ב- דפים וטפסים תגיות: דפי נחיתהטופס

טופס הוא חלק חשוב ועיקרי בדפי נחיתה, פופאפים וטפסי הרשמה. זהו החלק בו המבקרים באתר שלכם או הצופים בדף הנחיתה שפרסמתם, משאירים את פרטיהם ומצטרפים לרשימת אנשי הקשר שלכם.

עליכם להגדיר תחילה מהי המטרה של טופס ההרשמה > איזה מידע אתם צריכים לדעת על המבקרים שלכם > ובהתאם לכך לערוך ועדכן את שדות המידע בטופס.

 השלבים ליצירת טופס 

שלב 1 – הוספת טופס

שלב 2 – עריכה ועיצוב הטופס

שלב 3 – הגדרות נוספות

 

שלב 1 – הוספת טופס

בשלב עיצוב דף הנחיתה, פופאפ או טופס הרשמה , יש להקליק על אייקון הפלוס (1), יפתח תפריט: הוספת רכיב.
יש לגרור את הרכיב "טופס" (2) ולגרור אותו למיקום בו תרצו שיופיע על גבי דף הנחיתה.
בתבניות המעוצבות, כבר מופיע טופס ולכן אין צורך לגרור טופס נוסף, אלא לערוך את הקיים על ידי הקלקה עליו.

הוספת טופס

שדות ברירת המחדל של הטופס הינם: שם מלא, טלפון ואימייל וכפתור "שלח".

שלב 2 – עריכה עיצוב הטופס

ניתן לבצע שינויים בשדות ברירת המחדל של הטופס, לדוגמה: הוספה ומחיקה של שדות, שינוי טקסט, עיצוב ועוד.
לשם כך, יש להקליק בתוך הטופס, או לחילופין, לעמוד על הטופס וללחוץ על אייקון העיפרון – עריכת רכיב (1) ולבחור ב"עריכה" (2).

לאחר הקלקה על כפתור "עריכה", יפתח תפריט שדות אותם ניתן להוסיף לטופס:

עריכת טופס

סוגי שדות שניתן להוספה לטופס:

  1. כותרת – הוספת כותרת לטופס.
  2. שדה טקסט – נועד לעדכון טקסטים קצרים (שם פרטי, כתובת וכו)
  3. מספר – נועד לעדכון מידע המורכב מספרות (תז, מספר רכב, גיל וכו)
  4. אזור טקסט – נועד לעדכון מידע ארוך, הכולל מספר שורות (מידע נוסף, הערות)
  5. מספר טלפון – בשדה זה מתבצעת בדיקה, שמספר הטלפון שהוזן אכן תקין.
  6. אימייל – בשדה זה מתבצעת בדיקה, שכתובת האימייל שהוזנה אכן תקנית.
  7. שעה – מאפשר בחירת שעה מדויקת לצורך פגישה.
  8. תאריך – מיועד לקביעת תאריך מדויק (תאריך לידה, תאריך מועד לאירוע, וכדומה).
  9. תיבת סימון – שדה המאפשר בחירה במספר תשובות (בחירה מרובה).
  10.  כפתורי בחירה (כפתורי רדיו) – שדה המאפשר בחירת תשובה אחת בלבד מבין מספר תשובות.
  11. כפתור שליחה – הכפתור עליו מקליקים בסיום מילוי הטופס, לצורך שליחתו. ניתן להוסיף כפתור "שלח" אחד בטופס.
  12. רשימה נפתחת – הצגת התשובות ברשימה נפתחת, מאפשר בחירת תשובה אחת בלבד מבין מספר תשובות.

עריכה ועיצוב השדות

בהקלקה על השדה, יפתח חלון בו ניתן לערוך את התוכן והעיצוב של השדה.

עריכת שדה בטופס

 

  1. כותרת השדה – הגדירו בצורה ברורה מה צריך למלא בשדה זה כדי שממלא הטופס יבין איזה מידע עליו להזין.
  2. הצג עזרת מערכת – בסימון שדה זה, יופיע הסימן (?) לצד השדה, בהקלקה עליו, יוצג הסבר כללי של המערכת, על מה יש להזין בשדה.
  3. הנחיות למשתמש – בסימון שדה זה, יופיע הסימן (?) לצד השדה תוכלו לעדכן בעצמכם הסבר קצר על מטרת השדה, כדי להבהיר מה יש למלא בשדה זה.
  4. גודל השדה
  5. מיקום כותרת השדה – בתוך השדה (יעלם בעת ההקלדה), מצד ימין של השדה או מעליו.
  6. דרוש – בסימון הגדרה זו, שדה זה יהפוך לשדה חובה, אשר ללא מילוי שלו, לא ניתן יהיה לשלוח את הטופס.
  7. נסתר – בסימון הגדרה זו, השדה לא יופיע בטופס ולא יוצג. רלוונטי במידה ושדה ערך נתון מראש מוגדר. כדי שאנשי הקשר לא יחשפו למידע שמופיע בשדה זה, אך כן תרצו שהוא יופיע באנליטיקס  של דפי הנחיתה, בפרטי מילאו טופס.
  8. ערך נתון מראש – ניתן להגדיר שהמידע בשדה זה ישאב אוטומטית מהמידע שבחשבון. רלוונטי רק במידה והטופס הינו חלק מדף נחיתה אשר מקושר לקמפיין אימייל או SMS.
    לדוגמה, כדי שכתובת האימייל של איש הקשר תמשך מהממערכת, כך שהוא לא יצטרך למלא את כתובת האימייל שלו בטופס, יש לעדכן בשדה זה #email#. כדי שישאב לשדה זה מידע משדה מידע אישי אחר בחשבון, לדוגמה שם פרטי שמוגדר כשדה מספר 1, יש להקליד זאת באופן הבא: #filed1 #. מידע נוסף על עדכון שדות מידע.
  9. טווח – ניתן להגדיר מספר מינימלי ומקסימלי של תווים שיוקלדו בשדה.

בשדות בחירה (תיבת סימון, כפתורי בחירה, רשימה נפתחת) בחלון העריכה ישנה גם האפשרות לערוך את תשובות הבחירה שיופיעו

עריכת טופס עם שדות בחירה

למחיקת שדה, יש לעמוד על השדה ולהקליק על (X).
לשכפול השדה, יש להקליק על (+)

הוספה או הסרת שדה לטופס

על מנת לשנות את העיצוב של הטופס: פונטים, גודל, צבעים, רקעים ועוד, יש להקליק על כפתור "עיצוב", בחלקו העליון השמאלי של חלון עורך הטפסים.
בחלונית "אפשרויות העיצוב", יש לבחור את האזור אותו אתם מעוניינים לשנות, לסמן את המאפיין ולהגדירו בהתאם להעדפותיכם.
לסיום יש להקליק על "שמור עיצוב".

עיצוב טופס

שלב 3 – הגדרות הטופס

על מנת לשנות את הגדרות הטופס, יש להקליק על כפתור "הגדרות" בחלקו העליון השמאלי של עורך הטפסים.
לאחר הקלקה על הגדרות יפתח חלון "הגדרות טופס"

1. שם הטופס – מומלץ לבחור שם לטופס על מנת שתוכלו להבדיל בין הטפסים שיצרתם.
2. תיאור – ניתן לפרט על הטופס והגדרותיו.
3. Use Reccaptcha – סימון אפשרות זו תוסיף לאחר פרסומו, קאפצ'ה שמטרתה להבטיח שהתשובה אינה מופקת באמצעות מחשב.
4.ימין לשמאל – שדה זה מאפשר ליישר את שדות הטקסט לימין או לשמאל (לדוגמה בטופס בשפה האנגלית).
5אפשר לכל איש קשר לענות רק פעם אחת על הטופס – סימון שדה זה יאפשר לאנשי הקשר למלא את הטופס פעם אחת בלבד.
6. האם לשלוח אימייל לאחר סיום מילוי של כל טופס – הגדרה זו מאפשרת למנהל החשבון או האחראי על הקמפיין לעקוב אחר מילוי הטופס. בכל פעם שהטופס יעודכן יישלח מייל מיידי לכתובת שהוגדרה, עם הפרטים שעודכנו. סימון שדה זה יפתח חלון נוסף, להכנסת כתובת המייל אליה נרצה שישלחו עדכוני הטופס, על מנת להגדיר יותר מכתובת מייל אחת, יש להזין את הכתובות עם פסיק ביניהן וללא רווחים.
7. שלח אימייל תודה לאיש הקשר לאחר מילוי הטופס – ניתן לשלוח מייל לנמען מיד לאחר שמילא טופס. סימון שדה זה יפתח תיבת דוח שיח בה יש לעדכן את נושא המייל והטקסט. ניתן לבחור באפשרות "ערך קבוע" ואת קובץ ה-HTML של המייל אותו תרצו לשלוח.
8. שלח SMS תודה לאיש הקשר לאחר מילוי הטופס – ניתן לשלוח SMS  מיד לאחר מילוי הטופס. סימון שדה זה יפתח תיבת דוח שיח בה יש להקליד את תוכן ה-SMS .

לסיום יש להקליק על כפתור "שמור וצא", להמשיך לעצב ולערוך את דף הנחיתה/פופאפ/טופס הרשמה.