חושבים שאתם יודעים הכל על שיווק ב – SMS? תנו לנו להפתיע אתכם

בעידן בו הסטוריז והסרטונים המונפשים נוקשים על תקרת הזכוכית של השיווק הדיגיטלי, ערוץ ה SMS-ים חי ובועט יותר מאי פעם. שיווק באמצעות SMS-ים אולי סוחב איתו תדמית מיושנת, כמעט על גבול שליחת הפקס, אך מסתמן שזה בדיוק היתרון המפתיע שלו.

כולנו מסתובבים עם הסמארטפון ביד כמעט בכל רגע נתון ובזמן שהווטסאפ חוגג עם עשרות הודעות מהקבוצה של המשפחה והחברים, נכנס לתמונה היתרון של השימוש בהודעות SMS לצורך שיווק ולכידת העין של הלקוח. ההצפה הזו בערוצים השונים גורמת לנו בלא מעט מקרים להתעלם מהם. כאן נוצר למעשה מצב של 'הפוך על הפוך', כך שהודעת SMS נכנסת הפכה מעט "ייחודית" ומקבלת מאיתנו את מלא תשומת הלב.

אז אם אתם כבר "משתמשים" וגם אם לא, יישום של הטיפים בהמשך, יבטיחו לכם שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד:

לא רק "50% הנחה על כל קולקציית הקיץ שלנו"

הודעות SMS ללקוחות לא חייבות להיות שיווקיות ודוחפות לפעולה כל הזמן, להיפך. אתם רוצים לרכוש את אמון הלקוחות שלכם? תנו להם משהו מעבר למבצע הקיץ שלכם. תנו להם להרגיש שאתם מכירים אותם, יודעים מה הם רכשו בשבוע שעבר, והייתם שמחים אם ידרגו את המוצר כדי שתוכלו לשפר ולהשתפר. הדוגמא הזו היא רק אחת מתוך אינספור דרכים לגרום ללקוח שלכם להרגיש שאתם צריכים אותו אתכם. הודעות SMS מאפשרות לכם לבנות מערכת יחסים של ממש עם הלקוחות שלכם, אל תזרקו את ההזדמנות הזו לפח.

בואו נעשה את זה מעניין

באמצעות קמפיין הודעות SMS ללקוחות שלכם, תוכלו להפוך את ההודעה הבנאלית, לפעילות מעניינת ובסופה הגדלת עגלת הקניות של המוצרים או השירותים שלכם. לדוגמא, אם אתם בעלי חנות בגדים, תוכלו לשלוח ביום הולדתה של הלקוחה, הודעת SMS: אם תספרי לנו מה הצבע האהוב עלייך, נספר לך במה זכית לכבוד יום ההולדת שלך. נניח שהלקוחה תשיב את המילה: סגול. תוכלו להשיב לה: מזל טוב גלית! בחודש אוקטובר תוכלי ליהנות מ-25% הנחה על כל הפריטים הסגולים בחנות שלנו!

אל תעמיסו ואל תמאיסו

הודעות ה- SMS נחלקות היום לשתי קבוצות, הודעות הספאם (צריך הלוואה?) וההודעות שלכם, בעלות הערך ללקוח. ההבדל בין שתי הקבוצות עלול להיטשטש מהר מאוד אם לא נדע להציב גבול, לעצמנו כמובן. הלקוח נרשם לסדנה שלכם? הלקוחה רכשה את החצאית באתר? זה מדהים ומשמח, אבל אל תהפכו ל'-סטוקרים שיווקיים'. אם הלקוח שלכם רכש מוצר או שירות, וקיבל אותו היום, סביר להניח שעדיין לא סיים לשלם עליו או הספיק ליהנות ממנו, חכו קצת. אל תמהרו לדחוף לו כבר את המוצר הבא.

חד וחלק, קצר וברור

את המסרים הארוכים, הסיפורים מאחורי המוצר ודוגמאות לסיפורי ההצלחה של הלקוחות שלכם תשאירו לפייסבוק ולטוויטר. הודעות SMS חייבות להיות קצרות, ממוקדות מטרה ובנויות מטיזר, הנעה לפעולה ואמצעי קל ופשוט לביצוע הפעולה. להודעות SMS ישנו חסרון לכאורה ברמה הוויזואלית, בעולם של פילטרים ותמונות שמוכרות הכל בלי מילים, אתם צריכים להפוך את הטקסט "היבש" הזה ליפה ואטרקטיבי יותר. איך עושים את זה? אימוג'י מגניב, לינק מקוצר ואסתטי שמעביר לדף נחיתה מעוצב ומושקע.

"היי לקוח!"

טעויות קורות כל הזמן וזה בסדר, אנחנו רק בני אדם. אבל טעויות בהודעות SMS בעידן צילומי המסך והשיתוף המהיר, עלולות להיות מביכות ביותר. אם אתם לא מעוניינים למצוא את קמפיין ההודעות שלכם בקבוצת הפייסבוק "של מי המודעה הזו בכלל?" ישנם שלושה כללים שכדאי מאוד להקפיד עליהם:

1. בדקו ששם הלקוח אינו משתבש או גרוע מזה, מוחלף במילה כללית אחרת.

2. בדקו וודאו שאין טעויות כתיב.

3. אם בחרתם לשלוח הודעת SMS לרשימת התפוצה שלכם, נסו אותה קודם כל על עצמכם כך תוכלו לגלות טעויות מביכות ולתקנן עוד טרם השליחה והחשיפה לכולם.

יש כאן מישהו?

לא מעט מהודעות ה-SMS המועברות ללקוחות, נשלחות ממספרים פיקטיביים או לא תקינים. לשלוח הודעה בפורמט הזה, זה כמו להתקשר ללקוח שלכם, ולא לשוחח איתו כשהוא עונה "הלו".
מומלץ לשלוח הודעות ממספר ייעודי, המאפשר לכם לנהל תכתובת עם הלקוחות שלכם. את היתרון הזה תוכלו למנף כדי לדעת האם הם מעוניינים במוצר או השירות שלכם, ומתי יהיה להם הכי נוח לשוחח.

תנו להם להרגיש שאתם איתם לבד בחדר

להודעות SMS יש נטייה להיתפס כהודעות תפוצה המוניות, ללא שום ייחוד. התחרות בזירת העסקים בישראל גדולה, ולכן אתם חייבים להעניק להם את היחס האישי גם בהיבט הזה, עוד לפני שנכנסו לחנות שלכם (גם הדיגיטליות מבניהן).

אז איך מסכמים את כל מה שלמדנו? הודעות טקסט הן אמצעי שיווק יעיל בצורה מפתיעה – אם משתמשים בו בצורה מושכלת, יצירתית ובמחשבה על הערך ללקוח – נשיג הרבה יותר בהרבה פחות.