ב- קמפיינים תגיות: SMSקמפיין SMSשדותשליחת קמפיין

קמפיין WhatsApp הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי לתקשורת ישירה עם לקוחותיכם בערוץ הפופולרי בעולם.
באמצעות inwise ניתן לשלוח הודעות וואטסאפ אישיות הכוללות פנייה אישית, לשלב קישור לדף נחיתה מעוצב, להוסיף כפתורי הנעה לפעולה ולקבל אנליטיקה (מי קיבל את ההודעה, מי הקליק על הקישור ועוד).
שליחת הודעות וואטסאפ יכולה להתבצע כחלק מקמפיין שנשלח לרשימת תפוצה, כהודעה בודדת לאיש קשר, כחלק ממסע לקוח או כהודעה תפעולית (טרנזקציונלית).

כדי לשלוח הודעות וואטסאפ, יש תהליך מסודר שחלקו מתבצע מול חברת Meta וכולל מספר שלבים:

  1. פתיחת חשבון Facebook Business Manager
  2. פתיחת חשבון שליחה עסקי מול חברת Meta
  3. רכישת מספר וירטואלי וחבילת הודעות וואטסאפ
  4. יצירת ואישור תבניות שליחה מול Meta

*inwise תסייע לכם בכל אחד מהשלבים הללו.

השלבים ליצירת קמפיין וואטסאפ

  1. אישור תבנית וואטסאפ
  2. יצירת קמפיין
  3. בדיקה
  4. שליחת הקמפיין

שלב 1 – אישור תבנית וואטסאפ

למה צריך לאשר תבנית של הודעות וואטסאפ?
מכיון שחברת WhatsApp דוגלת בשמירה על פרטיות משתמשיה ועל שימוש נאות באפליקציה שלה (מניעת ספאם, איכות התוכן, שמירה על פרטיות המשתמשים, שקיפות), היא הגדירה שפנייה יזומה לאנשי הקשר תתבצע רק באמצעות תבניות טקסט שאושרו מולה. נוסח ההודעה המאושר התבניתי יכול להכיל פרמטרים (שדות אישיים) לדוגמה, שם פרטי או תאריך יום הולדת, כפתורי הנעה לפעולה, אימוגים וקישורים.

איך שולחים תבנית וואטסאפ לאישור?
במסך הכניסה הראשי (בדשבורד של החשבון שלכם), יש להקליק על כפתור "חדש" בסרגל התפריטים בצידו הימני של המסך (1).
תפתח חלונית (2) בה תוכלו לבחור מה תרצו ליצור. בחרו ב "קמפיין וואטסאפ".

יצירת קמפיין חדש

 

במסך "יצירת קמפיין וואטסאפ" הקליקו על כפתור "יצירת תבנית"
יצירת תבנית וואטסאפ

בחלונית שתפתח, יש לעדכן את:
שם התבנית (1) – השם יכול להכיל אותיות קטנות באנגלית, מספרים וקו תחתי בלבד (ללא רווחים).
שפה (2) – עברית/אנגלית בהתאם לשפה בה תוכן הודעה שתרצו לשלוח
קטגוריה (3) – בחרו את סוג ההודעה. האם זוהי הודעה של שימושיות (הודעות תועלת/הודעות תפעוליות – עדכון על עסקה, הודעה לאחר רכישה, צירוף חשבוניות) – זמן אישור תבנית זו על ידי WhatsApp הוא ארוך.
או הודעה שיווקית (כל הודעה שהיא לא עונה על הקטגוריה של שימושיות) – מרבית ההודעות שייכות לקטגוריה זו.

לסיום, יש להקליק על "המשך"

יצירת תבנית וואטסאפ 2

תפתח החלונית הבאה של "עריכת תבנית וואטסאפ":

עריכת תבנית וואטסאפ
1. כותרת ראשית – ניתן להוסיף להודעה כותרת ראשית של טקסט מודגש או תמונה, אשר יופיעו בחלק העליון של ההודעה. מתוך מטרה למשוך תשומת לב של הנמען.
טקסט – הקלדה ידנית של טקסט קצר ותמציתי. תמונה – ניתן לבחור מאזור המדיה בחשבונכם ב inwise

2. גוף – הקלידו את תוכן ההודעה אותה תרצו לשלוח.
אפשר להוסיף אימוג'ים להודעה (4).

3. שדות אישיים – כדי להוסיף שדות אישיים להודעה לדוגמה: שם פרטי, עמדו עם העכבר על המיקום בו תרצו להוסיף את המידע, והקליקו על "הוספת משתנים" (3).
בחלונית יוצג {{1}}, אך אל דאגה, בהודעה שתשלח לנמענים, תוכלו לבחור איזה מידע האישי לשלב שם.
ברגע שתוסיפו משתנה, יפתח שדה של "תוכן לדוגמה". WhatsApp רוצים לוודא מה התוכן שאתם מתכננים לשלוח בהודעה, ולכן יש להקליד שם דוגמה לכך. לדוגמה, במידה ויופיע שדה של שם פרטי, ניתן דוגמה לשם פרטי.
הוספת תוכן לדוגמה להודעת וואטסאפ

4. הוספת קישור מקודד (כדי לקבל אנליטיקה של מעקב אחר הקלקות) – מקלידים את התחילית /https://inwi.se ומוסיפים בסופה שדה אישי (מקליקים על "הוספת משתנים").
בשדה "תוכן לדוגמא" מקלידים טקסט  עם אותיות גדולות ומספרים באנגלית ללא מרווחים, מסמנים V בצ'קבוקס שבשדה זה.

הוספת קידור מקודד להודעת וואטסאפ

 

5. כותרת תחתונה – זהו החלק התחתון של ההודעה, מופיע בכתב בהיר. הכותרת התחתונה משמשת לרוב להצגת מידע נוסף או משלים, כגון פרטי יצירת קשר, תודות, או הערות קטנות, או אפשרות להסרה מקבלת הודעות.

6. כפתורים – אפשר להוסיף כפתורים שיופיעו מתחת לגוף ההודעה ומאפשרים למקבל ההודעה לבצע פעולה ישירה מתוך ההודעה. סוגי הכפתורים שניתן להוסיף:

  • ביקור באתר אינטרנט – ניתן לעדכן כתובת של אתר אינטרנט או קישור לדף נחיתה, ברגע שהנמען יקליק על הכפתור בהודעה, הוא יעבור לכתובת שעודכנה
  • לחצן תשובה מהירה – ברגע שהנמען יקליק על הכפתור בהודעה, תשלח אליכם תשובתו, אותה תוכלו לראות במסך "שיחות".
    • ניתן  להמשיך לנהל את השיחה מול הנמען ישירות ממך שיחות
    • ניתן ליצור אוטומציה, שתפעל בהתאם לכפתור עליו הקליקו. לדוגמה, במידה והקליקו על כפתור "בטח, אמשח להגיע" תופעל אוטומציה שבה איש הקשר יכנס לקבוצת "מאשרי הגעה" ויקבל מייל עם פרטים נוספים. מידע נוסף על יצירת אוטומציות ניתן למצוא במדריך זה
  • יצירת קשר עם מספר טלפון בהקלקה על כפתור זה, תתבצע התקשרות למספר הטלפון אותה עדכנתם

דוגמה לאיך תראה עריכה של הודעה זו:

דוגמה להודעת וואטסאפ-2

 

למה לשים לב:

  • כל שינוי בתוכן ההודעה ידרוש אישור התבנית מחדש מול WhatsApp, גם אם מדובר רק בסימן פיסוק.
  • ניתן לשלוח רק תיקון אחד כל 24 שעות (אחרת, יש ליצור תבנית מחדש ולשלוח לאישור)
  • ירידת השורות משתנה בין סוגי הטלפונים השונים לכן, אין משמעות לתצוגה המקדימה של כך.

סיימתם לערוך את ההודעה – הקליקו על "שליחה לאישור".
כעת, תפתח תצוגה מקדימה של ההודעה, במידה וההודעה תקינה מבחינתכם, הקליקו על "שליחה" וההודעה תעבור לחברת WhatsApp לצורך אישור.
לרוב, הודעות שיווקיות מאושרות באופן מיידי. הודעות שימושיות – יכול לקחת כ – 24 שעות לאישורן.

**במידה ותקליקו על "שמירה ויציאה" – תבנית ההועשה שיצרתם תשמר כטיוטה ולא תשלח לאיושר לחברת WhatsApp

כעת, תועברו למסך "ניהול תבניות", תוכלו לראות את סטטוס אישור התבנית שיצרתם:
Approved –  התבנית אושרה
Pending – התבנית בתהליך בדיקה

סטטוס אישור תבנית וואטסאפ

שלב 2 – יצירת קמפיין וואטסאפ

כדי להמשיך לשליחת הודעת הוואטסאפ, הקליקו על קמפיינים, בסרגל התפריטים השחור בחלקו הימני של המסך, וברשימת הקמפיינים, בחרו את קמפיין הוואטסאפ האחרון שיצרתם והקליקו על "עריכה" (או שתצרו חדש).

  1. שם הקמפיין –  יש לתת שם לקמפיין – זהו שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.
  2. הגדרות קמפיין – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון:
    • שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יוצגו ההודעות. מידע זה מוגדר כבר בעת פתיחת חשבון השליחה מול חברת META ואינו ניתן לשינוי.
    • קידוד – Unicode מיועד להודעות הנשלחות בעברית, ולמילים המכילות סימנים שאינם מהאלף-בית האנגלי.
      ISO 8859-1 מיועד להודעות בשפה האנגלית, או שפות אחרות כגון רוסית או צרפתית.
    • בתוקף עד– שעון ספירה לאחור של 24 שעות, המתחיל מרגע שליחת ההודעה לאנשי הקשר (מהרגע שאיש קשר מגיב להודעה, יש לכם חלון זמנים של 24 שעות בו תוכלו לשלוח לו הודעות "חופשיות"  -טקסט חופשי ללא שימוש בתבניות).

יצירת קמפיין וואטסאפ 2

ישנן 2 אפשרויות של עריכת תוכן בהודעות וואטסאפ:

הודעה תבניתית, הודעה חופשית

הודעה תבניתית (1)

בחרו את תבנית ההודעה שאישרתם בשלב הקודם.
במידה ובתבנית מופיעים שדות אישיים, יש להגדיר את התוכן שיופיע בשדות.

הגדרת שדות

  1. ניתן לבחור מתוך רשימת השדות האישיים שבחשבונכם, איזה ערך של איש הקשר יופיע במקום המשתנה {{1}} לדוגמה, שם פרטי או תאריך לידה
    מידע זה נשאב מהשדות של פרטי אנשי הקשר הקיימים בחשבונכם. כיצד מגדירים שדות מידע אלו – במדריך זה.
  2. ניתן להגדיר ערך קבוע שיופיע לכל הנמענים במקום המשתנה {{1}}, לדוגמה, לינק, תאריך האירוע, שעת האירוע, קישור לדף נחיתה.
    למה זה טוב? במידה ותשמשו בתבנית הודעה זו לארועים שונים שרק חלק מהמידע משתנה, או כאשר אינכם בטוחים עדין בפרטים המדויקים (שעת האירוע) – כך יחסך מכם לאשר בכל פעם מחדש את התבנית
  3. במידה והוספתם לתבנית קישור קבוע מקודד (לצורך אנליטיקה של מעקב אחר הקלקות): https://inwi.se/, הזינו בשדה זה את הכתובת המלאה של הקישור (2), וסמנו V לצד השדה של "מעקב אחר קישורים".

*בתצוגה המקדימה של ההודעה יוצג מספר השדה האישי שנבחר {{1}}, אך אל דאגה, בהודעה שתתקבל אצל אנשי הקשר, יופיע המידע האישי שלהם.

שדות אישיים בהודעת וואטסאפ

הודעה חופשית (2)

לאלו מבין הלקוחות שלכם שהגיבו בהודעת WhatsApp חזרה אל העסק – יש לכם חלון זמנים של 24 שעות בו תוכלו גם לשלוח הודעות "חופשיות" (טקסט חופשי) ללא שימוש בתבניות.

הוסף מעקב אחר קישורים

במידה וצירפתם קישור להודעה, מומלץ לבצע מעקב ובקרה אחר ההקלקות על הקישור על מנת שתוכלו להפיק מידע סטטיסטי. סימון שדה בחירה זה מקודד את הקישור שלכם ומאפשר מעקב ובקרה.

שלב 3 – בדיקה

במהלך עריכת ההודעה ובסיומה, ניתן לראות תצוגה מקדימה של ההודעה, אך ניתן גם  לשלוח את ההודעה לבדיקה (לעצמכם ו/או לקבוצה אותה תגדירו), כדי שתוכלו לוודא את תקינותה טרם שליחתה לאנשי הקשר.
לאחר הקלקה על "שליחה לבדיקה" תשמר ההודעה שערכתם ויפתח מסך בו תוכלו לבחור את אנשי הקשר ומספרי הטלפון הניידים אליהם תרצו לשלוח לבדיקה:

  • שליחת ההודעה למספר טלפון באופן חד פעמי (1). יש להזין את מספר הטלפון אליו תרצו לשלוח את ההודעה לבדיקה, להקליק על"הוספה" ולסיום על "שליחה".
    שליחה לבדיקה
  • הגדרת רשימות קבועות לצורך שליחה לבדיקה (2). כדי שלא תצטרכו בכל פעם מחדש לעדכן את מספרי הטלפון אליהם תרצו לשלוח לבדיקה, ניתן ליצור רשימות קובועות:
    • רשימות (3) – עדכון שם לקבוצות הבדיקה (רשימות תפוצה). לסיום הקליקו על הוספה.
    • אנשי קשר לבדיקה (4) – בחלק זה יש לעדכן את מספרי הטלפון הניידים הרלוונטיים לאותה קבוצה שהגדרתם. לסיום הקליקו על הוספה.
    • הקלקה על פרטי איש הקשר תפתח חלונית בה ניתן להוסיף פרטים אישיים, כך שבבמידה וישנם שדות אישיים בהודעה, הם יעדכנו לפי פרטים אלו, כך ניתן לראות בדיוק איך תראה ההודעה אצל אנשי הקשר עם פרטיהם האישיים.
    • הקלקה על "שליחה" – ההודעה תשלח למספרי הטלפון הניידים בקבוצת הבדיקה שנבחרה.

שליחת SMS לבדיקה

בשלב זה הקמפיין עדיין בסטטוס עריכה, כך שבמידת הצורך ניתן לחזור ולבצע שינויים בהודעה, או להמשיך ולשלוח אותה לרשימת התפוצה.

שלב 4 – שליחת הקמפיין

יש לבחור את הקבוצות אליהן ישלח הקמפיין, על ידי סימון הקבוצה הרלוונטית. הקבוצות שנוספו, יוצגו בתחתית הטבלה.

בחירת קבוצת אנשי קשר

 

הגענו לשלב האחרון, רגע לפני שליחת הקמפיין לאנשי הקשר.
בחלק העליון של המסך מופיעים פרטי הקמפיין – וודאו שכל הפרטים נכונים ומעודכנים, הקליקו על זכוכית המגדלת על מנת לראות תצוגה מקדימה של ההודעה – כדי למנוע טעויות טרם שליחת ההודעה.

הגדרות שליחה

הגדרות שליחה

  1. תזמון שליחה – במידה ותרצו לתזמן את שליחת הקמפיין למועד מאוחר יותר, סמנו שדה זה ובחרו את התאריך והשעה שבה תרצו שההודעה תשלח.
    ברשימת הקמפיינים, סטטוס הקמפיין יהיה "בתהליך", לאחר השליחה הסטטוס ישתנה ל "נשלח".

תזמון שליחה

 

2.הסרת אנשי קשר שקיבלו קמפיינים מסוימים – במידה וישנם אנשי קשר שקיבלו קמפיין מסוים ולא תרצו שיקבלו גם קמפיין זה, תוכלו לבחור לא לשלוח להם.

3. הסרת אנשי קשר ששייכים לקבוצות מסוימות – במידה וישנן קבוצות של אנשי קשר שלא תרצו שיקבלו הודעה זו, תוכלו לבחור לא לשלוח להן.

4. הגבלת קצב שליחה – במידה והקמפיין צפוי להשלח למספר רב של אנשי קשר, מומלץ להגביל את קצב השליחה ולהגדיר לכמה אנשי קשר תשלח ההודעה בטווח של  שעה/יום, למידע נוסף.

5. מקסימום אנשי קשר – במידה ורשימת אנשי הקשר שלכם גדולה ואתם רוצים להגביל את מספר ההודעות שישלחו, ניתן להגדיר את הכמות המקסימלית של אנשי הקשר אליהם תשלח ההודעה. השליחה תתבצע לפי סדר הופעתם של אנשי הקשר בקבוצה ותעצור כאשר תגיע למספר אליו תגבילו. מכיון שוואטסאפ מגבילה את מספר אנשי הקשר אליהם ניתן לשלוח הודעות בכל יממה לפי דירוג החשבון, מומלץ להגדיר את המקסימום לפי מדרגת השליחה בה חשבונכם נמצא – למידע נוסף.

6. זמני שליחה אסורים –  באפשרותכם להגדיר באילו שעות וימים לא תשלח ההודעה (לדוגמה בסופי שבוע ובשעות הלילה) – למידע נוסף.

 

*שימו לב – הקמפיין נכנס לתור השליחות במערכת, רק לאחר בדיקתו על ידי צוות inwise הוא ישלח.

לסיכום

על מנת לצפות בכל הקמפיינים שיצרתם בצורה מרוכזת, הקליקו על "קמפיינים" בסרגל התפריטים הראשי מצד ימין. תפתח רשימה, בה יוצגו כל הקמפיינים שבניתם, כשלצדם יופיע הסטטוס שלהם (נשלח, בתהליך, טיוטה), תאריך יצירתם ותאריך העדכון האחרון שלהם. באפשרותכם לצפות בתצוגה מקדימה על ידי הקלקה על התמונה.

מה השלבים הבאים:

תקשורת אישית וישירה – מענה ב"שיחות"

חשוב להמשיך ולהדק את הקשר עם הנמענים שלכם. ניתן ליצור מסע לקוח באמצעות האוטומציה השיווקית. לדוגמה: ניתן להגדיר שמי שהקליק על כפתור הנעה לפעולה "בטח, אשמח להשתתף", יכנס לקבוצת אנשי קשר "אישרו הגעתם", ולהגדיר שליחה של תכנים מתאימים לאותה קבוצה, תזכורת נוספת על הוובינר, סקר על הוובינר, מידע עתידי ועוד.
איך עושים את זה? אוטומציה שיווקית

אוטומציה, אישרו הגעתם לוובינר

הסרה מרשימת התפוצה בוואטסאפ

לפי חוק הספאם, יש להוסיף לכל דיוור אפשרות להסרה מרשימת התפוצה. לשם כך, מומלץ לשלב בתוכן ההודעה את האפשרות להסרה מקבלת הודעות שיווקיות בוואטסאפ.
במדריך זה, הצגנו את האופציה לשלב זאת באמצעות הוספת משפט על כך "בכותרת תחתונה" של ההודעה " להסרה מהודעות שיווקיות מאת inwise בהודעות וואטסאפ יש להשיב"הסר".
על מנת שכל איש קשר שישלח הודעה חזרה עם המילה "השב" אכן יוסר מרשימת התפוצה, יש ליצור את האוטומציה הבאה שתבצע זאת (מדריך ליצירת אוטומציה ):
פעולה: התקבלה הודעת WhatsApp
פילטר: תוכן מענה בשיחות > מכיל: הסר
פעולה: הסרה מוואטסאפ

הסרה מרשימת התפוצה בוואטסאפ
אנשי הקשר יכולים להסיר עצמם מקבלת הודעות על ידי בקשה להסרה ישירות ממשק הוואטסאפ, אך פעולה זו תגרום לירידת המוניטין שלכם בוואטסאפ, להגבלת השליחות שלכם ואף להוביל לסגירת חשבון הוואטסאפ.