טעיתם בשליחת דיוור אלקטרוני? מה אפשר לתקן ומה לא

עובדה: לפי מחקר עדכני, כ- 52% מהמשווקים עשו כ 2-5 טעויות שיווק באימייל במהלך השנה האחרונה. טעויות שיווק באימייל נמצאות על פני ספקטרום נרחב החל מ "אופס" ועד לאסון מוחלט. חלקן הן "סתם" טעויות הנובעות מחוסר בתשומת לב או הגהה מתאימה וחלקן יכולות להיות בעיתיות ומזיקות.
רוב הטעויות הנפוצות נמצאות בקצה ה "אופס" של הספקטרום, אולם כאשר אתם עצמכם עושים אותן, זה עדיין מרגיש כמו אסון. אחרי הכול, שלחתם את הטעות שלכם למאות – אולי אלפי – אנשים שתוכלו רק לדמיין כיצד הם יושבים להם עכשיו ומתלוננים או צוחקים.

לקראת  סיום שנה ותחילתה של שנה חדשה, זה הזמן לעדכן את הלקוחות, אנשי הקשר והעובדים, מה עשיתם בשנה החולפת ומה עומד לפניכם בשנה הבאה. כדי לעזור לכם להימנע מהטעויות הללו רגע לפני שליחת מייל הסיכום המיוחל, להתאושש מהן לאחר שכבר נעשו, או אולי אפילו רק לסייע לכם להרגיש טוב יותר בקשר לטעויות שאתם עצמכם עשיתם, ערכנו לכם את הטעויות הנפוצות ביותר בשיווק במייל.

אז לכבוד מיליארד מיליארד משווקים טועים (אולי קצת פחות אבל מי סופר…) לפניכם 14 טעויות נפוצות בשיווק באימייל:

  1. בעיות תצוגה – לא חשוב כמה התוכן שלכם טוב והקופי מדוייק, אם הוא לא מופיע בצורה מושלמת בהתאם לתצוגת המסך (רספונסיביות) אתם מפספסים. בדקו תמיד את ההתאמה למסכים השונים כדי להימנע מבריחת משתמשים רק כי הם מקבלים חווית שימוש לא טובה.
  2. צירוף קישורים שגויים, קישורים קטועים, או אי צירוף קישור כלל – זה לא נעים לראות קישור שבור: החלטתם לצרף קישור לדיוור שלכם? וודאו שהוא לא קישור "שבור" שמוביל לעמוד שלא התכוונתם אליו. כתבתם שהינה כאן יש קישור למשהו נפלא ולא צירפתם קישור? לא נעים… בדקו את עצמכם ואת הקישורים שלכם.
  3. שליחת האימייל הלא נכון לאדם הלא נכון – לשלוח מייל על שמפו מהפכני לקרחים – זה לא לעניין. וודאו שהמיילים שאתם שולחים מגיעים לרשימת התפוצה המדוייקת.
  4. אי הוספת אפשרות הסרה מרשימת התפוצה – זה גובל בעבירה על החוק, השתמשו במערכת למשלוח דיוורים שמאפשרת הסרה מרשימת התפוצה בלחיצת כפתור.
  5. שליחת תמונות/מידע לא מעודכנים – זה הבסיס להכל, נכונות של האינפורמציה שאתם שולחים. מוכרים ציוד לבריכות שחייה ובמקום זה שולחים מייל עם תמונות של מעילי חורף כבדים? זה אופס אמיתי. בידקו שהתמונות שאתם משתמשים בהן ושהמידע שאתם מספקים נכון ומדוייק.
  6. שליחת אימיילים עם נפח גדול מדי – אל תעמיסו על תיבות המייל של המשתמשים שלכם, זה מיותר. השתדלו לשלוח מיילים עם טקסט רגיל ולהמעיט בכמות התמונות שמכבידות על ההורדה והתצוגה.
  7. שליחת קמפיינים סותרים – וודאו שיש הלימה בין המיילים שאתם שולחים לאנשי הקשר שלכם. לקוח שרכש מדיח חדש ומקבל מייל עם הסבר על הפעלת המדיח, לא אמור לקבל גם מייל עם הצעה לחלקים חלופיים.
  8. שליחת כפולה של מיילים – קיצורי דרך זה מעולה. לכן יש את אופציית ה- duplicate שמאפשרת לכם לשכפל קמפיין ולשלוח אותו שוב. רק שימו לב, שאתם משכפלים קמפיין שהוא באמת רלבנטי כמו שהוא ולא דורש תיקונים או שינויים.
  9. סוגיות של העתק-הדבק – זה מאד נוח להעתיק ולהדביק ולהדביק טקסטים, אבל שימו לב שאתם מעתיקים את הטקסט הנכון במלואו ובמיוחד מדביקים אותו במקום הנכון.
  10. שליחת הודעת אימייל לא גמורה – תארו לעצמכם שנפסיק את המשפט הזה באמ…או שבאמצע משפט יופיע XXX. לא נעים. וודאו שאתם שולחים מיילים גמורים ומוכנים ולא חצי עבודה.
  11. טעויות הקלדה – לא שולחים מיילים עם שגיאות כתיב. נקודה.
  12. שליחת הודעות אימייל מחשבון שגוי – מחזיקים כמה חשבונות דיוור עבור פעילויות שונות שלכם? שימו לב שאתם שולחים את המייל שלכם מהחשבון ומהפרופיל הנכונים. אתם לא רוצים לשלוח את המסר השיווקי שלכם לקהל הלא נכון מהחשבון הלא נכון שלכם, לא רק שזה יבלבל את הקוראים שלכם אלא גם ייצור לכם תדמית לא מקצועית. פשוט וודאו שאתם משתמשים בחשבון הנכון בשליחת המייל.
  13. הגדרת לוח זמנים עם תאריכים שגויים – כמו בקומדיה, טיימינג (תזמון) נכון זה לפעמים הכל בחיים. הקפידו לשלוח את המיילים השיווקיים שלכם בתזמונים מדוייקים שלא מתנגשים עם ימים רגישים או תאריכים לא מתאימים אחרים.
  14. אי מעקב אחר הקמפיינים שנשלחו – כבר עשיתם, טרחתם, השקעתם, עיצבתם ושלחתם, לא תעקבו אחר התוצאות? מדידה היא יסוד ההצלחה – בידקו את תוצאות הקמפיינים שלכם כדי להשתפר כל הזמן.

סיכום:
כבר מרגישים יותר טוב עם הטעויות שלכם? מצויין 😊 זאת נקודת התחלה טובה.
מצאתם את עצמכם ברשימת הטעויות? לא נורא. משווקים במייל עושים לפעמים טעויות. שיטת עבודה נכונה תבטיח לצמצם את מרווח הטעויות שלכם ותבטיח דיוורים יעילים. בהצלחה בחודש הקניות הגדול!