודעה – כדי למנוע טעויות טרם שליחת ההודעה.

תזמון ושליחת קמפיין וואטסאפ

הגדרות שליחה

תזמון שליחה – במידה ותרצו לתזמן את שליחת הקמפיין למועד מאוחר יותר, סמנו שדה זה ובחרו את התאריך והשעה שבה תרצו שההודעה תשלח.
ברשימת הקמפיינים, סטטוס הקמפיין יהיה "בתהליך", לאחר השליחה הסטטוס ישתנה ל "נשלח".

תזמון שליחה

 

הגבלת קצב שליחה – במידה והקמפיין צפוי להשלח למספר רב של אנשי קשר, מומלץ להגביל את קצב השליחה ולהגדיר לכמה אנשי קשר תשלח ההודעה בטווח של  שעה/יום, למידע נוסף.

מקסימום אנשי קשר – במידה ורשימת אנשי הקשר שלכם גדולה ואתם רוצים להגביל את מספר ההודעות שישלחו, ניתן להגדיר את הכמות המקסימלית של אנשי הקשר אליהם תשלח ההודעה. השליחה תתבצע לפי סדר הופעתם של אנשי הקשר בקבוצה ותעצור כאשר תגיע למספר אליו תגבילו – למידע נוסף.

זמני שליחה אסורים –  באפשרותכם להגדיר באילו שעות וימים לא תשלח ההודעה (לדוגמה בסופי שבוע ובשעות הלילה) – למידע נוסף.

 

*שימו לב – הקמפיין נכנס לתור השליחות במערכת, רק לאחר בדיקתו על ידי צוות inwise הוא ישלח.

לסיכום

על מנת לצפות בכל הקמפיינים שיצרתם בצורה מרוכזת, הקליקו על "קמפיינים" בסרגל התפריטים הראשי מצד ימין. תפתח רשימה, בה יוצגו כל הקמפיינים שבניתם, כשלצדם יופיע הסטטוס שלהם (נשלח, בתהליך, טיוטה), תאריך יצירתם ותאריך העדכון האחרון שלהם. באפשרותכם לצפות בתצוגה מקדימה על ידי הקלקה על התמונה.

מה השלב הבא? חשוב להמשיך ולהדק את הקשר עם הנמענים שלכם. ניתן לבצע זאת באמצעות האוטומציה השיווקית. לדוגמה: ניתן להגדיר שברגע שנמען מסוים הקליק על קישור המתאר מוצר בהודעת ה – SMS ששלחתם לו, הוא יתווסף אוטומטית לרשימת המתעניינים במוצר. ולאחר יומיים ישלח אליו דיוור עם מבצע על אותו המוצר. אם הוא רכש את המוצר, ניתן להגדיר שלאחר 14 ימים תישלח אליו הזמנה לדרג את המוצר וכן הלאה.
איך עושים את זה? אוטומציה שיווקית