ב- קמפיינים תגיות: קמפיין ABשליחת קמפיין

 

קמפיין מסוג AB Testing מאפשר להריץ גרסאות שונות של אותו הקמפיין, כדי לבדוק איזה חלק בקמפיין עובד טוב יותר ואיזה לא. זהו למעשה ניסוי סטטיסטי המשווה בין מספר גרסאות של אותו הקמפיין, מתוך מטרה לזהות ולהטמיע את הגרסה שעובדת הכי טוב ומשיגה את המטרות שהוגדרו מראש.
ב- inwise ניתן לבחון עד 8 גרסאות שונות של קמפיין דיוור, ולבדוק על מדגם איזו מהגרסה יעילה יותר, טרם שליחת הדיוור לכל רשימת התפוצה.

השלבים ליצירת קמפיין AB Testing?

  1. בחירת הקריטריונים לבחינה
  2. הגדרת היקף קבוצת הניסוי (מדגם)
  3. קביעת הגרסה המנצחת של הקמפיין
  4. עריכת הקמפיין
  5. בחינת התוצאות

שלב 1 – בחירת הקריטריונים לבחינה

במסך הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "קמפיינים", בסרגל התפריטים העליון (1).
מצד שמאל יפתח חלון "פעולות  נפוצות", הקליקו על כפתור "צור קמפיין AB"

לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1),  תפתח תיבת דו שיח, אשר בה יש להקליק על "צור קמפיין AB".

 

במסך הבא, יש להגדיר את הקריטריונים לבחינה.
בדוגמא שלנו, בחרנו לבחון 2 שורות נושא ו-2 תכנים (שני גופים שונים).
השילוב בין אפשרויות אלו ייצור 4 גרסאות שונות לקמפיין: 2 גרסאות התוכן יישלחו תחת 2 שורות נושא שונות.

 

בחינה של תזמון שליחה
אפשרות נוספת לבחינה היא שליחת הקמפיין בשני מועדים שונים, וזאת על מנת לבחון את השעה או היום בשבוע האופטימליים לשליחת הקמפיינים.
בבחירה באפשרות זו, המערכת תשלח את הקמפיין למחצית (50%) מקבוצת אנשי הקשר במועד אחד ולמחצית השנייה (50%) במועד אחר – גודל קבוצת הניסוי מוגדר אוטומטית במערכת ואיננו ניתן לשינוי.
בחירה בקריטריון זה לבחינה, איננו מאפשר לבחון קריטריונים נוספים במקביל. התוצאות שתתקבלנה לאחר השוואת התוצאות ישמשו לקביעת זמן השליחה בשליחת הקמפיינים הבאים.

שלב 2 – הגדרת היקף קבוצת הניסוי

לאחר בחירת הערכים לבחינה, יש להגדיר את היקף קבוצת הניסוי (גודל המדגם), מתחת לכותרת "קביעת חלוקת הקבוצה".
קבוצת הניסוי לקוחה מתוך קבוצת אנשי הקשר אשר הוגדרה לשליחת הקמפיין.
חשוב לציין כי קמפיין AB יכול להישלח לקבוצה אחת בלבד של אנשי קשר מתוך המערכת.
בדוגמה זו הגדרנו היקף קבוצת ניסוי של 20%. כלומר, רק ל – 20% מכלל אנשי הקשר שצפויים לקבל את הקמפיין, ישלחו גרסאות הניסוי.
לכל אחד מאנשי הקשר שנבחרו לקבוצת הניסוי תשלח גרסה אחת בלבד מתוך ארבעת הגרסאות של הניסוי.
הגרסה המנצחת תישלח ל-80% מאנשי הקשר הנותרים בקבוצת אנשי הקשר שהוגדרה.

שלב 3 – קביעת הגרסה המנצחת של הקמפיין

בחלק התחתון של המסך, מתחת לכותרת "כיצד לקבוע את המנצח", ניתן להגדיר את המדדים לבחירת הגרסה המנצחת.

  1. אחוזי פתיחה ייחודיים – המערכת תשכלל בעצמה את התוצאות ותקבע איזו גרסה ניצחה, לפי הגרסה שזכתה באחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר.
  2. אחוזי הקלקה ייחודיים – המערכת תשכלל בעצמה את התוצאות ותקבע איזו גרסה ניצחה, לפי הגרסה שזכתה באחוזי ההקלקה הגבוהים ביותר.
    * בשני המקרים הנ"ל – הגרסה המנצחת תשלח אוטומטית ליתר אנשי הקשר שנבחרו (בדוגמה שלנו, ל-80% אנשי הקשר הנותרים).
  3. ידני – בבחירה ידנית קביעת המנצח נעשית על ידי המשתמש ועל פי שיקול דעתו. המערכת לא תשלח את הקמפיין ליתר אנשי הקשר בצורה אוטומטית.

לאחר הגדרת אופן בחירת המנצח, יש להגדיר את משך הניסוי, כלומר, לאחר כמה ימים או שעות מרגע שליחת הקמפיין יושוו התוצאות של הגרסאות השונות ותבחר הגרסה המנצחת.
בסיום, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.

 

שלב 4 – עריכת הקמפיין

לאחר שנקבעו הקריטריונים לבחינה, ניתן להתחיל בעריכת הקמפיין.
במסך "יצירת קמפיין אימייל", יש לעדכן:
שורות נושא  – בחרו את הכותרות , אשר יופיעו בשורת הנושא של המיילים בשתי הגרסאות השונות, אשר אותן תרצו לבחון.
שם הקמפיין – יש לבחור שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.

הגדרות נוספות – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון, אך ניתנות לשינוי על פי צורך ברמת הקמפיין:

  1. כתובת הדואר האלקטרוני אשר יוכלו מקבלי הדיוור להשיב לה – הכתובת שתופיע כאשר הנמען ילחץ על "השב" למכתב. ניתן לשנות כתובת זו ברמת החשבון וברמת הקמפיין.
  2. כתובת דואר האלקטרוני אשר תופיע בדיוור – כתובת המייל ממנה הנמענים יקבלו את הדיוור אל תיבת הדואר שלהם. כתובת שולח תחת הדומיין של החברה לדוגמה: [email protected].
    רצוי להיעזר במחלקת התמיכה שלנו על מנת לעדכן כתובת זו, בכדי לא לפגוע בעבירות של המייל. לשיפור העבירות, רצוי להגדיר את רשומת ה SPF של אינווייז על שרתי הDNS  עליהם מוגדר הדומיין.
  3. שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יתקבלו הדיוורים, ניתן לעדכן את שם חברה או שם של עובד בחברה. ישנה אפשרות לשנות את שם השולח פרטנית בכל קמפיין.

לאחר קביעת ההגדרות, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.
יפתח מסך "עריכת תוכן ההודעה", בו יש להזין את תכני הקמפיינים:

יש להקליק על "גוף מכתב מספר 1" על מנת לערוך את הקמפיין הראשון. לאחר סיום העריכה יפתח שוב מסך בחירת הגוף לעריכה וניתן יהיה לבחור בעריכה של גוף המכתב השני. עיצוב הקמפיין מפורט במדריך ליצירת קמפיין אימייל
המשך תהליך שליחת הקמפיינים זהה לתהליך שליחה של קמפיין רגיל.

שלב 5 – בחינת התוצאות

על מנת לצפות בתוצאות ביצועי הקמפיין, הקליקו על לשונית "קמפיינים", בסרגל התפריטים העליון (1).
בתחתית המסך תפתח רשימת הקמפיינים שיצרתם. בחרו את קמפיין האימייל הרלוונטי והקליקו על "אנליטיקס".

במסך הבא ניתן לצפות בביצועי הקמפיין בקרב הנמענים שאליהם הוא נשלח עד כה. על מנת לצפות בכלל התוצאות של כל אחת מהגרסאות יש ללחוץ על "השוואת תוצאות".

במסך "השוואת תוצאות AB", ניתן לראות את תוצאות האנליטיקס של כל אחת מהגרסאות שנשלחו. על מנת לבחור בגרסה המנצחת, יש להקליק  בשורה של הגרסה המנצחת על כפתור "הגדר כמנצח".
כעת המערכת תשלח את הגרסה המנצחת לשאר הנמענים (בדוגמא שלנו ל- 80% מאנשי הקשר הנותרים).

 

כעת, כשסיימתם לבנות את קמפיין המייל, ניתן ומומלץ להמשיך ולחזק את הקשר עם הנמענים שלכם. אחת הדרכים היא היא שליחת הודעות SMS עם הטבה עבור אחד המוצרים או השירותים שהופיעו בקמפיין האימייל ששלחתם.
לאחר שתבחנו את ההתנהגות הנמענים שלכם, תוכלו לחלק אותם לקבוצות: אלו שפתחו את המייל, אלו שהקליקו, ואלו שכלל לא פתחו מיילים מכם ובהתאם לשלוח לכל אחת מהקבוצות הללו הודעת SMS  עם תוכן שונה מותאם עבורה. איך עושים את זה – מערכת לשליחת SMS