טיפול בכתובות מייל חסומות או דואר אלקטרוני חוזר

כמה מאכזב להכין ניוזלטר מושקע ולגלות לבסוף שהוא כלל לא הגיע אל אנשי הקשר. אחד הפרמטרים החשובים לבדיקת אפקטיביות בשליחת דיוור אלקטרוני הוא ה"חזרות". מדובר בעצם בבדיקה של כתובות המייל אליהן המסר שלנו כלל לא הגיע. למה כתובות המייל נחסמות ומה עושים איתן? להלן ההסבר:

מהו דואר אלקטרוני חוזר?

הודעות דוא"ל חסומות או חוזרות הן אלו שלא מגיעות לתיבת הדואר הנכנס (inbox) של איש הקשר שאליו הן מיועדות. ישנם שני סוגים עיקריים של הודעות דואר אלקטרוני חוזרות: חזרות 'רכות' וחזרות 'קשות'. שני הסוגים של ההודעות המוקפצות מופיעים בדוחות הדואר האלקטרוני, אבל עליך לטפל רק בהודעות החוזרות הקשות. תוכנת הדיוור האלקטרוני של אינווייז מתוכנתת לשלוח שוב באופן אוטומטי את ההודעות המוקפצות הרכות.

חזרות רכות, לא מועברות לאיש הקשר ברגע שהן נשלחות, אך יכולות להשלח תוך זמן קצר, והן מזוהות על ידי שרת הדואר הנכנס. חזרת הדיוור יכולה להיות מכמה סיבות: ייתכן ותיבת הדואר הנכנס של איש הקשר מלאה, אולי יש בעיות עם מיקום השרת, או שלאיש הקשר יש אפשרות חסימה או סינון של הודעות זבל בדוא"ל שלו. ההודעות יכולות להיות מועברות הלאה באופן ידני על ידי מנהל המערכת של השרת של איש הקשר. לפעמים סוגים אלו יושלמו בהמשך, או ששליחה מחדש לכתובת הדואר האלקטרוני תצליח.

חזרות קשות, הן אלו שמוחזרות לשולח מפני שכתובת הדואר האלקטרוני אינה חוקית, לעיתים מדובר בשגיאת הקלדה. לפעמים תיקון כתובות אלו הוא ונעשה על ידי בדיקה נוספת של הכתובות או על ידי אימות עם איש הקשר המיועד.

מה עליי לעשות עם הודעות דוא"ל מוקפצות או כתובות דוא"ל חסומות?

תוכנת הפצת הדוא"ל השיווקי של inwise היא אוטומטית לחלוטין, ומפנה עבורך את הזמן למשימות חשובות יותר. הטיפול בהודעות חוזרות מתבצע על ידי התוכנה שלנו ללא התערבות המשתמש. המערכת שולחת מחדש כל הודעה חוזרת . אם התוכנה מזהה שלוש חזרות בשלושת החודשים האחרונים, לא יישלחו הודעות נוספות לכתובת הדוא"ל עד לתום שלושה חודשים מהחזרה הראשונה.

זה הכל – כל כך פשוט! בדוק את כל הדוחות באזור האבחון של inwise. תן לתוכנה לטפל באופן אוטומטי בהודעות החוזרות הרכות, ובדוק מה באפשרותך לעשות עם ההודעות החוזרות הקשות.