איך הניוזלטר שלכם ישיג תוצאות טובות

ניוזלטר בהגדרתו היותר "ויקיפדית" הוא דיוור המופץ בתדירות קבועה המכיל מידע, חדשות ועדכונים, ומטרתו היא להעניק לעובדי החברה, ללקוחות קיימים ופוטנציאליים או לבעלי עניין בתחום, ערך מוסף מעבר לשירות השוטף אותו אתם מעניקים.
ניוזלטר טוב הוא כזה המצליח לשלב בין תוכן שיווקי לתוכן שימושי ובעל ערך. זהו כלי חשוב לשמירה וחיזוק מערכת היחסים עם אנשי הקשר שלכם.

אבל לפני שאתם ממהרים לכתוב את הניוזלטר הראשון, זכרו – עשרות ניוזלטרים כאלו נשלחים לכל אחד מרשימת הנמענים שלכם בשבוע אחד, וזה המקום שלכם להיות רמה אחת מעל כולם, ולייצר עבורם ניוזלטר בעל ערך שהם ירצו לקרוא, לשמור ואפילו להעביר אותו הלאה.
אז איך עושים את זה נכון? ומה יגרום ללקוחות שלכם לקרוא את הניוזלטרים שתישלחו להם – הכל כאן בהמשך:

ניוזלטר לחברת תירות

מיקוד בניוזלטר

לפני כתיבת הניוזלטר, חשוב להבין מהי מטרתו, על מנת למקד את התכנים ולהתאים אותם לקהל היעד ואף למועד שליחת הדיוור. למשל: אם אתם מעניקים ללקוחות שלכם שירותי ראיית חשבון, הלקוחות שלכם מאוד ישמחו לקבל ניוזלטר ובו עשרה דברים חשובים שכדאי לדעת לקראת סיום שנת המס. ידע מהסוג הזה המועבר באמצעות הניוזלטר שלכם, הוא ערך אמיתי ללקוח שלכם. אם אתם בעלים של סוכנות ביטוח, ניוזלטר ובו מידע על החשיבות של חיסכון פנסיוני לצורך הטבות מס שונות לעצמאיים.

התאמה אישית של תכני הניוזלטר

או בשמה המקצועי – פרסונליזציה. התאימו את התוכן של הניוזלטר לקהל היעד שלכם, גם אם העסק שלכם מספק מוצר או שירות המתאים לכולם אתם וודאי יכולים לדייק ולמקד את הקהל שלכם לתתי קהלים. דוגמה טובה לכך היא עסק לשיווק מוצרי טיפוח לשיער. למעט אלו שכבר איבדו אותו, כל מי שעדיין יש שיער על ראשו צורך מוצרי טיפוח לשיער. בין קהל הלקוחות המרוצים שלכם, יש לקוחות מתולתלים, בעלי שיער דליל, וכאלו שעברו טיפולי החלקה לשיער. כל אחד מהם יצפה לקבל מכם רק את התוכן הרלוונטי אליו, אחרת – האצבע על כפתור ה-unsubscribe קלה במיוחד. מעבר להתאמה לקהל היעד והצורך האישי שלו מהמוצר או השירות שלכם, קיים בידול נוסף בין הקהלים והוא סגנון הכתיבה. כשאתם כותבים ניוזלטר לקהלים שונים, חשוב מאוד להקפיד על פרסונליזציה ולשלב תוכן הכתוב בשפה והקצב שלהם.

ניוזלטר קצר הוא ניוזלטר קולע

מחקרים מוכיחים כי בעידן המסכים, הקוראים נותנים לתוכן שאליו הם חשופים הזדמנות באורך 12 שניות בלבד. במילים אחרות – אם תוך 12 שניות לא הצלחתם לייצר עניין אצל הקוראים, סיכוי גדול שאבדתם אותם. כאשר אתם כותבים ניוזלטר, נסו להיות ממוקדים וליצור עניין וערך כבר אחרי מספר שורות. הלקוחות שלכם רוצים לקבל ערך מוסף, ידע מעשיר בתחומים הרלוונטיים להם ואם ואפשר גם הטבה קטנה על הדרך, זה יהיה נחמד. לדוגמה: אם אתם בעלים של עסק למערכת חשבוניות דיגיטלית, והבוקר בשמחה גדולה השקתם פיצ'ר חדש ובעל ערך רב ללקוח שלכם ואתם מבשרים על כך בקול תרועה בניוזלטר השבועי שלכם. הניוזלטר הזה יכול להיות זמן מעולה לבשר על השקת הפיצ'ר ולהעניק ללקוחות שלכם 20% הנחה לרוכשים בקליק מתוך אותו המייל. אבל לא רק הטבות בדמות הנחות אטרקטיביות הן ערך מוסף ללקוח שלכם, גם מידע רלוונטי המראה שאתם שומרים עליו מעודכן ומחדשים לו בכל מייל כזה – הוא ערך מוסף לא פחות חשוב.

יופי זה לא הכל, אבל זה גם לא מעט

לצד הערך המוסף וההתאמה האישית חשוב מאוד להקפיד על עיצוב מזמין, כזה שמצד אחד "תופס את העין" ומצד שני, לא גונב את ההצגה למטרה העיקרית של הניוזלטר שלכם. הקפידו לעבוד עם עיצוב, צבעים ופונטים המתאימים לשפת המותג שלכם ולשאר הנכסים הדיגיטליים והפיזיים שלכם כדי ליצור "חיבור" מידי בין הויז'ואל למותג שלכם.

התאמת הניוזלטר לטלפון סלולרי

חשוב מאוד להקפיד ולייצר את הניוזלטר שלכם בפלטפורמה המעניקה תמיכה מלאה והתאמה לכלל המכשירים. גם אם בוצעה התאמה לטאבלט, אייפון, או מסך מחשב – תמיד הקפידו על דאבל-צ'ק, אל תשגרו ניוזלטר לפני שווידאתם שכל אחד מהלקוחות ברשימת התפוצה יוכל לקרוא אותו, ולבצע בו פעולות כמו הרשמה, רכישה וכדומה.

תדירות שליחת ניוזלטר

כשאתם שולחים ניוזלטר ללקוחות שלכם, תמיד עיצרו רגע וחישבו על עצמכם והאם התדירות הזו נכונה ולא מופרזת. תדירות גבוהה מדי עלולה להעמיס ולהעיק על הקוראים, תדירות נמוכה מדי לא תהיה אפקטיבית עבורכם. חשוב למצוא את הגבול הדק ולהתמיד בו, ורצוי מאוד בטווחי זמן קבועים ואפילו שעות. שעות ותאריכים קבועים בשילוב ניוזלטר בעל ערך, יכולים לייצר תחושת ציפייה מצד הלקוח לקבל ולפתוח את המייל שלכם.

ניתוח אפקטיביות הניוזלטר

לאחר כל דיוור חשוב למדוד את אחוזי הפתיחה של הניוזלטר, במידה והוא כלל הנעות לפעולה חשוב למדוד אותן ואת היעדים שהצבתם לעצמכם כחלק מדיוור זה. מכל אחד מהניוזלטרים תוכלו ללמוד ולשפר לעתיד ובכך להביא לתוצאות אופטימליות עבור העסק שלכם.

אז מה היה לנו? אפיק יצירה ושמירה על קשר רציף עם הקהל שלכם, דרך מצוינת להעניק ערך רב ואפשרות להתאים את כל אלו אישית לכל אחד מהקוראים והלקוחות שלכם.
וזכרו: לא כל הניוזלטרים נשארים באינבוקס, ותמיד יהיה אחוז נטישה כזה או אחר – אנחנו כאן כדי לסייע לכם לצמצם אותו ולהגיע לכמה שיותר לקוחות שלכם.

תכנים קשורים בנושא טיפים לניוזלטרים