עם כלביא יתקשר: כך הפך הוואטסאפ לערוץ התקשורת הכי אפקטיבי בזמן חירום

מבצע עם כלביא שהסתיים לא מכבר הוא ללא ספק אירוע היסטורי בכל קנה מידה, אבל באותה נשימה הוא גם הוביל להשלכות מורכבות: מאות אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל, כאשר השמיים סגורים. מספר גופים בתחום התיירות גויסו על מנת להשיב אותם הביתה, בהתאם למצב הביטחוני – והם נדרשו להיערך מהרגע להרגע.

חברת תיירות שעובדת אתנו נדרשה לפתרון המאפשר תקשורת מהירה עם ישראלים שנתקעו מחוץ לישראל. פתרון שיאפשר להם להירשם לשירותי החילוץ, להעלות מסמכים, לבצע בירורים ולקבל עדכונים במידת הצורך. בגלל שהיה מדובר בפתרון לצורך קריטי ודחוף, שזמין באופן קבוע, הם ביקשו לבצע זאת באמצעות פלטפורמה של וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business API).
ניהול נכון של תקשורת בוואטסאפ מצריך הבנה והתאמה לכללים של מטא, אך עם עובדים אותו בצורה מקצועית ומדויקת – הוא מעניק ערך מוסף משמעותי, יחד עם תגובות מצד הלקוחות. מה שמאפשר את זה הוא מספר יתרונות מרכזיים:

מערכת לשליחת הודעות חירום בוואטסאפ
זמינותכולנו נמצאים כיום בוואטסאפ רוב הזמן, גם בחו”ל. לכן, זה ערוץ התקשורת שאנחנו הכי  חשופים אליו והכי זמינים בו. זה הופך את התקשורת שם לאפקטיבית ולנוחה במיוחד. 

אמינות – נופשים רבים בחו"ל משתמשים בפתרונות כמו eSim שלא מאפשרים קבלה של הודעות SMS. לכן, שימוש בערוץ תקשורת כזה – במיוחד בסיטואציה כזו – לא רלוונטי. וואטסאפ לעומת זאת זמין עבורם כל הזמן ולכן השימוש בו אמין יותר. 

תקשורת מהירה ודו כיוונית – בשונה מערוצי תקשורת אחרים, וואטסאפ הוא ערוץ תקשורת שמאפשר מענה דו כיווני ומהיר. עבור לקוחות שרוצים לקבל מידע, לבצע בירורים או לבצע פעולות זה חשוב והכרחי. מעבר לכך, הוא מאפשר ללקוחות לצרף קבצים או תמונות בצורה נוחה ומהירה. 

אנושיות – התארכות של חופשה, במיוחד כשבארץ יש מלחמה, היא סיטואציה שמגיעה עם לא מעט לחץ ודאגה. מענה בוואטסאפ משלב בין מענה אוטומטי לבין מענה אנושי, שבמקרים כאלו חשוב לא פחות ומעניק רוגע וודאות לצד השני. 

שימוש ב WhatsApp לעסקים מצריך מומחיות

היתרונות שוואטסאפ עסקי מעניק הם ללא ספק יוצאי דופן, אך חשוב להבין שכדי להפיק מהם את המירב, אי אפשר לעגל פינות. וואטסאפ, שייכת לתאגיד מטא, שמגדירה מדיניות וכללים נוקשים במיוחד לגבי אופן שליחת הודעות עסקיות, הפורמטים של ההודעות הנשלחות בה, התגובתיות של הלקוח אליהן וההתנהלות. הפרה או אי-עמידה של הנהלים, בין אם בתום לב ובין אם לא, עשויה להוביל לחסימת החשבון בוואטסאפ, אך גם למגבלות נוקשות על הפעלה של עמודי פייסבוק ואינסטגרם – פלטפורמות שכיום קריטיות מאוד מבחינת השיווק והפעילות העסקית של חברות רבות.
לאור זאת, בעת השימוש בוואטאפ עסקי חשוב לעבוד עם חברות וגופים שכבר עבדו בעבר עם הפלטפורמה, יודעים לכוון את הלקוחות בנבכי הנהלים המשתנים ומאפשרים ליהנות מהערך המוסף שוואטסאפ מעניק.

inwise מסייעת לעסקים בכל השלבים מול חברת Meta העולמית.
החל מפתיחת חשבון מאומת, אישור תבניות, שליחת הודעות שיווקיות ועד לניהול התכתבויות – מידע נוסף